ברוב של 13 חברי ועדה, מול 7 מתנגדים ונמנע אחד, מסמך המדיניות של הבנייה ברצועת החוף של נתניה אושר אתמול (שני) סופית בישיבת ועדת תכנון ובניה.
זאת לאחר שהמסמך אושר ראשונית לפני כחודש ימים, ואז בעקבות מחאתם של מספר חברי מועצה, עלה לאתר האינטרנט של העירייה לעיון והערות הציבור.
1 צפייה בגלריה
הפגנה בנתניה
הפגנה בנתניה
הפגנה בנתניה
(צילום: רז משולם)
מסמך המדיניות מבוסס על תכניות מתאר ותכניות בניין ערים קיימות, ומתווה את מדיניות הבנייה על רצועת החוף העירונית. במסגרת המסמך, הרצועה מחולקת ל-17 מתחמים, מבלו ביי שבצפון ועד לוינגייט שבדרום, ובמסגרתו אף נקבעת מדיניות הבנייה לגובה.
כך למשל בחלק ממתחם בלו ביי, תתאפשר בנייה של עד 30 קומות, ובחלק מהמתחם של בית פלדמן, תתאפשר בנייה של עד 40 קומות. במסמך המדיניות נכתב כי חלק מהסעיפים במסמך אינם תואמים את תכנית המתאר העתידית של נתניה, נת/2035, שעומדת בפני הפקדה, ובאותם מקרים יוגשו התנגדויות כדי להתאים את תכנית המתאר למדיניות במסמך.
בזמן שישיבת הועדה התקיימה, הפגינו מספר תושבים מחוץ לבניין העירייה במטרה לבטל את התכנית. "לדעתי זו מדיניות שתגרום להמון מאבקים, וחבל מאוד שאין שיתוף ציבור כראוי", אומרת ריקה אידלמן שהגיעה להפגין, "שיתוף זה לבוא ולדבר כראוי עם התושבים. להעלות את המסמך אחרי שכבר התקבלה החלטה ראשונית, זה רק לסמן וי. זה בפירוש לא לדבר עם התושבים".
קראו גם:
"הנזקים בגין התמוטטות המצוק צפויים להיות קשים ולכלול סיכון לחיי אדם, הרס מבנים ותשתיות, אובדן שטחים יקרים הסמוכים לים, פגיעה בשטחים פתוחים ואם חלילה ייגרם נזק בלתי חוזר למצוקים, הרי שזה יהווה גם נזק תדמיתי, לרבות פגיעה בפיתוח מתוכנן ובתיירות, זאת בנוסף לירידת ערך נכסים באזור", אומר רז משולם מועד מרכז העיר, אחד התושבים שהגיעו למחות, "אנו קוראים לעירייה לחשב מסלול מחדש, לקיים שיתוף ציבור כנדרש ולבחון יחד עם התושבים וועד הפעולה שקם לנושא זה, מה נכון באמת לעיר ולתושבים. ההחלטה שעברה, מראה כמה חותמות גומי ישנן והיכן הייתה ההצגה הטובה בעיר לאחר שאין אירועי תיאטרון. כבר כיום, קיימת סכנה במצוקים, מה יקרה לאחר הקמת מגדלים?".
"תושבי נתניה צריכים לדעת שזו היתה הצבעה מהחשובות בתולדות המועצה כי היא תקבע איך ייראה קו החוף שלנו בשנים הבאות", אומר חבר המועצה והמשנה לראש העיר אהרון אורגד, שהצביע עם סיעתו כנגד ההחלטה, "אני עדיין לא מבין בשביל מה היינו צריכים את זה בכלל, למעט העובדה שעכשיו קיים חשש גדול שחומות בטון יטילו צל גדול על העיר והקבלנים ייתלו על המדיניות הזאת בבואם לרצות לבנות עוד ועוד לגובה של עד 40 קומות לעתים תוך העמסה על תשתיות חסרות. יש במועצת העיר פערים גדולים בין מה שאני קורא ׳הגישה הממונית׳ לבין הגישה הסביבתית שאני דוגל בה. הים הוא הנכס העיקרי של העיר נתניה, הוא שייך לכל התושבים, וזו הנחת הבסיס להשקפתי. שלא יהיה ספק לאף אחד, הנושא הזה יככב במערכת הבחירות הבאה לעיריית נתניה ובסוף הציבור יצטרך להכריע באיזו גישה הוא תומך ואיך לדעתו צריך להיראות קו החוף הנתנייתי מבלו ביי בצפון עד וינגייט בדרום".