משטרת ישראל החליטה לסגור את התיק שנפתח בנושא כתובת הגרפיטי שרוססה על קיר בית משפט השלום לפני כחודש וחצי, בה נכתב "יונתן הלך, ביבי בדרך". הכתובת שפורסמה יומיים לפני הבחירות לכנסת ונשאה טון איום מרומז, ככל הנראה התייחסה לאחיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יונתן (יוני) נתניהו, שנהרג במהלך מבצע אנטבה. פעיל הליכוד אמיר סיני, שגילה את הכתובת, הגיש תלונה בנושא למשטרה על הסתה, אך השבוע גילה כי התיק נסגר, והתלונה נרשמה על עבירה אחרת - השחתת מקרקעין, ולא הסתה.
2 צפייה בגלריה
הגרפיטי בנתניה
הגרפיטי בנתניה
הגרפיטי בנתניה
(צילום: אמיר סיני)
"במהלך חודש מרץ גיליתי על הקיר הדרומי של בית משפט השלום בנתניה, כתובת גרפיטי עם מילים מאוד ברורות להסתה לרצח ראש ממשלה מכהן בישראל", אומר סיני, "כאדם וכאיש ימין התופעה מאוד הקפיצה אותי, וחשבתי שבנקודה הזאת הדבר הנכון הוא ללכת ולהגיש תלונה במשטרת ישראל. עם כל העיסוקים הרבים שלי, הגעתי למשטרת נתניה, תוך זמן המתנה לא קטן, ובזבוז של כמעט שעתיים באמצע היום.
"הגשתי תלונה ברורה שבה נכתב על ידי החוקרת המתשאלת שאני מתלונן על הסתה חמורה וקריאה לרצח ראש ממשלה מכהן בישראל. חשבתי לתומי כי מאחר ומדובר בעניין בית משפט השלום בנתניה, שאמור להיות מאובטח ברמה הכי גבוהה, כולל מצלמות ואמצעים מתקדמים, המשטרה כן תגיע לקצה חוט, ולכן חשבתי שאני לא מבזבז את זמני לשווא, אלא באמת מנסה לשים את היד על מי שעשה את זה, ותליתי בזה תקוות.
"כיום, לאחר שקיבלתי את המכתב המודיע לי על סגירת התיק, אני שואל את השאלות הבאות. מדוע לקח כל כך הרבה זמן לנהל חקירה כזאת? והכי חשוב, מאחר שהתלוננתי על הסתה לרצח ראש ממשלה מכהן, אינני מבין מדוע התשובה הרשמית של משטרת ישראל שנסגר תיק על השחתת מקרקעין".
2 צפייה בגלריה
ההודעה על סגירת התיק
ההודעה על סגירת התיק
ההודעה על סגירת התיק
(צילום: באדיבות אמיר סיני)
מה עשית אחרי ששמעת שהתיק נסגר?
"פניתי למשרד לביטחון פנים וקיבלתי מענה מקצין מאוד בכיר במשרד, שעל פניו הוא אמר לי חד משמעית שזה לא נראה טוב, והדבר ייבדק, ושיעמדו איתי בקשר על העניין הזה. אני לא נוטה להאמין שברור כזה, אכן יגלה את אזלת היד של משטרת ישראל. כאן לא מדובר בתלונה על עבירת רכוש, כאן מדובר על משהו מאוד אקוטי. מדינת ישראל עוד לא הספיקה לשכוח מרצח ראש ממשלת ישראל, יצחק רבין, ואנחנו עומדים השכם וערב, לכל מיני איומים כאלה ואחרים, שמזכירים שוב שראש ממשלה מכהן זה דבר מאוד רגיש במדינת ישראל".
קראו גם:
ממשטרת ישראל נמסר: "התלונה נחקרה ובוצעו מגוון פעולות. בשלב זה התיק נסגר בהיבט החקירתי והטיפול בו יימשך במישור המודיעיני".
לכל העדכונים - חדשות נתניה