תעריפי הארנונה בעיר נתניה והמדידות מחדש שבוצעו לאחרונה, גרמו לתושבים להקים קבוצת פייסבוק ולארגן הפגנה בנושא. זאת לאחר שלטענתם פניות חוזרות ונשנות לעיריית נתניה, לא עזרו. התושבים מלינים על כך שהם משלמים תשלומי ארנונה מהגבוהים במדינה - ולא תמיד בצדק.
1 צפייה בגלריה
ארנונה
ארנונה
ארנונה
(צילום: mynet)
קראו גם:
"אנחנו מוחים בקול בפעם הראשונה ומתארגנים יחד בשביל שישמעו אותנו יחד, ולא כבודדים שפונים אחד אחד לעירייה", מסביר יובל לוין, ממארגני ההפגנה ומי שפעיל בנושא. "אנחנו רוצים להגיע לכמה מאות, כרגע אנחנו בדרך לשם. אני קורא לכל מי שאכפת לו מהעלאת הארנונה בעיר להגיע ביום רביעי לרחוב הצורן 6, מול העירייה, ולהפגין איתנו. האירוע מתואם עם המשטרה ויש אישור והכל מסודר. יש גם שלטים בהדפסה בדפוס כבר ואנחנו מגיעים מוכנים. אנחנו משלמים על זה מכספי גיוס המונים שעשינו למטרה הזו.
ומה תעשו אם ההפגנה לא תעזור?
"זה אומר שמבחינתנו המאבק לא יסתיים ביום רביעי עם ההפגנה הזו, ולכן אנחנו נארגן הפגנה יותר גדולה בכיכר העצמאות ונמשיך עד שהעירייה תבין שיש פה אוכלוסייה שלא ניתן להתעלם ממנה. אנחנו מבקשים מהעירייה שתחזיר את שיטת המדידה הישנה, שתעשה סיווג אזורים שונה, שתוריד העלות למטר רבוע ואת היטל השמירה. לא יכול להיות שאנחנו משלמים ארנונה כל כך גבוה".
במקביל, חבר האופוזיציה רני אלוש, הגיש הצעה לסדר בה הוא טוען כי יש לבצע ''שינוי סדרי העדיפות בעיר ממגורים למסחר, תעסוקה ומשרדים, כדי להביא להפחתת ריאלית בארנונה למגורים... תעריפי הארנונה כיום הפכו למשכנתא שנייה ואינם מאפשרים מחייה ועתיד לתושבי העיר, בעיקר הוותיקים, שקורסים מהנטל הכלכלי".
זאת ועוד, לפי אלוש, לצד הפיתוח המואץ במובלעות עירוניות חדשות, עדיין במרכז העיר בצפונה וגם באזור התעשייה הישן יש בעיות רבות בלתי פתורות, כמו תשתיות וכבישים ברמה נמוכה ותקציב לא מספק לבני נוער.
כל העדכונים - חדשות נתניה