עדאלה, המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל, שלח היום (חמישי) מכתב לראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, וליועצת המשפטית של העירייה, בו טען כי עיריית נתניה מתנהלת בצורה לא חוקית ומונעת כניסת אוטובוסים המשתייכים לציבור הערבי.
1 צפייה בגלריה
התבקשו להמשיך לחדרה
התבקשו להמשיך לחדרה
התבקשו להמשיך לחדרה
(צילום: אסף פרידמן)
קראו גם:
פניית המרכז המשפטי לעירייה היא על רקע החלטת העירייה להציב ניידות פיקוח עירוני בכניסה לעיר, ובין היתר להציב מחסום על כביש 57 ולווסת את הכניסה לעיר. זאת, בעקבות העומסים שנוצרים בחופי נתניה, בין היתר בשל הגעתם של אלפי אזרחים מהציבור הערבי במסגרת חג הקורבן, ובשל חשש מעלייה בתחלואה.
ל-"מיינט נתניה" הגיעו טענות על שלושה אוטובוסים מהמגזר הערבי שהופנו לחופי חדרה על ידי כוח אכיפה עירוני, שלא מנע את כניסתם, אך הציע להם להמשיך לחופי העיר הסמוכה בשל עומסים בנתניה, כאשר אלה נענו לבקשה.
"הגבלת ומניעת הגישה על חופי נתניה מתבצעת כאשר, כידוע, חוגג הציבור הערבי היום את חג אל אדחא", נכתב במכתב שנשלח לעירייה, "מהתמונה המצטיירת, עולה התנהלות חמורה ובלתי חוקית המעלה חשש לחריגה מסמכות של פקחי העירייה והמגיעה לכדי השפלה ואפליה על בסיס לאום וכן אפליה של הציבור הערבי המבקש לחגוג את חג אל אדחא באמצעות גישה אל חופי הים ככלל ובעיר נתניה בפרט. יובהר כי רשות מקומית אינה רשאית להגביל גישה כאמור, בוודאי שלא באופן סלקטיבי ומפלה, גם אם האמור מתבצע תחת אצטלת עומס וחשש לבריאות הציבור מפאת התפשטות נגיף הקורונה.
"אנו מבקשים מכם להבהיר את פעילות פקחי עיריית נתניה בכל הנוגע להגבלת הגישה אל חופי הים או העיר באופן מידי, וכן להנחות את הגופים הרלוונטיים בעירייה לחדול מפרקטיקה לא חוקית זו לאלתר". העתק של המכתב, נשלח ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט.
לא רק בארגון עדאלה הגיבו למקרה, אלא גם באגודה לזכויות האזרח. "רשויות מקומיות אינן הבעלים של משאבי הטבע שבתחום שיפוטן", אמרה עו"ד גדיר ניקולא, מנהלת היחידה לזכויות המיעוט הערבי באגודה לזכויות האזרח, "משאבים אלו ומשאבים ציבוריים בכלל צריכים להיות פתוחים לכל אדם, ואסור להפלות בכניסה ובגישה אליהם, לא מטעמי לאום וגזע ולא מטעמי מקום מגורים. עבירה על החוק בעניין זה מזכה את הנפגעים בפיצויים".
מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "עיריית נתניה אינה מגיבה למכתבים בכלי התקשורת. המכתב שהתקבל בעירייה היום, ייבדק ויקבל את התגובה הראויה. חשוב להדגיש כי עיריית נתניה פועלת ותפעל בכל הכלים העומדים לרשותה כדי לשמור על בריאות הציבור לצד שמירה על הסדר הציבורי למען תושבי העיר, תייריה והבאים בשעריה. אנו מצויים בתקופה מאתגרת בה נתוני התחלואה בנתניה עולים בצורה דרמטית וחופי הים מלאים במתרחצים. פעלנו לצמצום הבאים בכל החופים ולראיה הטיפול וההגבלות שפורסמו החל מיום שלישי השבוע בנוגע לחוף המופרד בקרית צאנז".
כל העדכונים - חדשות נתניה