לאחר שההסתדרות נאבקה בהחלטת העירייה שלא להחזיר עובדים שלא התחסנו לעבודה, אגף משאבי אנוש בעירייה שלח אתמול מכתב לכלל העובדים, בו נמסר להם כי עובדים שטרם התחסנו, יציגו אישור של בדיקת קורונה שלילית כ-72 שעות טרם הגעתם לעבודה, אפשרות שלא הייתה קיימת קודם. נשים בהריון או עובדים שיציגו אישור מהרופא כי אינם יכולים להתחסן, לא יצטרכו לעבור בדיקת קורונה.
1 צפייה בגלריה
חיסון ילדים
חיסון ילדים
חיסון ילדים
(צילום המחשה: shutterstock)
"ההסתדרות, כמו שאמרתי בפעמים הקודמות, קוראות לכל העובדים להתחסן", אומר משה סמיה, יו"ר ההסתדרות במרחב נתניה, "נושא החיסונים והיעילות שלהם מקבלים משנה תוקף בתקופה האחרונה בעקבות הירידה בתחלואה שנובעת באופן ברור מהחיסונים. ולמרות זאת, כשהעירייה או מקומות עבודה אחרים החליטו להוציא עובדים שלא התחסנו הביתה, מבלי לשלם להם שכר, או לשלם להם שכר חלקי, עמדנו על הרגליים האחוריות ולא נתנו לזה לקרות.
"המתווה החדש, שגם התאחדות התעשיינים פועלת לפיו וגם הרשויות המקומיות, אם מישהו מסתכל על הנושא מקוצו של יוד, אפשר מבחינה חוקית להתעמת ולהתווכח עליו, אבל בריאות הציבור חשובה לנו לא פחות, וכל ההליך הזה נמצא בבדיקות ברמות הגבוהות ביותר במדינה, לכן ההסתדרות באופן כללי ובמרחב נתניה, לוקחת את הדבר הזה כאיזון בין שני הצדיים, ואנחנו מקווים שאם זה בחקיקה או בתקנות, יתנו פתרון חוקי יותר שייתן מענה לכל הצדדים בהקדם האפשרי".
קראו גם:
במקביל, באותו המכתב שנשלח אתמול לעובדים מטעם אגף משאבי אנוש בעירייה, נמסר כי "עובדים שאין להם סידור לילדים אינם יכולים להישאר ב-'הסדר' (הסדר עבודה דמוי חל"ת, ד"ס), ושעות העבודה החסרות יקוזזו משכרם".
במכתב גם נאמר כי העובדים היחידים שעדיין יכולים להיות ב-"הסדר", הם העובדים שאין באפשרות העירייה לאפשר להם להגיע לעבודה, כדוגמת סוכת מציל שהייתה אמור להיפתח שלא נפתחה, או עובדי סיוע בבית הספר שהלימודים בו לא חודשו ואינם יכולים להיות מועסקים בתפקיד ולא נמצא להם תפקיד אחר.
לעדכונים - חדשות נתניה