הורי גן בוסתן בקריית השרון טוענים כי תחלופה גבוהה של גננות בגן, מובילה לרגרסיה בקרב ילדיהם. ההורים מאיימים להשבית את הגן מיום רביעי הקרוב, אם לגן לא תיכנס גננת חדשה וקבועה.
1 צפייה בגלריה
גן בוסתן
גן בוסתן
"פשוט נסגור את הגן". גן בוסתן
(צילום: פרטי)
"בגן יש 31 ילדים, מגיל 3 עד 4 וחצי", מספרת אחת האמהות בגן, "פתחנו את השנה עם גננת שהייתה לה בעיה בריאותית, אז ביום הראשון של הגן היא הייתה, ב-1 לספטמבר, ומאז היא נעלמה. ככה מאז אנחנו חווים תחלופה מטורפת. עברנו 5 גננות ב-26 ימים מתחילת השנה. זה משפיע על הילדים בצורה ישירה. הבת שלי גמולה מגיל שנה ועשרה חודשים, והיא חזרה לעשות פיפי בלילות. היא לא רוצה ללכת לגן. היא שואלת כל יום 'אמא, מי זו הגננת שלי היום?'. אנחנו לא יודעים מי הצוות. אין כלום בגן הזה, חוץ מגננות מתחלפות. ילדים נרשמו לצהרון פרטי כי הם לא רוצים להישאר בגן. יש לילדים רגרסיות בדיבור, רגרסיות בגמילה, חרדות נטישה".
קראו גם:
איזה צעדים עשיתם בנושא?
"שלחנו מכתב לכל גורם בעירייה, עשינו רעש ברשתות החברתיות. ביום רביעי אם אין גננת קבועה שתגיע עד לסוף השנה - אנחנו סוגרים את הגן. אנחנו משביתים אותו. אנחנו על מאה אחוז גיבוי מצד כל ההורים, אנחנו פשוט נסגור את הגן"
איך זה משפיע עליכם?
"פרצתי בבכי בישיבה האחרונה עם העירייה. למה שהילדה שלי לא תרצה ללכת לגן? זו יציבות לילד. אני רק רוצה שהיא תראה פרצוף מוכר".
ממשרד החינוך נמסר: בראשית שנת הלימודים שובצה גגנת קבועה לגן שלאחר כיומיים הודיע על יציאתה לחופשת מחלה. מפקחת הגן איתרה במהירות ממלאת מקום קבועה שלצערנו הודיעה לפני כשבוע בפתאומיות על סיום עבודתה בגן.
מתוך הבנת החשיבות ביציבות צוות קבוע עבור הילדים, נעשתה פניה לגננת המשלימה והקבועה של הגן שתגיע לגן ותהפוך לחלק קבוע מצוות הגן עד לסיום השנה יחד עם הסייעות הקבועות של הגן. הובהר להורים בעת ישיבה שנערכה השבוע, שכל הפעולות שננקטו נעשו מתוך ראיה של טובת הילדים ונועדו לשמר את היציבות בגן. הגן ילווה באופן אישי על ידי מפקחת הגן ומשכך איננו רואים כל עילה להשבתה.
כל העדכונים - חדשות נתניה