תושבי קריית השרון פתחו במחאה נגד כוונת העירייה לכרות כ־1,300 עצים בחורשת הסרג'נטים, הריאה הירוקה המרכזית של השכונה. התושבים טוענים כי על אף שביקשו פעמים מספר לחשוף את תוכנית היערנות של האגף לאיכות הסביבה, בקשותיהם לא נענו ולא ניתנה להם הזדמנות להתנגד ולהשפיע על תוואי התוכנית.
2 צפייה בגלריה
חורשת הסרג'נטים בנתניה
חורשת הסרג'נטים בנתניה
חורשת הסרג'נטים בנתניה
(צילום: פרטי)
"לא יכול להיות שמספר מצומצם של גורמים בעלי השקפת עולם קיצונית מנכסים לעצמם נכס ציבורי חשוב כמו החורשה ועושים בו ככל העולה על רוחם, תחת אצטלה וכיסוי של מימוש התב"ע או דאגה לחורשה", אומר גיא שחר, חבר ועד קריית השרון וממובילי המחאה לשימור החורשה, "תפיסות העולם של האנשים האלה הן קיצוניות, ומבחינתם חורשה זה שטח פתוח שמפוזרים בו כמה עצים. אנחנו התושבים נפעל בכל דרך חוקית שעומדת לרשותנו שלא ייכרת אפילו עץ אחד בריא. אנחנו מלווים על ידי אנשי מקצוע מהשורה הראשונה בתחום, ואם נצטרך נפעל גם באפיק הציבורי וגם באפיק המשפטי כדי לבטל את התוכנית הרעה הזאת".
קראו גם:
בשבוע האחרון זכו התושבים לגיבוי של גורמים פוליטיים, בין היתר של ציפי קפל, הממונה על איכות הסביבה, ושירי חגואל־סידון, סגנית וממלאת מקום ראש העירייה. "בוועדת איכות הסביבה בקיץ האחרון נאמר לנו על ידי עירית אנגלקו (מנהלת האגף - ד.ס) שתתקיים תוכנית יערנית לחורשה", אומרת קפל.
2 צפייה בגלריה
גיא שחר ולירון גליק, מובילי המאבק לשימור החורשה
גיא שחר ולירון גליק, מובילי המאבק לשימור החורשה
גיא שחר ולירון גליק, מובילי המאבק לשימור החורשה
(צילום: גיא שחר ולירון גליק)
"חברי הוועדה כולה שנכחו באותה פגישה ביקשו לראות את התוכנית היערנית לפני פרסומה ברבים ולפני שיתוף הציבור המתחייב לתוכנית כזאת. ההתרשמות הייתה שבמחלקה לא התלהבו מהבקשה שלנו לראות את המסמך לפני שיתוף ציבור. מאחר שלמסמך מסוג זה נדרש זמן עבודה, התקשרתי מדי פעם ושאלתי איפה זה עומד, ותמיד אמרו לי שהמסמך עדיין בעבודה. בשבוע שעבר פנה אליי שחר ואמר לי שהוא יודע שהדו"ח מוכן ושעומדים להיכרת מעל אלף עצים. הוכיתי בתדהמה.
"כממונה על איכות הסביבה, אני משוכנעת שבתוכנית יערנית מסוג זה, שמדברת על כריתה של למעלה מאלף עצים - גם אם ייעקרו במהלך כמה שנים - הציבור צריך להיות שותף ולהעיר את הערותיו", מוסיפה ציפי קפל.
"אני בעד טיפול ואחזקה, אבל לא בעד כריתה מאסיבית של עצים בגלל חוות דעת של יועץ כזה או אחר", אומרת חגואל־סידון.
מהעירייה נמסר: "כחלק מניהול החורשה החליטה העירייה להכין תוכנית יערנית רב שנתית.
"לצערנו נעשה שימוש בחלקי טיוטת מסמך שנמצא עדיין בהכנה. יודגש כי התוכנית תעלה לדיון בוועדת איכות הסביבה העירונית, אליה יוזמנו נציגי משרד החקלאות, נציגי קק"ל וכן רשות הטבע והגנים ולאחר מכן תוצג בפני התושבים ויינתן הזמן ככל שיידרש לשמוע את עמדתם. העירייה פועלת ותמשיך לפעול בשקיפות ובשיתוף פעולה מלא עם התושבים ובמידת הצורך - תבחן הקמת ועדה בראשותה של ראש העיר, מרים פיירברג-איכר וכמובן נציגי הוועדה לאיכות הסביבה, לבחינת אמצעי השימור הטיפוח של השמורה".
לכל העדכונים – חדשות נתניה