תושבי שכונת קריית השרון מספרים כי בחודשים האחרונים הם נתקלים במפגעים חוזרים בפנינת הטבע המקומית של השכונה - חורשת הסרג'נטים. התושבים מתלוננים על רכבים פרטיים שנכנסים לחורשה בניגוד לחוק ומעמידים בסכנה את התוואי הטבעי של המקום ואת הצומח והחי בחורשה. בחורשה הקטנה, שמתפרשת על רבע קמ"ר, קיימים על פי עיריית נתניה כ־300 מיני צמחים, מתוכם 29 מינים נדירים, 26 מינים מוגנים ו־18 מינים אנדמיים.
1 צפייה בגלריה
החורשה. "יש כאן צמחים נדירים"
החורשה. "יש כאן צמחים נדירים"
החורשה. "יש כאן צמחים נדירים"
(צילום: לירון גליק)
"אנחנו מאוד רגישים לזה. אני ספציפית בתור פעיל סביבתי, אבל זו בעיה שמפריעה גם להמון תושבים אחרים", אומר לירון גליק, פעיל חברתי וסביבתי בקריית השרון, "החורשה הזאת חסומה משלושה כיוונים על ידי גדרות. בשני מקומות יש פתחים לכלי רכב, שנועדו לשמש רכבי הצלה וכיבוי אש, ויש כלי רכב פרטיים שנכנסים מהכניסות של רכבי החירום.
קראו גם:
"זה לא קורה המון, אבל בחודש האחרון, לדוגמה, זה קרה כבר פעמיים. הסכנה העיקרית היא להולכי רגל, כי כשהרכב נכנס הוא נוסע על מסלולי הולכי רגל ורכיבת אופניים. הסכנה המשנית היא שהרכב שנכנס פוגע בצומח ובחי. יש כאן צמחים נדירים מאוד שנכחדו בהמון מקומות בארץ, ועדיין נמצאים פה. יש כאן בעלי חיים, כמו קיפודים, למשל.
"מה שאנחנו זקוקים לו, לדעתי, זה מצלמות. לא רק בחורשה, אלא בכל קריית השרון, וגם כמובן באזור החורשה. זה משהו שאנחנו מבקשים כבר שנים, שיכול להגביר את תחושת הביטחון בשכונה ואת יכולת האכיפה של העירייה".
לדברי התושבים, כניסת הרכבים היא לא המפגע היחיד שקיים בחורשה: "יש בעיות נוספות, כמו נערים שנכנסים אליה עם נרגילות ויכולים להצית את החורשה", אומר אלברט אהרון, ממתנדבי משמר השכונה, "או מישהו שפתאום רוצה להדליק מנגל. הסכנות האלה לא פחות חמורות, לדעתי, מכניסת רכבים. אלה תופעות מדאיגות. חס וחלילה יכולה להתחיל שריפה ברגע".
מהעירייה נמסר: "הפיקוח והשיטור העירוני מקיימים סיורים יזומים ברחבי העיר, לרבות באזור המדובר, ונוסף על כך מגיעים למקום בהתאם לקריאות המוקד. האכיפה באזור תתוגבר".
כל העדכונים - חדשות נתניה