תושבת נתניה בת 90 נפגעה בשבוע שעבר מרוכב אופניים בגן הציבורי הסמוך למתחם הפיאנו בשכונת עיר ימים בנתניה. התושבת פונתה לבית החולים "לניאדו" כדי לקבל טיפול רפואי לאחר שנחבלה בראשה.
רק לפני שנה תושב נתניה נפגע מרוכב אופניים חולף באותו המתחם - ונפטר מפצעיו. כעת, לאחר פציעתה של תושבת נוספת, תושבי האזור מרימים קול זעקה ודורשים שוב את מה שדרשו לפני כשנה - אכיפה מוגברת באזור שמטרתה למנוע את תנועת רוכבי האופניים האסורה בגן הציבורי.
1 צפייה בגלריה
קשישה
קשישה
נפגעה בראשה
(צילום: shutterstock)
קראו גם:
"זה מאוד מפחיד להסתובב שם", אומר דודו סלמה, פעיל חברתי בשכונה. "אני מסתובב שם אחר הצהריים עם הילדים, וזה כמו מתקפה. מכל סיבוב, מכל מקום שאתה הולך - מגיעים אליך רוכבים על כלים דו גלגליים. אתה מרגיש כאילו זרם של יתושים תוקף אותך מכל כיוון.
אתה רואה גם את חוסר המשמעת, ילדים מרכיבים אחד את השני, מרימים גלגל, רוכבים בלי קסדה, זו כמו זירת פעלולים. גם כשניסו לעשות אכיפה, שמו איזו ניידת סמוכה בהמשך הרחוב שיושבת והצ'קלקה שלה פועלות לכמה שעות, אבל זה לא עובד. ברגע שהניידת נעלמת - הרוכבים חוזרים. גם לפעמים כשהניידת נמצאת שם, אז הילדים רוכבים באין מפריע.
"אני חושב שהבעיה הכי קשה זה לא גובה הקנסות, אלא האכיפה. ברגע שתהיה נוכחות בשטח, ואכיפה, ברגע שאנשים יקבלו פעם אחת קנסות - הם ילמדו מזה. אני הרבה פעמים הולך באזור הפיאנו, רואה הורים שיושבים וצוחקים ומעבירים את הזמן, ולא אכפת להם שהילדים שלהם מרכיבים ילדים אחרים על האופניים, מרימים גלגלים או מתפרעים.
יכול להיות שאם פעם אחת יגיע פקח, יעצור, יבקש תעודת זהות וייתן קנס - אנשים ילמדו. אין ספק שאכיפה תצמצם את האירועים והמקרים ותלמד את האנשים בצורה אחרת. אני חושב שהרשות המקומית צריכה לקחת את זה גם אל בתי הספר, כי אותם ילדים משתוללים על אופניים בדרכם לבתי הספר בבקרים".
מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "העירייה מבצעת אכיפה באזור בשיתוף פעולה עם המשטרה לרבות מבצעים גלויים וסמויים והגעה למקום בעקבות פניות מוקד. נציין כי לרוכבים שלא ע"פ חוק נרשמים דו"חות וכן מוחרמים סוללות, אופניים חשמליים וקורקינטים. כמו כן, קיים במקום מאבטח מטעם המתחם".
כל העדכונים - חדשות נתניה