סערה בעיריית נתניה בעקבות מכתב ששלח מנכ"ל העירייה, יורם כהן, ביום ראשון השבוע, בו הורה למנהלי האגפים לא לאפשר התייצבות של עובדים שלא התחסנו נגד קורונה. ההחלטה ספגה ביקורת רבה מצד הסתדרות העובדים, שקראה להחלטה "בלתי חוקתית".
3 צפייה בגלריה
(עיריית נתניה (צילום: איתמר רותם))
"בימים אלו הוחלט בממשלת ישראל להקל על המגבלות שהוטלו בתקופת הקורונה וזאת בעיקר על רקע מבצע חיסונים מחד, ולחץ מצד בעלי עסקים שעסקיהם היו סגורים ונפגעו קשה מבחינה כלכלית", כתב כהן במכתב ששלח למנהלי האגפים והוסיף: "אנו כעובדי עירייה, לא היינו במצב של היעדר פרנסה והמשכורות שלנו שולמו בזמן. כרגע נתוני התחלואה הן בעירייה והן בעיר, נמצאים במגמת עלייה, צבע העיר 'כתום' ואנו נדרשים מידי יום לסגור אגפים שלמים בעקבות התחלואה העולה וכניסת עובדים לבידוד".
קראו גם:
בהמשך לכך כתב כי, "בשבועות האחרונים ישנן פניות רבות להנהלת העירייה, לשמור על בריאות העובדים שמגיעים לעבודה וקיבלו חיסון, מפני עובדים שהחליטו לא להתחסן. עובד שמסיבה רפואית אינו יכול להתחסן, יגיש אישור רפואי לראש המינהל שלו אשר ידאג להעבירו בהתאם למשאבי אנוש.
על מנת שנשמור על בריאות העובדים, שכן מדובר בפיקוח נפש, אנו נשמש דוגמה לציבור הרחב בהתחסנות, הנני להודיעכם שעובד שלא התחסן ולא הגיש אישור, לא יורשה להתייצב במקום העבודה ויחולו עליו תנאי הסדר".
3 צפייה בגלריה
יורם כהן, מנכ"ל עיריית נתניה
יורם כהן, מנכ"ל עיריית נתניה
יורם כהן, מנכ"ל עיריית נתניה
(יורם כהן | צילום: תומי הרפז)
בהסתדרות העובדים הביעו זעם על המכתב המחייב את העובדים להתחסן נגד קורונה.
משה סמיה, יו"ר ההסתדרות בנתניה: "היות והנושא ברור וחד משמעי שזו עבירה על החוק לדרוש מעובדים לפעול בניגוד לחוק, הייתי מצפה מעיריית נתניה ומהגורמים שהעירייה והעיר חשובה להם, לנסות לתגמל עובדים שחוסנו ונבדקו. אולי על ידי כך, עובדים שלא התחסנו - ירצו להתחסן".
סמיה הוסיף ואמר כי הגיע לידיעתו שמספר עובדים כבר הוצאו ל-"הסדר', משמע אינם עובדים, ולכן אינם מקבלים את מלוא המשכורת".
3 צפייה בגלריה
(משה סמיה (צילום: צביקה טישלר))
בנוסף נשלח מכתב מטעם יו"ר ההסתדרות, עו"ד גיל בר-טל, לראש מינהל שכר והסכמה עבודה במרכז השלטון המקומי, בו יצא כנגד ההחלטה לא לאפשר התייצבות עובדים שלא התחסנו ברשויות המקומיות:
"הובא לידיעתנו כי במספר רשויות מקומיות יש כוונה להטיל מגבלות או סנקציות על עובדים שמסרבים להתחסן כנגד הקורונה", כתב בר-טל. "אבקש להדגיש בפני מקבלי ההחלטות ברשויות המקומיות, כי על אף החשיבות שבקבלת חיסון נגד קורונה - כל אדם וסיבותיו להתחסן או לא. ההחלטה לפגוע בשכר או בהיקף המשרה, או כל פגיעה אף משתמעת, היא בלתי חוקית, בלתי חוקתית, לא מידתית ואין לה תוקף. אנא הנחו את הרשויות לפעול באמצעים בהתאם לחוק לרבות הסברה ועידוד. פגיעה בעובדים אסורה עפ"י כל דין".
תגובת עיריית נתניה תובא כשתתקבל.
לעדכונים - חדשות נתניה