החברה להגנת הטבע עתרה לבג"ץ בדרישה לבטל את הצו המאשר את קיום אירועי המכביה בחוף פולג. על הצו חתמה שרת הפנים, איילת שקד.
"הבג''ץ הוא בראש ובראשונה נגד שרת המשפטים, עיריית נתניה וארגון מכבי העולמי", מבהיר דרור בוימל מהחברה להגנת הטבע מנהל תחום התכנון. "אנחנו מבקשים לבטל את הצו ולהעביר את האירוע למקומות שמתאימים לאירועי ספורט. אנחנו לא נגד האירוע, אלא מבקשים להעבירו למקום אחר, היה ובכל זאת מתעקשים על חוף פולג, אנחנו מבקשים להעביר את זה לשטח שמיועד למלונות ולאזורי החניה העתידיים, אזורים שגם ככה יעברו בינוי בעתיד. ככה תצטמצם הפגיעה בטבע ובחי באזור כה רגיש כמו חוף פולג".
1 צפייה בגלריה
חוף סירונית. אולי פה?
חוף סירונית. אולי פה?
חוף סירונית. אולי פה?
( צילום: אסף פרידמן)
קראו גם:
בנוסף מבהיר בוימל כי אם המכביה היתה מקודמת בהליך תכנון רגיל היו נבחנים עוד מקומות פחות רגישים, אבל לא נבחנו חלופות. "התהליך הזה נעשה באמצעות שימוש בסעיף 266 ה' שמאפשר לשרת הפנים לקבוע צו בו היא נותנת לפרויקט מסוים פטור מהיתר מתוכנית ופטור מהיתר בניה, וזה מה שקרה כאן", מסביר בוימל. "בדרך של השימוש בסעיף הזה, העירייה לא נדרשה להביא תוכנית או היתרי בניה ולכן לא נבחנו חלופות אחרות או נעשה תכנון חלופי בנושא וגם אין תהליך התנגדויות של הציבור".
בנוסף לעתירה זו, ממשיכים תושבי נתניה ופעילי סביבה במאבקם ומבקשים: ''העבירו את המכביה לחוף סירונית אשר בו קיימים מתקני ספורט מתאימים ולכן הפגיעה תיהיה נמוכה יותר בטבע''.
לדברי אופיר יובל, נציג הציבור בוועדת איכות הסביבה של עיריית נתניה, "אנחנו מבקשים שלא תתקיים מכביה בחוף פולג. קיום אירוע שכזה יפגע בטבע ובחי בצורה אנושה. אנחנו מבקשים להעביר את האירוע לחוף סירונית שם יתקיים החודש ארוע גלישת גלים ויש שם כבר עכשיו תשתיות מתאימות. כבר עכשיו יש שם מסעדות ובתי אוכל. דוכני מזון, שירותים ושירותי הצלה קיימים".
מהעירייה נמסר: "העירייה תגיב לבית משפט, אך תוסיף כי צר לה על ניסיון העותרים לסכל אירוע ספורט השני בגודלו בעולם ובעל חשיבות ממלכתית בינלאומית ולאומית כאחד לכל קהילות היהודים בעולם, אשר מסייע, בין היתר, בחיזוק הקשר שבין יהדות התפוצות לישראל".
ממשרד הפנים נמסר: "מאחר שהוגשה עתירה בנושא תשובתנו תינתן בבית המשפט".
כל העדכונים - חדשות נתניה