ועדת השמות בעיריית נתניה החליטה לקרוא רחוב על שמן של שלוש תושבות נתניה, רבקה מסיהיד, רבקה דוראי וסטייסי ברוק שנהרגו באסון פיצוץ בגז לפני עשר שנים. שם הרחוב: "רחוב שלוש הבנות". אלא שהוועדה התעלמה מכך שבאסון נהרג גם תושב כפר קרע, מוחמד טאלב אבו עטא. השבוע, לאחר התערבות ראש מועצת כפר קרע הוחלט לשנות את שם הרחוב ולכלול גם את אבו עטא בהנצחה.
1 צפייה בגלריה
הרוגי אסון הגז
הרוגי אסון הגז
הרוגי אסון הגז
(צילום: פרטי)
קראו גם:
בשנת 2001 אירע פיצוץ גז שגרם לנזקים כבדים בשלושה בניינים במרכזה של כיכר העצמאות בנתניה. הנזק ניכר וקיים חזותית עד היום ומהווה עדות אילמת לגודל האסון. באירוע הפיצוץ נהרגו שלוש צעירות: רבקה מסיהיד, רבקה דודאי וסטייסי ברוק תושבות נתניה בעת שחילקו נרות שבת ומוחמד טאלב אבו עטא מכפר קרע שעבד במסעדה באחד הבניינים.
לאחרונה, לציון עשור לאירוע, הגיש חבר מועצת העיר, אבי סלמה, בקשה לשינוי שמה של "סמטת סטודיו" ולקרוא לו "רחוב שלושת הבנות", לזכרן של שלוש ההרוגות באסון פיצוץ הגז. 13 מחברי ועדת השמות הצביעו בעד וההחלטה אושרה על ידי מועצת העיר ומשרד הפנים.
אלא שוועדת השמות העירונית התעלמה, ללא שום סיבה, מההרוג הרביעי באסון מוחמד טאלב אבו עטא, תושב כפר קרע, שנהרג באסון חצי שנה לאחר שהתארס. "מעניין איך אף אחד בוועדת השמות העירונית ובעיריית נתניה לא שם לב שיש עוד הרוג באותו אירוע שצריך להנציח אותו. התשובה נמצאת בעיריית נתניה”. אמר גורם במועצת כפר קרע.
העניין הובא לידיעתו של ראש מועצת כפר קרע, עו"ד פיראס בדחי שפנה ישירות יחד עם ח"כ ד"ר אחמד טיבי לראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, והעלה בפניה נושא זה. "מוחמד קורבן", הסביר גורם במועצת כפר קרע. "הוא הגיע לנתניה כדי לעבוד ולהתפרנס ונהרג בעיר באותו פיצוץ. לא יכול להיות שעיריית נתניה תתעלם ממנו או תשכח אותו ולא תנציח אותו".
עו"ד בדחי הסביר כי הוא שוחח עם ראש עיריית נתניה וביקש ממנה לתקן את העוול שנגרם למוחמד ומשפחתו. "ביקשתי יחד עם ח"כ טיבי מראש עיריית נתניה לשנות את ההחלטה ולתקן את העוול שנגרם למנוח ולמשפחתו ולהנציח את שמו של מוחמד כמו שאר ההרוגות. לא יכול להיות שיהיה הבדל בין דם לדם. מדובר באסון שצריך לאחד את כולנו. ראש העירייה הבטיחה לתקן ואנחנו מרוצים מההחלטה. כבר עידכנתי את אמו של מוחמד בהחלטה".
מעיריית נתניה נמסר: "ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, ביקשה מוועדת השמות העירונית בראשותו של סגן ראש העירייה, אדיר בנימיני להעלות לדיון מחודש את ההחלטה לקרוא לרחוב על שם שלוש הבנות ותחתיו לקרוא לרחוב 'רחוב הארבעה' על מנת להנציח את כל נפגעי הארוע הטרגי".
כל העדכונים - חדשות נתניה