הורים לתלמידים בקריית החינוך דרור מאיימים להשבית את פתיחת שנת הלימודים אם חברת החשמל לא תשנה את החלטתה להקים קו מתח עליון בסמוך לבית הספר.
2 צפייה בגלריה
ללא הפסקות חשמל
ללא הפסקות חשמל
קו מתח עליון. "אם לא נגיע להסכמות, נשבות"
(צילום: Shutterstock)
בימים אלו מקימה חברת החשמל את קו 400 שעובר בין היתר במושב בני דרור בלב השרון. התושבים מוחים על כוונת חברת החשמל להסיט את הקו שכבר אושר בתוואי עוקף ולהציב אותו בסמוך לקריית החינוך.
את עיקר ההתנגדות מובילים אמיר גליק, יו"ר הנהגת הורים בקריית חינוך דרור, ונציג כפר הגמלאים פרוטיאה בכפר הממוקם בסמוך. "ההחלטה לשתף את כלל הורי קריית החינוך דרור כבר עכשיו לפני תחילת העבודות ושנת הלימודים נובעת מהדחיפות של הנושא שהועלה גם בישיבת המועצה, שהיתה סוערת במיוחד נוכח החשש כי השינוי בתוואי קו המתח יאושר", מסביר גליק. "אנחנו ההורים כמובן מתנגדים ויוצאים להילחם בזה, כי מדובר בשינוי שעלול להשפיע על בריאות ילדינו. אם לא נפעל למנוע את זה, יעבור קו מתח עליון ליד בית הספר, דבר שיסכן את בריאותם ואינו מומלץ בשום אופן''.

2 צפייה בגלריה
קריית חינוך ניסויית דרור
קריית חינוך ניסויית דרור
קריית החינוך דרור. "נפעל למנוע את זה"
(צילום: אסף פרידמן)

קראו גם:

"היתה הצבעה של הנהגת הורי בית הספר והחלטנו שאנחנו צריכים להתנגד לתוואי הקו ואם לא נגיע להסכמות, נשבות", ממשיך גליק. "הקרינה של קו מתח כזה יכולה לסכן את התלמידים, התושבים והמבקרים באזור. צרפנו חוות דעת בנושא". גליק מבהיר כי אם הפנייה לחברת החשמל ולמועצת לב השרון לא תביא לפתרון הבעיה, הם ישביתו את הלימודים.
מהמועצה האזורית לב השרון נמסר: "המועצה הארצית החליטה על שינוי תוואי הקו והעתקת הקו הקיים ממקומו הנוכחי. כעת נתגלעו חילוקי דעות לגבי האפשרות להעתקת הקו. תושבי בני דרור מתנגדים לתוואי המוצע ומבקשים תכנית חלופית. אמיר גליק יו"ר הנהגת הורים ונציג כפר הגמלאים פרוטיאה בכפר מתנגדים נחרצות לאפשרות שקו 400 יעבור בסמיכות למבני בתי הספר ופרוטיאה בכפר. לאור המחלוקות הרבות, קיבלה מליאת המועצה החלטה לפיה ראש המועצה יודיע לחברת החשמל, בכתב, את עמדתה בעניין מיקום קווי מתח החשמל ותבקש לבטל את תוואי קו המתח אשר אושרה בתוכנית ולבחון חלופות חדשות. עד לטיפול במפורט לעיל, מתבקשת חברת החשמל שלא לשנות את מיקום קווי המתח הקיימים, לא להקים כל קו מתח נוסף ולא לבצע פעולות המשנות את המצב הקיים".
מחברת החשמל נמסר: "הנושא בבדיקה".