הכעס של תושבי שכונת ותיקים בנתניה על העירייה בשל תחושת הזנחה עמוקה, אוהדי מכבי נתניה כועסים על אוהדי הפועל באר שבע ולהיפך.
8 צפייה בגלריה
מרים פיירברג-איכר
מרים פיירברג-איכר
מרים פיירברג-איכר
(ריאן)
וגם - ראש העירייה מרים פיירברג-איכר לא שוכחת את החיקוי שלה ב"ארץ נהדרת" וכועסת על כותבי התוכנית בשל תוכן המערכון שהוצג עליה. האם ביום הכיפורים הסכסוכים האלה ייפתרו?

מרים פיירברג-איכר נגד "ארץ נהדרת"

שורשי הסכסוך: במהלך חקירתה של פיירברג-איכר היא זכתה לחיקוי בתוכנית הבידור הסאטירית "ארץ נהדרת", שם דמותה שהתה מאחורי הסורגים. בראיון כאן אמרה לפני מספר שבועות כי היא כועסת על כותבי התוכנית בשל תוכן המערכון.
8 צפייה בגלריה
החיקוי של פיירברג-איכר
החיקוי של פיירברג-איכר
החיקוי של פיירברג-איכר
(צילום מסך)
"כשהתוכנית שודרה עדיין לא ידעו כלום, ואתם כבר שמים אותי מאחורי סורג ובריח. זו הייתה תקופה מאוד רגישה, ולא צריך להיות רשעים כאלה. אני לא חושבת שהדמות קלעה".
מצד שני, פיירברג-איכר הוסיפה כי "עצם העובדה שאתה נמצא בתוכנית הזאת, אומרת שאתה בן אדם חשוב. הכי מצחיק זה מה שאחר כך עשו מזה, שאני עם נשק ואנחנו מתכוננים להיכנס לעזה".
יש מצב לסולחה? מהעירייה לא נמסרה תגובה. מ"ארץ נהדרת" לא נמסרה תגובה.

ועד שכונת "נאות גנים" נגד עיריית נתניה

שורשי הסכסוך: ועד המאבק של שכונת "נאות גנים", או בשמה המוכר "ותיקים", קם לאחר שהתפרסמה כוונת העירייה להקים מסוף אוטובוסים בסמוך לשכונה, במסגרת תכנית הבננה הכוללת 3,500 יחידות דיור.
8 צפייה בגלריה
שכונת ותיקים
שכונת ותיקים
שכונת ותיקים
(אסף פרידמן)
המסוף, סיפרו חלק מהתושבים, היה רק סימפטום של תחושות הזנחה עמוקות יותר. "יש הרגשה כאילו שמים אותך בשוליים", אמר אחד התושבים. "אנחנו מדברים על מסוף ושטח שאמור להיות שטח ציבורי שלנו, וזה הכל מתחיל מטיפול בתאורה, מדרכות, ותחזוקת מתקנים בגני שעשועים. מזניחים אותנו שנים".
הסכסוך בין הצדדים העמיק, כאשר ועד המאבק של השכונה יצא למאבק נוסף כנגד הקמת תחנות מעבר לפסולת בסמוך לשכונה, מתקנים שהעירייה מצדה הבטיחה שלא יקומו כלל.
קראו עוד>>>>>
יש מצב לסולחה? מעיריית נתניה נמסר כי: "איננו מכירים שום סכסוך עם ועד נאות גנים המוכר והידוע וכן עם התושבים הנפלאים, בהם אנו משקיעים כל השנים".
8 צפייה בגלריה
עיריית נתניה
עיריית נתניה
עיריית נתניה
(נמרוד גליקמן)
נציגי ועד המאבק: "הסולחה תהיה בינינו כשלא יתייחסו לוותיקים כחצר האחורית של נתניה יותר ויסתכלו עליה כשער העיר ממזרח".

אליצור נתניה נגד מנהלת העל בכדורסל

שורשי הסכסוך: לאחר ניצחון מדהים בסדרה על אליצור אשקלון, הקבוצה הצהובה זכתה בכרטיס העלייה לליגת העל. אלא שבנתניה אין אולם מתאים לליגת העל, דבר שהיווה בעיה מבחינת מנהלת הליגה.
8 צפייה בגלריה
אליצור נתניה
אליצור נתניה
אליצור נתניה
(צפריר אביוב)
אחרי דין ודברים בין הצדדים, ולמרות הבטחה מצד העירייה לבנות היכל כדורסל מתאים בשנים הקרובות, מנהלת ליגת העל החליטה שהקבוצה לא עומדת בתנאים – והודיעה כי נתניה לא תעלה לליגת העל.
"אנחנו לא עולים ליגה בגלל שיקולים לא ספורטיביים", אמר יו"ר הקבוצה אבידן נגר. הקבוצה הנתנייתית הגישה עתירה לבית הדין של איגוד הכדורסל, במטרה להבטיח את כניסתה לליגת העל.
בית הדין קיבל את עתירתה, אך אז התברר כי אליצור לא יכולה להציב את תקציב המינימום והקבוצה פנתה למנהלת בבקשה לאפשר לה לשחק בליגת העל למרות זאת, נענתה בסירוב והוחזרה לליגה השניה.
8 צפייה בגלריה
שמואל פרנקל, יו"ר מנהלת הליגה
שמואל פרנקל, יו"ר מנהלת הליגה
שמואל פרנקל, יו"ר מנהלת הליגה
(יאיר שגיא)
יש מצב לסולחה? אבידן נגר, יו"ר אליצור נתניה: "לא הייתי מגדיר את זה סכסוך. המנהלת פשוט פעלה ממניעים לא ספורטיביים וגרמה לנו לאבד ספונסרים לאחר שלא הכריזה עלינו כעולה לליגת העל".
ממנהלת ליגת העל לא נמסרה תגובה.

אוהדי מכבי נתניה נגד אוהדי הפועל באר שבע

שורשי הסכסוך: היריבות בין הצדדים קיימת כבר מעל שני עשורים. יש הטוענים כי שורשי הסכסוך בעונת 1998/99, כאשר הנתנייתים עלו לליגת העל והשאירו את הבאר שבעים בליגה השנייה.
8 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי נתניה
אוהדי מכבי נתניה
אוהדי מכבי נתניה
(עוז מועלם)
בשנת 2013 הגיעה הנקמה כשבאר שבע ניצחה במחזור הסיום את נתניה 0:3 והורידה את הצהובים ליגה.
בין אוהדי הקבוצות נרשמו במהלך השנים עימותים ותגרות, שכללו לעתים שירים רווי קללות, ולעתים אף אלימות פיזית וזריקת אבנים. בין היתר, זכורים גם שלטי הענק של אוהדי נתניה באצטדיון באר שבע עם הכיתוב "עצרנו להשתין בדרך לאילת" ושל אוהדי באר שבע עם הכיתוב "תראה בני, פה הורדנו אותם ליגה".
עם השנים, היריבות בין אוהדי שתי הקבוצות זכתה למעמד מיתולוגי, אמנם לא כזאת שמתקרבת ליריבות בין אוהדי הפועל ומכבי תל אביב, אבל יריבות רצינית ורוויית שנאה.
יש מצב לסולחה? אדיר בנימיני, סגן ראש העירייה, אוהד מכבי נתניה: "בהיעדרה של קבוצה עירונית מתחרה, נראה ששני המועדונים 'נקלעו לסיטואציה' ונוצר סכסוך עקב מספר מפגשים טעונים ואמוציונליים. מכיוון שזו לא 'יריבות טבעית', המבוססת על קרבה גאוגרפית, אני מאמין שברגע שכל מועדון יגלה איזו נמסיס חדש, יש מצב לסולחה".
8 צפייה בגלריה
הפועל באר שבע
הפועל באר שבע
הפועל באר שבע
(יאיר שגיא)
אוהד הפועל באר שבע, דניאל כהן: "אני לא חושב שתהיה סולחה אמיתית אי פעם. הקבוצות נפגשות בכל מיני נקודות משמעותיות במהלך העונה, והרצון לנצח גובר על הרצון לסלוח. כל עוד הדברים הללו נשמרים בעקיצות הדדיות ולא גולשים לאלימות זה נחמד ומוסיף לאווירה".
לעדכונים: חדשות נתניה