ביום שישי האחרון, עשרות תושבי רחוב דגניה בקריית השרון נדהמו לגלות כי חלק ממכשירי החשמל שלהם, חלקם חדשים לגמרי, שבקו חיים בעקבות תקלה בחשמל. "המחשב של הבן שלי התחיל לעלות באש בזמן שהוא משחק", אומרת אחת הדיירות.
1 צפייה בגלריה
נזקים באלפי שקלים
נזקים באלפי שקלים
נזקים באלפי שקלים
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם >>
עשרות דיירים ברחוב דגניה בשכונת קריית השרון בנתניה, הופתעו לגלות בשעת אחר הצהריים ביום שישי האחרון כי חלק ממכשירי החשמל שלהם החלו לעלות באש. מיד לאחר מכן, מספרים הדיירים כי החלו הפרעות באספקת החשמל שהתבטאו בהפסקות חשמל תכופות. רבים מהדיירים גילו כי לאחר שאספקת החשמל חזרה לסדרה, רבים מהמכשירים החשמליים שלהם שבקו חיים. הרקע לתקלה טרם התגלה. לטענת אחת הדיירות, מדובר ב-186 בתי אב שנפגעו מהתקלה.
"בסביבות 16:00 אחרי הצהריים התחיל לקפוץ החשמל", מספרת אורנה שושנה סויסה, דיירת הרחוב, "חשבנו שזה רק אצלנו, ואז השכנים התחילו לצאת לחדרי המדרגות והבנו שזה בכל הבניין. הלך לנו המקרר, הלכו לנו מזגנים. המחשב של הבן שלי התחיל לעלות באש בזמן שהוא משחק. מכשירי חשמל עלו באש בכל הדירות. היינו בשוק. שכן אחד התפוצצה לו מכונת הכביסה, לשכן שני התפוצץ התנור".
מה הייתה התגובה מחברת החשמל?
"הגיע חשמלאי אלינו, ואמר לי שיש ניידות של חשמלאים שיגיעו בשבת בבוקר, למחרת, עם כל החלקים, ויתקנו לנו את המכשירים. למחרת הגיע איזה טכנאי עם מברג ביד, ולא ידע לתקן אף אחד מהמכשירים שלנו. מה זה מברג ביד, מה זה עוזר לי, למה לבעלי אין ארגז כלים? אנשים פה זרקו אוכל מהמקררים החוצה כי הוא התקלקל, יש כאן נזקים במאות אלפי שקלים. זה לא נורמלי, עשן יצא מהדירות".
"לא הודיעו לנו על הפסקת חשמל ברחוב, וגם לא הייתה שום הפסקת חשמל לפני כדי להזהיר אותנו. אחד המכשירים אצלנו בבית, מגבר סאונד של מערכת השמע של הטלוויזיה, פשוט התחיל לעלות באש", מספרת טל רובין, דיירת הרחוב, "הורדנו את החשמל, ניתקנו את המכשיר, ואז כשהדלקנו את החשמל שוב, גילינו שמכשירים רבים נשרפו אצלנו. הלכו לנו שלושה מקררים, שני מכשירים של "הוט", מה שהשאיר אותנו בלי אינטרנט, טלפון, טלוויזיה והכי חשוב - בלי אוכל.
ראינו בקבוצת ווטסאפ של הבניינים שזה קרה להמון אנשים, הלכו מזגנים, מקררים, תנורים. גם התאורה במעלית שלנו הלכה, אנחנו יורדים במעלית עם פנס. הגיע ביום שבת נציג של חברת חשמל שהתחיל לתקן מכשירים, אבל בשלב מסוים נגמרו לו חלקי החילוף. הוא אמר שבנוגע למכשירים חדשים שעדיין יש עליהם אחריות, צריך להתקשר לחברות עצמן ולהתנהל מולן. ובנוגע למכשירים של הוט, לפנות להוט. אז בעצם האחריות עברה אלינו. אנחנו הזמנו כבר טכנאי פרטי, אנחנו לא רוצים להיכנס לסגר בלי אוכל".
מחברת חשמל נמסר בתגובה: "עקב מזג האוויר החריג ביום שישי האחרון, ארעה תקלה ברשת החשמל ברחוב דגניה בנתניה. לאחר תיקון התקלה, וחידוש אספקת החשמל, הסתבר שנגרמו נזקים למכשירי חשמל בדירות בשכונה. הנושא נמצא בבדיקה מקצועית. במקביל, אחר הצהריים תגיע לשכונה מעבדת תיקונים מטעם חברת החשמל כדי לסייע ללקוחות על ידי מתן שירותי תיקון למכשירים שניזוקו".