משטרת ישראל עצרה צעירה בת 23 מנתניה, בשדה התעופה בן גוריון, לאחר שזו נחתה מצרפת כשברשותה חמישה וחצי קילוגרמים של בקבוקי מתדון. מדובר בסם אופיאטי שמשמש בין היתר, גם לטיפול מרוכז בכאב.
2 צפייה בגלריה
הסם יובא כתרופה לקרוב משפחה
הסם יובא כתרופה לקרוב משפחה
הסם יובא כתרופה לקרוב משפחה
(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
קראו עוד:
לדברי עורך דינה של הצעירה, עו"ד אבי אילון, המתדון שנקנה בצרפת היה מיועד לקרוב משפחתה שמטופל בישראל באמצעות הסם, כאשר אותו קרוב משפחה טען שהמתדון בצרפת חזק ומשפיע עליו טוב יותר מהמתדון בישראל. חשוד נוסף, גם הוא קרוב משפחתה של הצעירה, נעצר גם הוא בפרשה בחשד שהוא זה שביקש ממנה להביא ארצה את הסם. שני החשודים מתגוררים בישראל, אך נמצאים במעמד של אזרחים זרים מצרפת.
החשודים נעצרו ב-11 בנובמבר, ובית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרם עד ה-15 בנובמבר. בדיון לבקשת הארכת מעצר נוספת, דחה בית המשפט את בקשת המשטרה, והחליט לשחררם למעצר בית בפיקוח בני משפחתם.
2 צפייה בגלריה
עו"ד אבי אילון
עו"ד אבי אילון
עו"ד אבי אילון
(צילום: פרטי)
"סבורני כי מדובר במקרה חריג באופיו ובנסיבותיו", נימקה השופטת זהר דיבון סגל בהחלטתה. "אין המדובר בייבוא סמים קלאסי, אלא בייבוא סמים על ידי קרובי משפחה. שכאמור נועד להספקה לאדם מבוגר, יליד 1953, הסובל מבעיות בריאותיות מורכבות. המסוכנות הנשקפת מן החשודים אינה מחייבת הותרתם במעצר". בית המשפט אף דחה ערר שהגישה משטרת ישראל בנושא הארכת מעצר נוספת.
"מרשתי לתומה הביאה בקבוקים, שהגם שהנוזל שהכילו (מתדון) אסור בשימוש או החזקה עפ״י פקודת הסמים המסוכנים, הם משמשים בהיתר ועפ״י מרשם כתרופה לכל דבר ועניין", אומר עו"ד אבי אילון, המייצג את החשודה בתיק. "ואכן מי שאמור היה לקבל את הבקבוקים המציא מרשם רשמי הן של מדינת ישראל והן של צרפת לפיהם הוא מקבל כדין ממרפאת הכאב מתדון לטיפול בכאבים העזים מהם הוא סובל".
כל העדכונים - חדשות נתניה