הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה בשבוע שעבר ברוב קולות את תוכנית הפיתוח לחוף העונות בנתניה, שנקרא גם חוף ארבע העונות בשל קרבתו למלון הנושא את אותו השם. אישור התוכנית התאפשר לראשונה לאחר שאושרה תוכנית המתאר הארצית לפיתוח החופים בנתניה (תמ"א 6/13) על ידי הממשלה, לפני כמה חודשים.
1 צפייה בגלריה
חוף העונות. "התוכנית הראשונה בסדרה"
חוף העונות. "התוכנית הראשונה בסדרה"
חוף העונות. "התוכנית הראשונה בסדרה"
( צילום: צביקה טישלר )
קראו גם:
על פי העירייה, תוכנית הפיתוח כוללת שיפוץ נרחב והנגשה של החוף. בין היתר מתוכננות להיבנות תחנות שיטור ומד"א, סוכות מציל, מצללות, מעלית עם רחבת כניסה ומתקני נגישות הכוללים רמפות ירידה לחוף. כמו כן יוקמו מבנים חדשים לשירותים ומקלחות. לאחר אישור תוכנית הפיתוח העירונית בשבוע שעבר היא תוגש לוועדה הארצית לשמירת הסביבה החופית לאישור נוסף.
חוף העונות הוא חוף מוכרז שפועל כבר מעל שלושים שנה. בחוף יש כיום שני קיוסקים, מבנה שירותים ומלתחות ומקלט. החוף אינו מונגש בצורה אידיאלית, וכחלק מתוכנית המתאר הארצית יש דרישה להנגיש את החוף על פי הקריטריונים החדשים.
"בשעה טובה אושרה תוכנית פיתוח לחוף העונות", אומרת המשנה לראש העירייה ומחזיקת תיק החופים טלי מולנר, "אחרי שנים רבות שבהן מצב החוף מהיבט הבינוי והנגישות הוא ירוד, העיריה מקדמת כעת את נושא פיתוח החוף, שיכלול הריסת המבנים שלא בהיתר, הכשרת חלק מהמבנים הקיימים ובניית מבני שירותים הכוללים חדר מגן דוד אדום, פיקוח ושירותים ומקלחות חדשים. כמו כן, אישור התוכנית מאפשר ביצוע עבודות נגישות הכוללות רמפת נגישות לחוף והיערכות לבניית מעלית חדשה".
לדברי מולנר, בהמשך יפותחו חופים נוספים בעיר, בהם ארגמן, בלו ביי וצאנז.