דרמה בבית המשפט: שופט בית המשפט לתעבורה בפתח תקווה טל פרי ביטל היום (שישי) את הרשעתה של קרול פסלר (80), שהודתה בהפקרתו של הילד שנדרס למוות במאי בשנה שעברה כשחצה עם סבו את הכביש שלא במעבר חצייה. השופט ציין בהחלטתו את העובדה שפסלר לא הודתה בכך שהייתה מודעת להפקרה בזמן ביצוע העבירה. בעקבות כך המשפט יתקיים מחדש וייפתח בהליך הוכחות.
3 צפייה בגלריה
רפאל אדנה ז"ל וקרול פסלר שדרסה אותו למוות
רפאל אדנה ז"ל וקרול פסלר שדרסה אותו למוות
רפאל אדנה ז"ל וקרול פסלר שדרסה אותו למוות
(צילום: יאיר שגיא | פרטי)

כזכור, לפני כחודש פסלר הודתה בעובדות כתב האישום והורשעה בעבירת הפקרה אחרי פגיעה אך לפי החלטת השופט טל פרי, ההרשעה מבוטלת כיוון שעל אף שפסלר הודתה בעבירה, לא הודתה ביסוד הנפשי שלה, כלומר במודעות שלה להפקרת הילד. עוד ציין השופט פרי כי ביטול ההודאה נעשה, באופן חריג, ביוזמת בית המשפט, היות שהוא "סבור כי הדבר דרוש ומתחייב בנסיבות העניין לצורך עשיית צדק".

3 צפייה בגלריה
מחאת "צדק לרפאל" בקפלן ורפאל אדנה ז"ל
מחאת "צדק לרפאל" בקפלן ורפאל אדנה ז"ל
מחאת "צדק לרפאל" בקפלן ורפאל אדנה ז"ל
(צילום: מטה המאבק "צדק לרפאל")

לדברי השופט, "הסנגור טען, ושב וטען, כי אין לו כל טענה מקדמית ביחס לפגם או פסול בכתב האישום. עוד טוען הסנגור כי הנאשמת הודתה בכל עובדות כתב האישום, ואולם באותה נשימה כופר הסנגור בביצוע העבירה המיוחסת לנאשמת בכתב האישום וטוען כי יש להרשיעה בעבירה אחרת, קלה עשרות מונים".

3 צפייה בגלריה
רפאל אדנה ז"ל
רפאל אדנה ז"ל
רפאל אדנה ז"ל
(צילום: פרטי)

עו״ד רוני אלוני סדובניק המייצגת את משפחת אדנה: ״מערכת המשפט עושה הכל כדי להוציא את ד״ר היידי פסלר ואת אמא שלה מחובתן לתת את הדין על חלקן בגרימת מותו של רפאל. ביטול הרשעה בידי אותו שופט שהרשיע מלמד שהמערכת תעשה הכל כדי שאף אחת ממשפחת פסלר לא תורשע בהריגה, בשיבוש חקירה והסתרת ראיות. משפחת אדנה-צגאי לא תוותר על הצדק שמגיע לרפאל ונוכיח שהתיק הזה הוא תיק הריגה שמוסמס בכוונת מכוון. כשהראיות יחשפו בסופו של יום לעיני הציבור, הרבה גבות יורמו בתדהמה לנוכח טיוח הפרשה. ד״ר היידי ידעה שאמה לא מכירה את חוקי התנועה, ידעה שהיא מבולבלת ועיוורת וחייבת ניתוח בעין שמאל ובכל זאת נתנה לה רכב לנהוג - נתנה אקדח טעון בידי קשישה דמנטית וסייעה לה לאחר התאונה להעלים ראיות ולטשטש את האירוע".


קראו גם:

רותם טוני, יועצת התקשורת של משפחת אדנה, מסרה: "המשפחה לא מתנחמת מהצעד התקדימי של ביטול הודאתה. נהפוך הוא, המשפחה קיבלה גושפנקא סופית לקומבינות שמתנהלות על גבה ועל זיכרו של רפאל. לראשונה מזה כשנה, אפשר לקחת אוויר עם קבלת האישור שאיננו משוגעים, אלא שהמערכת רקובה ומושחתת. האוויר שאנחנו לוקחים אגב ישמש אותנו לחידוש המחאה. זה מה שרציתם נכון? אז הנה.. תקבלו".