הורים למאות תלמידים בבית הספר השש שנתי ש"י עגנון בנתניה, החליטו לשבות ולא לשלוח את ילדיהם לבית הספר, החל מה-1 בספטמבר. זאת בעקבות דרישתם מהעירייה למערך הסעות שיספק לילדיהם הסעה גם בדרך חזרה הביתה, זאת בנוסף למערך הקיים היום שמספק להם הסעה בכיוון אחד לבית הספר.
1 צפייה בגלריה
בתנאי צפיפות, ועם סייעת אחת בלבד
בתנאי צפיפות, ועם סייעת אחת בלבד
הלוך בלי חזור
(צילום אילוסטרציה: ShutterStock)
קראו עוד:
מדובר בתלמידים בכיתות על-אזוריות כמו רובוטיקה ומופת שמאפשרות רישום בבית ספר מרוחק ממקום המגורים. לטענת ההורים, לפני משבר הקורונה סוכם ביניהם לבין העירייה כי ילדיהם יקבלו מערך הסעות הלוך וחזור בארגון העירייה, ובמימון ההורים. למרות זאת, ב-26 באוגוסט קיבלו ההורים בנתניה, וביניהם ההורים בש"י עגנון, מכתב שמפרט כי תלמידי הכיתות העל-אזוריות יקבלו רק הסעות בכיוון אחד בתשלום, וזאת רק אחרי החגים.
לאחר מאבק מצד הנהגת ההורים העירונית, הוחלט להקדים את ההסעות ולספק הסעות הלוך כבר מתחילת שנת הלימודים, וההסעות בכיוון הלוך לתלמידי שי עגנון חזרו לפעול רק היום (ראשון). למרות זאת, עדיין לא ניתן מענה להסעות חזור מבית הספר. כאמור, בעקבות כך, הורים לתלמידים בש"י עגנון המתגוררים בשכונות הדרומיות, החליטו שלא לשלוח את ילדיהם לבית הספר.
"לפני מספר שנים, העירייה החליטה לפתוח את אזורי הרישום", אומר שי קמריני מוועד הורי בית הספר, שמתגורר בקריית השרון ובנו לומד במגמת רובוטיקה בש"י עגנון. "היא החליטה לקחת כיתות מצוינות ולפזר אותם באזורים בעיר שקשה לנו להגיע אליהם. הבן שלי היום בכיתה ט'. כשהוא היה בכיתה ז', הנהלת בית הספר הבטיחה לנו הסעות הלוך-חזור לבית הספר. כשנפתחה אז שנת הלימודים, גילינו שמנהל בית הספר התחלף, בתחילת השנה גילינו שהנהלת בית הספר לא שמעה על כך, והתברר שהעירייה כלל לא הבטיחה לנו הסעות. בבירור שעשינו, העירייה אכן נסוגה מההחלטה שלה ועדכנה אותנו שלה יהיו הסעות חזור.
"מאותו רגע התחיל מאבק שנמשך כבר שלוש שנים. כשהבן שלי היה בכיתה ז', אחרי קצת בלאגן, קיבלנו הסעות הלוך-חזור. כשהבן שלי היה בכיתה ח', החליטו שאין הסעות חזור. למה? כובע. בסופו של דבר אחרי הפגנות ומחאה מצידנו, הגענו לפני הקורונה, להסכמה בשיחות עם חברי מועצה וראש מינהל החינוך, שיהיו הסעות הלוך וחזור, בארגון העירייה ובמימון ההורים".
"יש 350 תלמידים שלומדים בש"י עגנון ומתגוררים רחוק מבית הספר", מוסיף שי, "בין אם זה בפולג, קריית השרון או בשכונות נוספות. ספציפית, בקריית השרון יש 180 ילדים שלומדים בבית הספר. אנחנו מוכנים לשלם על הסעות חזור לילדים שלנו. אין לנו ברירה. אבל לשלם על צד אחד? הילד יכול לנסוע בהלוך, אבל בחזור צריך ללכת שבעה קילומטרים? הילדים שלנו לא הולכים לבית הספר החל מה-1 בספטמבר. אנחנו בשביתה".
"היו לנו בשבוע האחרון הרבה שיחות עם העירייה", מספר הורה נוסף בבית הספר שמתגורר בקריית השרון. "העירייה טוענת שהמצב בלתי אפשרי מבחינתה. אנחנו מבינים שזו שנה לא סטנדרטית, שהכל יותר מורכב. לא רק לעיריית נתניה, אלא לכולם. אבל בסופו של דבר התחילה שנת לימודים, ולילדים שלנו אין איך לחזור מבית ספר, נקודה. אני הייתי מצפה לפתרון מהעירייה. אין לו איך לחזור מבית הספר, אז למה אני אשלח אותו בכיוון אחד? בתחבורה ציבורית לבן שלי לוקח בין שעה לשעה וחצי לחזור הביתה. ההסעה עושה את המרחק הזה בחצי שעה. בזמן רגיל הייתי חושב שהעירייה צריכה לדאוג להסעות, ועכשיו בזמן הקורונה - עוד יותר, כדי שהילדים יסתובבו כמה שפחות".
מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "בשעה טובה, שנת הלימודים בנתניה התחילה בצורה מושלמת ורגועה, על אף כל העמימות והשינויים אשר נדרשו ממנהלי מוסדות החינוך. הסעות תלמידי החינוך המיוחד ותלמידי כיתות א'-ד' בחינוך הרגיל התבצעו באופן סדיר. בשל מתווה הלמידה במוסדות החינוך, הדורש פיצולי כתות ושכבות גיל, מערך ההיסעים תלוי בנוסף בקבלת רשימת שמות התלמידים.
"הזכאים להסעה, גם במערכת השעות של כל תלמיד מכל בי"ס. זו התארגנות הדורשת זמן היערכות של המנהלים תחילה ואח"כ של מחלקת היסעים. ככל שמערכת השעות ורשימות התלמידים יועברו על ידי מנהלי בתי הספר, מהר יותר, נוכל לארגן לתלמידים הסעות. יודגש כי העיר אינה מחוייבת בהסעות כלל וגם מי שמוסע בשל מרחק, זכאי עפ"י חוזר מנכ"ל רק להשתתפות בגובה של 50% מעלות תחבורה ציבורית. עירית נתניה הגדילה לעשות ואפשרה הסעה מאורגנת , לתלמידים זכאים, לשעות הבוקר במימון של 100 ש"ח לתלמיד, כאשר למעשה משרד החינוך אינו משתתף במימון ההסעות הללו".
כל העדכונים - חדשות נתניה