אולימפיה חביב, שהותקפה לפני ארבע שנים בידי אריתראי בשוק העירוני בנתניה, הלכה לעולמה ביום רביעי עבר בבית החולים הסיעודי ''דורות'' בנתניה. הלווייתה נערכה ביום ראשון בערב. ובני משפחתה כואבים. כואבים מאוד.
2 צפייה בגלריה
יסמין פלח ליד מיטת אמה
יסמין פלח ליד מיטת אמה
יסמין פלח ליד מיטת אמה
( יובל חן)
"אנחנו לא נוותר. היא הייתה אישה צעירה שנרצחה'', הם אומרים ומבקשים לשנות את אישום התוקף מניסיון רצח, לרצח.

נתניה כואבת

חביב הותקפה באוקטובר 2018, על ידי טספה מריאם אימסאיי, פועל זר מאריתריאה בשוק העירוני בנתניה. הוא עקב אחריה בשעות הערב, תקף וגרר אותה לבניין סמוך, שם ניסה לאנוס אותה. משהתנגדה לו באומץ רב, היכה בראשה באכזריות באמצעות לבנה והשאיר אותה מתבוססת בדמה עם סימני אלימות קשים וחבלות ראש.
קראו עוד>>>
הסיפור שזעזע את העיר המדינה, השאיר משפחה שלמה ללא אמא וסבתא אהובה. אולימפיה הפכה מאישה תוססת ושמחה לסיעודית, תוך שהיא מונשמת ומורדמת עם חבלת ראש קשה. ביום רביעי בלילה, כשהיא בת 45 במותה, נפרדו ממנה בני משפחתה במוסד הסיעודי ''דורות'' בנתניה.
היא הותירה אחריה שני ילדים, זיו ויסמין, שלושה נכדים, ועיר שלמה שעקבה אחרי סיפורה בכאב רב. ''הוא הרס את החיים של משפחה שלמה'', אומרת יסמין פלח, בתה של אולימפיה, היושבת שבעה בבית המשפחה, מיום ראשון השבוע, היום בו הובאה אולימפיה למנוחת עולם בבית העלמין בשכונת ותיקים בנתניה.
לדבריה, ''אמא רק חגגה יום הולדת 45 אבל החיים שלה נעצרו בגיל 42 כשהוא תקף אותה. היא נפטרה בלילה של יום רביעי אבל ההלוויה נדחתה בשביל שיעשו נתיחה לגופה, בשביל שיעשו שינוי בסעיף ההרשעה של הרוצח, מניסיון רצח לרצח"
חביב, אישה אמיצה, סבתא אהובה ואישה מלאת חיים נמצאה במבנה נטוש כשהיא פגועת ראש עם 21 שברים בגולגולת. הזוועה שהובילה לתקיפה האכזרית, נחשפה במלוא עוצמתה, כשהתברר כי טספה, נתין זר מאריתראה, עקב אחריה, גרר אותה למבנה וניסה לאנוס אותה בכוח. כשסירבה – הרביץ לה באכזריות נוראית.
2 צפייה בגלריה
יסמין פלח ליד מיטת אמה
יסמין פלח ליד מיטת אמה
יסמין פלח ליד מיטת אמה
(יובל חן)
למרות ששנה אחר כך חזרה אולימפיה להכרה ואף תקשרה חלקית עם בני משפחתה, היא שוב חזרה להיות מונשמת ומורדמת בשל כשל לבבי שהכריע אותה. ביום רביעי האחרון מערכות גופה קרסו והיא נפטרה.

סבתא אהובה

לפני שלוש שנים לערך, הורשע טספה בניסיון לרצח בית המשפט גזר עליו 18 שנות מאסר בפועל ופיצוי כספי בסך 200 אלף שקלים. עונש שלא מקובל על בני משפחתה עד עצם היום הזה.
''הבחירה לדחות את ההלוויה, נבעה מהצורך של בני המשפחה למצות את הדין עם התוקף של אולימפיה. ולשם כך, הם נאלצו לחכות עם השבעה, למרות שמבחינתם האבל כבר החל'', הסביר קרוב משפחה.
"אנחנו רצינו לעשות נתיחה לגופה, בשביל לשנות את הסעיף מניסיון לרצח, לרצח''. מבהירה יסמין בכעס מהול בצער עמוק, את העיכוב בהלוויית אמה. "אני רוצה שיהיה לו מאסר עולם, יימח שמו. אני מאמינה שזה שינתחו את הגופה בטח שיסייע, כי כנראה זה לא היה ברור מאליו שהוא לקח נשמה בגיל 45. בגיל 42 הוא עשה לה את זה ועכשיו היא מתה.
"זה רצח לכל דבר מה שהוא עשה לה. חייבים לשנות את סעיף ההרשעה, גם אם זה אומר שהוא יקבל רק מאסר עולם. אם היה גזר דין מוות היינו מאחלים לו גזר דין מוות. אבל אנחנו נסתפק במאסר עולם".
''הנכדים והילדים שלה, היו כל עולמה'', מספרת גיסתה של יסמין, מיכל מזרחי שמסייעת להם בימים קשים אלו. ''ארבע שנים אולימפיה לא תפקדה. היא הפכה מסבתא נוכחת ואישה מטופחת שמאוד עוזרת ליסמין עם הילדים, לאישה שלא מתפקדת. בגלל מה שקרה לה, היא כבר שנים לא סבתא נוכחת שבאה ועושה. זאת לא הייתה אולימפיה".
האמנתם שזה יהיה הסוף?
"כבר ארבע שנים שהם לא מרגישים אותה. המצב שלה מיום הפגיעה היה אותו דבר, היא הפכה להיות סיעודית. מרגע שהיא יצאה מהתרדמת, היא שוב הייתה מורדמת ומונשמת, היא הייתה במשך שנים כמו צמח.
"אני חושבת שהיא ידעה בתת מודע שיש לה נכדים. יסמין ביקרה אותה יום יום. הם איבדו אמא וסבתא. הייתה להם סבתא חייכנית ובמשך ארבע השנים האחרונות היא לא הייתה נוכחת, לא יכלה לעשות כלום, יסמין ובעלה טיפלו בה כל הזמן.
"היא לא יכלה להסתרק אפילו. אני חושבת שהיא לא הבינה מה קורה לה כי היא חוותה פגיעה מוחית כתוצאה מהתקיפה. לא יכלו להסביר לה מה קרה, גם אם רצו".
מיכל מוסיפה: "הרוצח הזה הרס להם את החיים. באותה השנייה שהוא עשה את זה. מאז מותה של האם אולימפיה, יסמין לא ישנה. היא ממש לא במצב לדבר עם אף אחד ולקחה את זה מאוד קשה. כל המשפחה במצב קשה. הם איבדו אמא וסבתא. אסור שהמקרה הזה יישכח. בן, בעלה, כל הזמן לצידה. הם מאוד עצובים וכואבים. לא מאמינים שזה קרה".
לעדכונים: חדשות נתניה
פורסם לראשונה: 13:32, 31.03.22