לאחר כחצי שנה מתאונת הפגע וברח בה נדרס למוות רפאל אדנה בן ה-4, הואשמה היום (רביעי) קרול פסלר בת ה-80 בעבירה של הפקרה בלבד בבית המשפט לתעבורה מרכז. בנוסף, הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לפסול את רישיון הנהיגה שלה עד תום ההליכים המשפטיים.
2 צפייה בגלריה
משפחתו של רפאל ז"ל בהפגנה
משפחתו של רפאל ז"ל בהפגנה
הוריו של רפאל בהפגנה ורפאל ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
אישום זה ניתן על אף הסערה שעוררה הודעת הפרקליטות על כוונתה להעמיד את הנהגת לדין על הפקרה בלבד ולא בגין הריגה. סערה שלוותה במספר הפגנות בנתניה, מול הפרקליטות ובצומת קפלן בתל אביב שגלשו לנתיבי איילון שאף נחסמו למשך שעות ארוכות על ידי אלפי אנשים שיצאו במחאת "צדק לרפאל".
לפי כתב האישום, ב-6 במאי 2023 סביב השעה 17:15 נהגה הנאשמת ברכב בשדרות בן גוריון בנתניה. באותה העת חצו את הכביש שלא במעבר חציה תמיר צגאי ושני נכדיו כשהוא אוחז בידו של אחד מהם, רפאל. בזמן שהחלו לרדת מאי התנועה הבנוי למסלול הנסיעה לכיוון דרום בכביש פגעה הנאשמת באמצעות חזית צד שמאל של הרכב ברפאל ובידו של הסב תמיר. מיד לאחר התאונה המשיכה הנאשמת בנסיעה רצופה, מבלי שעצרה לעמוד על תוצאות התאונה ומבלי שהזעיקה את כוחות ההצלה.
כתוצאה מהתאונה נפגע רפאל באורח קשה מאוד והובהל לבית החולים לניאדו בעיר. משם הוא הועבר לבית החולים שניידר, שם אושפז ולאחר מספר ימים נקבע מותו. בנוסף, לסבו נגרם שבר בכף יד ימין. כמו כן, נשבר פנס צד שמאל של הרכב ומראת צד שמאל נעקרה לחלוטין.

2 צפייה בגלריה
זירת האירוע
זירת האירוע
זירת התאונה הקטלנית
(צילום: יאיר שגיא)

בבקשה לפסילת רישיונה של הנאשמת עד לתום ההליכים המשפטיים צוין כי לדברי הנאשמת, היא לא הבחינה כלל בהולכי הרגל, סברה שפגעה באופנוע וטענה כי ראתה אותו נוסע על אי התנועה הבנוי לאחר הפגיעה. עוד צוין בבקשה כי בניגוד לגרסתה מתיעוד מצלמות אבטחה עולה כי אופנוע אשר נסע במסלול הנגדי בכביש בעת התאונה לא פגע ברכבה ולא נסע על אי התנועה. כמו כן, ניסוי שדה ראייה במקום מלמד כי ניתן להבחין בהולך רגל עומד על אי התנועה הבנוי ממרחק של 111 מטר, ולאחר התאונה ניתן להבחין בהולכי הרגל על אי התנועה הבנוי באמצעות המראה האמצעית של הרכב ממרחק של 25 מטר.

קראו גם:

לאחר שכתב האישום הוגש, ממשפחת אדנה נמסר: "בימים בהם כולנו לוקחים חלק במאמץ המלחמתי להגנה על המולדת קיבלנו בתדהמה את הבשורה על הגשת כתב אישום מהקלים שראינו נוכח הנסיבות ועוצמת האירוע. לאחר מאבק ממושך ותוך מאמץ לשמור על המדינה נותר לנו רק להצטער שהוחלט לבוא לקראת מי שרצחה את בננו, רפאל".