בשורה לתושבי נתניה והסביבה: משרד התחבורה הקצה סכום של 2.4 מיליארד שקל לקידום כביש 57, "עוקף כפר יונה", שיקל על עומסי התנועה בעיר.
3 צפייה בגלריה
כביש 57
כביש 57
כביש 57
(הדמיה: נתיבי ישראל)
בהנחיית שרת התחבורה מירי רגב, הפרויקט נכלל בתוכנית החומש של המשרד שאושרה בממשלה לפני כחודש. בפרויקט כבר הושקעו 800 מיליון שקל. יתרת הסכום אושרה בתוכנית הנוכחית לביצוע מיידי.
הפרויקט כולל שדרוג מסיבי של כבישים ומחלפים באזור ובהם כביש 4 באזור מחלף השרון וכביש 57, ציר רוחב מרכזי בשרון המחבר בין כביש החוף, כביש 4 וכביש 6. הפרויקט נועד להקל על זרימת התנועה באזור כולו, מתוך תפיסה תחבורתית רחבה הכוללת תחבורה ציבורית, שבילי אופניים ומעברים להולכי רגל.

3 צפייה בגלריה
פקקים בכביש 57 בנתניה
פקקים בכביש 57 בנתניה
פקקים בכביש 57 בנתניה
(צילום: יאיר שגיא)

הכביש העוקף יתחבר למחלף חדש שיוקם מעל כביש 4 מצפון לצומת השרון, במפגש עם כביש 57. כמו כן יוקמו שלושה מחלפים נוספים, ינוב, כפר יונה ובית יצחק, גשרי הולכי רגל בצומת רופין ויער אילנות, והפרדה מפלסית בבית ליד. הצירים העיקריים כוללים נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית, ולאורך כל התוואי ייסללו שבילי אופניים.
מדובר באחד הפרויקטים הגדולים והחשובים שבוצעו בשרון בשנים האחרונות ומשרת גם את תושבי קדימה-צורן, אבן יהודה ואת יישובי לב השרון ועמק חפר. כביש 57 יורחב לשלושה נתיבים כולל נת"צ, ויועתק בחלקו לאזור כפר יונה צפון. בצומת בית ליד יוקם מחלף במקום הצומת המרומזר הקיים.
העבודות יחלו בהקדם במקטע שבין צומת בית ליד לבית יצחק. בקצה המערבי של הכביש ישודרג מחלף נתניה, שנבנה לפני כחמישים שנה, ויהפוך למחלף ללא רמזורים על מנת לאפשר חיבור חלק לכביש החוף ולתוך העיר נתניה.
לדברי שרת התחבורה מירי רגב, "העיכוב בהקמת כביש עוקף כפר יונה מאפיין את מדיניות העבר של השקעה במרכז על חשבון הפריפריה. אני שמחה שהצלחתי לחלץ את הפרויקט מהקפאה ולהביא לתושבי נתניה, כפר יונה והשרון כולו בשורה של שדרוג תחבורתי עצום, שיורגש היטב באיכות החיים של כולם. במקום לבזבז שעות בפקקים, ולסבול ממתח ואי וודאות בכל הקשור להגעה ליעדכם, בקרוב תיהנו מכביש רחב ובטוח עם מחלפים מהירים וללא רמזורים, וללא תנועה חוצה ועומסי תנועה מיותרים ומסוכנים ברחובות כפר יונה. כמו בכל פרויקט תחבורתי שאנחנו מוציאים לדרך, גם כאן באה לידי ביטוי מדיניות המשרד הכוללת הקמת נתיבי תחבורה ציבורית ושבילי אופניים בכל דרך. אני מקווה כי כך נעודד רבים מכם לשקול ברצינות להעדיף נסיעה מהירה ונוחה באוטובוס, ברכבת או באופניים, או בכל שילוב ביניהם, על המשך השימוש ברכב הפרטי ועמידה בפקקים".

3 צפייה בגלריה
שושי כחלון כידור
שושי כחלון כידור
שושי כחלון כידור
(צילום: אביבית איזקסון)

קראו גם:

ראש עיריית כפר יונה שושי כחלון כידור: "אני מודה מקרב לב לשרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, ומעריכה מאוד את החלטתה, המהווה בשורה של ממש לעיר. זאת, לאחר 'הקפאה' ממושכת ומאמצים רבים שהושקעו על ידי העירייה, ועל ידי באופן אישי, להוציאו לפועל. לשמחתי, ההחלטה מגלמת בתוכה בנוסף תקציב בסך של 100 מיליון שקלים לטובת סלילת כביש כניסה חלופי למחנה 'קריית צדק'. תכנית זו, אשר נמצאת בתהליכי תכנון מתקדמים על ידי חברת 'נתיבי ישראל', תביא להסטת תנועת כלי הרכב המגיעים למחנה הצבאי דרך הרחוב העירוני גילה, ותשיב את איכות החיים לתושבות ולתושבי שכונת גבעת אלונים".