מסעף איינשטיין יהפוך למחלף מלא: כך נקבע בפגישה בין שרת התחבורה, מירי רגב, לבין ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר ומ"מ ראש העירייה ומחזיק תיק התחבורה אלי דלל. באותה פגישה התקבלו החלטות תחבורתיות משמעותיות נוספות.
1 צפייה בגלריה
ראשת העירייה והשרה. בשורה חשובה לנהגים
ראשת העירייה והשרה. בשורה חשובה לנהגים
ראשת העירייה והשרה. בשורה חשובה לנהגים
(צילום: נמרוד גליקמן)
קראו גם:
בין ההחלטות שהתקבלו, הסכימו הצדדים על תכנית בינוי חדשה להפיכת מסעף איינשטיין למחלף מלא, באמצעות חברת "נתיבי ישראל". עלות העבודות מוערכת ב-200 מיליון שקלים. הצפי לתחילת העבודות עומד על 3 שנים.
התכנית משלימה למעשה את מסעף איינשטיין והופכת אותו למחלף מלא, שיכלול גשר מעל כביש החוף, למעבר כלי רכב, הולכי רגל ושבילי אופניים. עוד יכלול המחלף מערך רמפות גישה מכביש החוף, לרבות דרכי שירות, שיאפשרו את הכניסה לנתניה גם לבאים מדרום ואת היציאה ממנה לצפון, דרך כביש החוף.
כן יאפשר המחלף גישה למסוף אוטובוסים חדש, שיוקם ממזרח לכביש החוף. כיום כידוע מדובר במסעף, המאפשר יציאה לכיוון תל אביב וכניסה לנתניה לבאים מצפון בלבד.
בנוסף הוחלט בפגישה על שדרוג מחלף נתניה. במסגרת השדרוג - זכות הדרך בו תורחב והוא יכלול נתיבי תחבורה ציבורית ושביל אופניים, כאשר חברת "נתיבי ישראל" תגבש תכנון רעיוני ותכניות לשדרוג המחלף ותבדוק את אומדני הביצוע.
כמו כן, הוחלט על שדרוג מחלף פולג תוך הגדלת נתיבים, הוספת מדרכות וסלילת שבילי אופניים. גם כאן תגבש חברת "נתיבי ישראל" תכנון רעיוני ותכניות לשדרוג המחלף ותבדוק את אומדני הביצוע
כמו כן אושרר פרויקט "מהיר לעיר" ובמהלך 2021 יוחל בבניית נתיב מהיר לתחבורה הציבורית שיעבור לאורך רחוב הרצל, שדרות בנימין, שדרות בן צבי ושדרות פנחס לבון בשלב ראשון, תוך הכשרת שבילים לרוכבי אופניים וכן שדרוג המדרכות לאורך הציר. בסה"כ יסללו כ–90 ק"מ של נתיבי תחבורה ציבורית והסדרה של הרחובות, לרבות כאמור שבילי אופניים.
עוד הובטח בפגישה כי עד סוף שנת 2023 יסתיים פרויקט חשמול פסי הרכבת בדרך לנתניה וממנה. כמו כן, תקודם תחנת רכבת שלישית בנתניה ("האוניברסיטה", ליד האקדמית נתניה), במסגרת הקמת מסילות 3 ו-4.
ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר: "התפתחותה של נתניה תלויה רבות בקידום התשתיות התחבורתיות בתוך העיר וכן בהגברת נגישותה לכבישים ארציים. מאז כניסתי לתפקיד אני עושה כל מאמץ כדי להביא להקמתם של מחלפים וגשרים, לסלילתם של כבישים ומדרכות ולקידום התחבורה הציבורית בנתניה. לשמחתי שרי התחבורה לדורותיהם, ידעו לעמוד על צרכיה של העיר וסייעו לנו רבות בכך".
מ"מ ראש העיר, אלי דלל: "אני מודה לשרה רגב ולהנהלת משרד התחבורה על הביקור המועיל והפורה. השרה רגב התייחסה בחיוב לנושאים החשובים לעירנו, וקיבלה החלטות שיביאו מזור לבעיות התחבורה בעתיד".
לעדכונים נוספים היכנסו לחדשות נתניה