טפסי השאלונים להורי התלמידים בנתניה ישתנו בקרוב, כאשר במקום המילים "אב" ו"אם" יירשם בטופס "הורה 1" ו"הורה 2".
בשנים האחרונות החליטו גופים שונים במדינה לשנות את הנוסח המופיע בטפסי הרישום של הילדים. זאת כיוון שמשפחות רבות מורכבות מהורים בני אותו מין. כך עשו בצה"ל וגם במשרד החינוך, בעקבות פניות של חברי קהילת הלהט"ב.
2 צפייה בגלריה
הטופס. ישונה
הטופס. ישונה
הטופס. ישונה
(צילום פרטי)
קראו גם:
לאחרונה התחיל מינהל החינוך והחברה בעיריית נתניה לחלק שאלונים לרישום תלמידים במוסדות העיר. בנספח המתייחס ל"שאלון להורים" מופיעות משבצות המיועדות לשם האב ולשם האם. הורים שקיבלו טפסים לרישום ילדיהם לגן חובה ביקשו לשנות את המשבצות כך שלא יכללו את המילים "אב" ו"אם".
מולנר: "זה מונע גם אי נעימות לילדים. יש כאן הרבה היגיון. מדובר בצעד קטן בשביל עיריית נתניה אבל הוא צעד גדול בשביל ההורים והילדים"
כמה הורים פנו לחברת מועצת העיר, טלי מולנר, וביקשו את התערבותה בנושא. לטענתם, השינוי דרוש כדי למנוע אי נעימות בקרב משפחות להט"ביות. "המון עיריות ובתי ספר בארץ כבר שינו את הטפסים ל'הורה 1' ו'הורה 2', או משהו בסגנון. זה לא קריטי, כמובן, אבל יכול לתת לאנשים הרגשה טובה יותר", הסבירה אחת האימהות. לדבריה, גם בנתניה בשנת 2020 הגיע הזמן לשנות את הרישום בטפסים.
מולנר פנתה לראש העירייה מרים פיירברג־איכר ולראש מינהל החינוך טובה דולב בבקשה לפעול לשינוי הטפסים. "קיבלתי פניות מהורים ומיד פניתי לראש העירייה שהרימה מיד את הכפפה יחד עם ראש מינהל החינוך, והשינוי יבוצע גם בנתניה", מסרה.
2 צפייה בגלריה
(טלי מולנר. צילום: אסף פרידמן)
מולנר מציינת כי חשוב מאוד לבציע את השינוי בטפסים על מנת למנוע אי נעימות למשפחות עם הורים בני אותו מין, משפחות להט"בים ומשפחות אחרות. "זה מונע גם אי נעימות לילדים שמחזירים את הטופס ורואים מה כתוב בו. יש כאן הרבה היגיון. מדובר בצעד קטן בשביל עיריית נתניה אבל הוא צעד גדול בשביל ההורים והילדים. אני מברכת את ראש העירייה וראש המינהל על ההיענות".
מעיריית נתניה נמסר: “עוד קודם שפנתה אלינו חברת המועצה הוכן טופס ברוח זו, וכעת הוא מועבר לכל אגפי הגיל, להטמעה".