מועצת העיר נתניה הצביעה בישיבה האחרונה על תיקון חוק העזר בנושא שימוש באופנועי ים בחופי העיר, בכוונה להעלות את אגרת הכניסה לחופים. האגרה עד כה עמדה על פחות ממאתיים שקלים לעונה לתושבי העיר, וכעת צפויה לזנק לסביבות ה-500 שקלים, כאשר תושב חוץ שירצה להגיע עם אופנוע ים לחופי העיר בעונת הקיץ, יצטרך לשלם מחיר גבוה יותר.
1 צפייה בגלריה
אופנוע ים
אופנוע ים
אופנוע ים
(צילום המחשה: Shutterstock)
קראו גם:
במקביל, לאחר שבעירייה החליטו לאסור את כניסת אופנועי הים לחוף בקיץ האחרון בשל התפשטות נגיף הקורונה, מסתמן כי ככל הנראה בקיץ הקרוב הרוכבים יוכלו לחזור אל הים.
"בשנה שעברה מנענו את הכניסה של אופנועי הים בגלל הקורונה", אומרת חברת המועצה והמשנה לראש העירייה טלי מולנר, מחזיקת תיק החופים. "היה את כל עניין המרחקים והיה צריך לשמור על מרווחים, למנוע צפיפות ולתת לציבור יותר חוף כדי שלא יצטופפו כולם ברצועת חוף קטנה, ולכן החלטנו בעונה שעברה שלא ייכנסו אופנועי ים, ולכן אותם קטעי חוף שימשו רק מתרחצים. הבטחנו מראש שנבחן את הנושא לקראת העונה הבאה".
"לצד זה, במקביל החלטנו גם להעלות את האגרה של אופנועי הים", מוסיפה מולנר, "כי לשלם 190 שקלים לעונה, זה סכום שלא מכסה את העלויות הגבוהות שיש לעירייה. לכן, הלשכה המשפטית החליטה לעשות שינוי בחוק העזר, בנושא אגרת הורדת כלי שיט לחוף. יהיה תעריף חדש של כמה מאות שקלים, הכסף הזה הולך למימון העלויות. כי כשאתה מפעיל חוף שמאפשר כלי שיט, יש גם עלויות כמו אבטחה וניקיון. לתושבי חוץ כמובן יהיה תעריף גבוה יותר. חשוב לומר שזו החלטה שקיבלנו בשיתוף פעולה של ראש העירייה שפעלה לטובת הנושא, הנהלת החופים והלשכה המשפטית".
"זה לא בסדר שהעלו את הסכום, מן הסתם", אומר נדב בדש, אחד מרוכבי אופנועי הים הוותיקים בעיר, "בסופו של דבר אנחנו מגיעים לכסף, וזה נראה שלא סגרו בגלל הקורונה אלא בגלל הכסף. זה אשכרה מסחרה. אבל, ויש פה אבל גדול, אנחנו נאלץ להשלים עם הגזרה הזאת, כי אנחנו צריכים את הים וסגרו את כל החופים לאופנועי ים בארץ".
כל העדכונים - חדשות נתניה