הורים מתלוננים כי היום (שלישי) נסגרו כעשרה גנים בעקבות כוח אדם חסר, זאת לאחר חודשים רבים בהם לא הייתה כל בעיה להפעיל גנים אם הייתה חסרה גננת או סייעת בגן. החל מהיום, העירייה עדכנה הורים בנתניה כי היא לא מתכוונת לאפשר יותר הפעלת גנים עם כוח אדם חסר, כפי שהתאפשר עד כה. בסביבת העירייה טוענים כי מדובר בהנחיה של משרד החינוך, אך מצד שני לא מדובר כלל בהנחיה חדשה של המשרד, ולא ידוע למה העירייה בחרה לאמץ את ההנחיה החל מהיום.
1 צפייה בגלריה
גן ילדים
גן ילדים
גן ילדים
(צילום ארכיון להמחשה: דוברות עיריית פתח תקוה)
"עד אתמול לא הייתה בעיה לפתוח גן רק עם שתי נשות צוות אם אשת צוות שלישית הייתה חולה", מספרת אמא מנתניה, "לפתע היום בבוקר, השתנתה ההנחיה, שגן בצוות חסר, לא משנה אם יש שתי נשות צוות בגן, ולא משנה באיזה הרכב - שתי סייעות, גננת וסייעת. מעל עשרה גנים נסגרו היום. אלה 300 הורים שנשארו היום בבית עם הילדים שלהם. כשבפועל נכון לאתמול, כנראה שחצי מהם או יותר לפחות היו הולכים לגן היום. הורים היו צריכים לבטל ימי עבודה, זה פוגע בפרנסה שלהם מן הסתם".
איך ההורים מגיבים?
"מאוד כועסים. מדובר פה בפגיעה בפרנסה. זה בלי לדבר בכלל על החלק הרגשי שילדים מפסידים גן אחרי שנה כזאת קשה. הורים צריכים לקחת יום חופש מהעבודה באופן לא מתוכנן. לא יכול להיות שבשנה כזאת אין התחשבות בהורים מצד העירייה, לא יכול להיות שבחודשיים האחרונים הכל עבד גם עם חוסרים, ופתאום יום אחד החליטו להפסיק להתחשב בנו. לא התקבלה שום החלטה משפטית חדשה בממשלה ביממה האחרונה. זה לא משהו ממשלתי. לא יכול להיות שמעל שלוש מאות הורים יפסידו עבודה, כשניתן לאפשר לשתי נשות צוות להחזיק גן ליום אחד, זה בסדר גמור. למה מה יש בצהרונים? שתי נשות צוות. אז מה הבעיה? למה איפה ואיפה?".
קראו גם:
מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "ההנחיות בנושא מצבת כוח אדם הנדרש בגנים, הינן של משרד החינוך. להוי ידוע כי מצבת ממלאות המקום הצטמצמה לאחרונה, בין השאר לנוכח העובדה שסייעות ממלאות מקום שהינן זמניות - בחרו שלא לחזור מחל"ת".
לכל העדכונים - חדשות נתניה