במקביל למרד הארצי של רשת "ביג" שהודיעה על כוונתה לפתוח מחר (שני) את מרכזי הקניות בניגוד להנחיות משרד הבריאות, גם בנתניה עשרות חנויות רחוב החלו לפעול בימים האחרונים בניגוד להנחיות, חלקן במתכונת מלאה וחלקן במתכונת "טייק אווי".
1 צפייה בגלריה
רחוב הרצל נתניה בעבר. בעלי עסקים מוחים
רחוב הרצל נתניה בעבר. בעלי עסקים מוחים
רחוב הרצל נתניה בעבר. בעלי עסקים מוחים
(צילום: עדי ארצי)
חלק מהחנויות בעיר כבר נפתחו ביום חמישי שעבר, ומאפשרות ללקוחות רק לעמוד בכניסה, ולבחור את המוצרים בלי להיכנס לחנות. בעוד שחלק מהחנויות מאפשר כניסה של לקוחות לחנות, ופועל במתכונת "התו הסגול".
קראו גם:
מדובר בחנויות הנעלה, ביגוד, וחנויות נוספות שאינן נכללות ברשימת החנויות המותרות להפעלה על פי הנחיות משרד הבריאות. אותם בעלי חנויות וסוחרים אשר החליטו לפתוח את העסק בניגוד להנחיות מציגים תמונה עגומה, ומספרים כי בחרו לפתוח את החנויות בשל מצוקה וחוסר ברירה ולא בגלל חוסר רצון לציית לממשלה.
"כבר לא יכולנו לעמוד בזה, התשלומים, המינוס בבנק חוגג, אנחנו חייבים לחיות. אנחנו לא נושמים", אומר בעל עסק בנתניה שהחליט לפתוח בניגוד להנחיות, "החלטנו לפתוח. מה שיהיה - יהיה. אם יתנו לנו קנס, שיתנו. אין לנו מה להפסיד. החנות פתוחה, אבל אנשים עדיין לא מגיעים. קשה להחזיר את הלקוחות, ועזוב את זה - אנחנו במשבר כלכלי, לאנשים אין כסף בכלל. אנשים באים אליי לחנות ומבקשים תרומות".
"אי אפשר לצפות מעסקים שיישארו סגורים כל כך הרבה זמן, הנזק הוא לא יתואר," אומר בעל עסק אחר בעיר, "אנחנו מקווים לא לקבל דוח, אבל אין לנו ברירה".
לכל העדכונים - חדשות נתניה