אתמול בערב (רביעי) סערו הרוחות בקרב תושבי נתניה לאחר שב-21:45 הופסקה ההופעה של התקווה 6 בפסטיבל הבירה בכיכר העצמאות בעיר, לאחר שלושה שירים בלבד, ואלפי התושבים התבקשו להתפזר.
2 צפייה בגלריה
להקת התקווה 6 על הבמה בפסטיבל הבירה בנתניה
להקת התקווה 6 על הבמה בפסטיבל הבירה בנתניה
להקת התקווה 6 על הבמה בפסטיבל הבירה בנתניה
(צילום: א.כ.)
סולן הלהקה עמרי גליקמן הודיע לקהל כי המשטרה עוצרת את האירוע עקב עומס חריג וסכנה בטיחותית. תושבים שהגיעו לאירוע טענו כי מדובר במחדל וארגון לקוי של מופע קיץ שאמור להיות שמח ונגיש לכולם. "היו אנשים שעמדו בחוץ שעה ארוכה וחיכו להיכנס למתחם שהיה מפוצץ כבר בשעה 20:30", מספרת תושבת שהיתה במקום והיתה בין המפונים. לטענתה, "זה לא המופע הראשון שעושים בעיר שלנו, למה לא דאגו למקום גדול יותר שיכיל יותר אנשים? הרי ברור שיגיעו גם אנשים שהם לא תושבי נתניה, למה לא חשבו על זה קודם? ראינו שיש עומס ושיש תושבים שלא מקשיבים להוראות המאבטחים ונכנסים למרות שמלא, אבל זה התפקיד של השיטור העירוני למנוע את זה, אז למה זה לא קרה? הכי מעצבן זה שחצי שעה אחרי שחלק מהקהל כבר עזב את המקום, חזרו חברי הלהקה להמשך המופע, ולא ידענו''.

תושבים יוצאים מפסטיבל הבירה לאחר שההופעה הופסקה
(צילום: א.כ.)

"נשמח לשמוע מהי הסיבה שעצרו את פסטיבל הבירה'', אומר רז משולם יו"ר ועד מרכז העיר. לדבריו, "אנשים חיכו לחגיגה זו זמן רב, אנשים באו מרחוק והלהקה שהגיעה לא הגיעה לשם שמיים. למה לא מרחיבים את הפסטיבל לרחבה בכיכר למשל? כך יהיה מקום יותר גדול. יש לציין שבפעמים הקודמות זה לא קרה. מה הפעם לא צלח?"

2 צפייה בגלריה
תושבים יוצאים מהמתחם של פסטיבל הבירה לאחר שהופסקה ההופעה
תושבים יוצאים מהמתחם של פסטיבל הבירה לאחר שהופסקה ההופעה
תושבים יוצאים מפסטיבל הבירה לאחר שהופסקה ההופעה
(צילום: א.כ.)

מעיריית נתניה נמסר: "נדהמנו מהחלטת משטרת ישראל לעצור במפתיע את האירוע בטענה כי נוצר עומס קהל חריג במקום, זאת אף על פי שבידי מפיק האירוע עדויות כי האירוע התנהל על פי הרישיון. אף קצין לא פנה למנהלי האירוע ושיקף להם בעיה כזאת או אחרת, אלא פשוט הודיע בהודעה חד צדדית ותמוהה במהלך ההופעה על סגירת האירוע. ראש העיר, שנכחה באירוע, נדהמה כי איש לא התריע בפני המארגנים בטרם הניתוק האגרסיבי של הרמקולים. בו בזמן שוחחה ראש העיר עם פיקוד המשטרה ובשל התערבותה האירוע חודש. לעירייה ומשטרת נתניה יש שיתוף פעולה מלא לאורך השנים ומן הראוי היה ליידע את גורמי העירייה על ההחלטה לסגור את האירוע ואולי בדרך זה למצוא פתרון לבעיה שלכאורה נוצרה שגם לגביה יש חילוקי דעות מהותיים. עיריית נתניה כתפיסה מחזקת תמיד את ידי המשטרה אולם במקרה זה מצרה על החלטת מפקד האירוע''.

קראו גם:

מהמשטרה נמסר: "המשטרה פועלת בהתאם להוראות החוק תוך הקפדה יתרה על תנאי הרישוי באירוע רב משתתפים, לרבות דרישה מסדרני העירייה לעמוד במגבלות הבטיחות ותפוסת הקהל המקסימאלית שקבע מהנדס הבטיחות. לפיכך, ככל שתנאי הרישוי הופרו על פי חוות דעת מנהלת הבטיחות באופן המסכן את התושבים, קבע מפקד האירוע בהתאם לסמכותו, על עצירת המופע עד לתיקון ההפרה של תנאי הרישוי על ידי הסדרנים מטעם העירייה. כאמור, בתום הערכת מצב של פיקוד המשטרה בשטח ולאחר בחינת העמידה של העירייה בתנאי הרישוי, חודשה ההופעה באופן בטוח".