ההורים הפגינו, גני הילדים יפעלו מחר בשכונות צהובות.
לאחר שהורים הפגינו מול ביתה של ראש מינהל החינוך, הוחלט לפתוח מחר את גני הילדים בשכונות הצהובות בעיר. בתי הספר היסודיים צפויים לפעול מתחילת שבוע הבא, במקביל לכיתות י"א ו-י"ב.
1 צפייה בגלריה
הפגנת ההורים בנתניה
הפגנת ההורים בנתניה
הפגנת ההורים והילדים בנתניה
(צילום: נוי אמסלם)
עשרות הורים הפגינו אתמול בשעות אחר הצהריים, מול ביתה של ראש מינהל החינוך בעיריית נתניה, טובה דולב, במטרה לפתוח את גני הילדים בשכונות הצהובות בעיר. לפי שעה, המאבק נשא פרי, ובעיריית נתניה הודיעו כי החל ממחר (רביעי), גני הילדים יחזרו לפעול בשכונות הצהובות. נכון להיום, שלישי, מדובר בשכונות פולג, עיר ימים, גבעת האירוסים, כוכב הים, נוף הטיילת, קריית צאנז, פרדס הגדוד, צפון מערב מרכז העיר ועין התכלת.
"יאמר לזכותה של טובה דולב שהיא הצטרפה לקבוצת הווטסאפ של ההורים המפגינים, והיא כן ענתה לשאלות של כולם", אומרת דניאל פיטרס, מארגנת ההפגנה שמתגוררת בשכונת פולג, שנחשבת לצהובה, "היא לא התחבאה או עזבה את הקבוצה, היא עמדה מולנו, ענתה לכל אחד על השאלות אבל התשובות לא סיפקו אותנו. אז ההפגנה התחילה בכך שהיא אמרה שביום ראשון העניין יטופל, ונגמרה בכך שהיא אמרה שביום רביעי הגנים חוזרים לפעילות, שמבחינתי זו הצלחה מאוד גדולה.
קראו גם:
"אני מניחה שגם העובדה שהרבה כלי תקשורת ארציים התעניינו בהפגנה והצטרפו לקבוצה שפתחנו, תרמה ללחץ שנוצר על העירייה. גיליתי שיש כאן בשכונה הרבה הורים מדהימים שאכפת להם, ועמדו יחד איתי וממש זעקו את הזעקה של ההורים. אנחנו בסופו של דבר נלחמים על הבריאות של הילדים בראש ובראשונה, ועל השפיות של ההורים".
במקביל, במידה ונתניה שכעת עומדת על ציון הרמזור 6.4, תישאר על ציון רמזור שנחשב ל-"כתום גבולי" (בין 6 ל-6.5), בתי הספר היסודיים וכיתות י"א ו-י"ב ייפתחו ביום ראשון הקרוב, בהתאם למתווה החינוך של הממשלה.
"חשוב לי להדגיש כי כדי שמערכת החינוך תיפתח במלואה וחיי המסחר והתיירות ישובו לפעול כבשגרה, אנו נדרשים כולנו להמשיך ולהקפיד על הנחיות משרד הבריאות", אומרת ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, "ובתוך כך- אני קוראת לתושבי העיר להמשיך ולהתחסן".