עיריית נתניה פרסמה לאחרונה בדף הפייסבוק שלה הודעה שלא משתמעת לשתי פנים - שמירה מוחלטת על תוואי הצמחייה והעצים של חורשת הסרג'נטים, ללא כריתת עצים מיותרת וללא ריסוסים.
1 צפייה בגלריה
התושבים מפגינים. "תצוגת תכלית לנחישות"
התושבים מפגינים. "תצוגת תכלית לנחישות"
התושבים מפגינים. "תצוגת תכלית לנחישות"
(צילום: דויד ברייר)
קראו גם >>>
מדובר בהישג לתושבי שכונת קריית השרון שבה נמצאת החורשה, שנאבקים כבר תקופה ארוכה כדי למנוע כריתה מסיבית של 1,300 עצים, שלטענתם הייתה מתוכננת להתבצע בחורשה בתקופה הקרובה. לצד התנגדותם לכריתה המסיבית, התושבים מתנגדים כבר תקופה ארוכה לריסוסים בחומרי הדברה של החמציצים בחורשה, שמתבצעים על ידי העירייה. כאמור, בהודעתה הבטיחה העירייה גם להפסיק את הריסוסים.
"על פי הבטחת ראש העירייה, הפארק לא ייפגע ושום עץ לא ייכרת ללא אישורה", נכתב בהודעת העירייה, "כמו כן, הטיפול בעצים ייעשה רק מטעמי בטיחות. במקביל הוחלט כי לא יבוצע ריסוס כנגד החמציץ ויימשך מעקב הדוק אחרי הצמחייה בחורשה בכלל והצמחייה הפולשת בפרט".
למרות הודעת העירייה, חלק מהתושבים - במיוחד אלה המובילים את המאבק לשימור החורשה - נשארו ספקנים. אחרי פרסום הודעת בשבוע שעבר הפגינו עשרות תושבים מול ביתה של ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, נגד פגיעה בסביבה הטבעית ובשמורות הטבע ברחבי העיר. ההפגנה הייתה רב תכליתית וכללה מפגינים שמחו בין היתר נגד הקמת מסוף האוטובוסים סמוך לשכונת ותיקים, נגד הקמת המרינה ברצועת החוף וגם נגד פגיעה בחורשת הסרג'נטים.
"זו הייתה סוג של תצוגת תכלית לנחישות של התושבים והדאגה שלהם לחורשה", אומר תושב קריית השרון גיא שחר, שמוביל את המאבק לשימור החורשה לצד תושב השכונה לירון גליק, "אנחנו מבינים מבין השורות וההצהרות של העירייה שבשנה הבאה התוכנית הזאת תעלה עוד פעם לסדר היום; גם נושא הריסוסים וגם נושא כריתת העצים. לכן היה חשוב לנו שראש העירייה והגורמים האחראים בעירייה יראו כמה התושבים נחושים ויגנזו את התוכנית הזאת לא לשנה אחת, אלא לעשרים שנה. שתרד מהפרק לגמרי. ההצהרות שהעירייה הוציאה היו אמנם מרשימות, אבל זה טוב רק לשנה אחת. אנחנו שש שנים מתמודדים עם העירייה ואנחנו יודעים עם מי יש לנו עסק, הניסיון לימד אותנו".