בחודש ינואר החליטו במכבי חיפה להשאיל לקבוצה אחרת את החלוץ, יהאב אבו אלשיך שנרכש על ידי המועדון במיליון שקלים חצי שנה קודם לכן. במכבי פתח תקווה החליטו לקפוץ על המציאה בטענה ש"הוא מתאים לסגל שלנו כמו כפפה ליד".
1 צפייה בגלריה
אבן אלשיך. "יש לו רצון להוכיח גם לחיפה וגם למכבי פתח תקווה שהוא היה ראוי ליותר קרדיט"
אבן אלשיך. "יש לו רצון להוכיח גם לחיפה וגם למכבי פתח תקווה שהוא היה ראוי ליותר קרדיט"
אבן אלשיך. "יש לו רצון להוכיח גם לחיפה וגם למכבי פתח תקווה שהוא היה ראוי ליותר קרדיט"
( באדיבות מכבי נתניה)
בסופו של דבר עסקת ההשאלה נרקמה בין יעקב שחר לאבי לוזון ואבו אלשיך הצטרף רגע לפני תום מועד חלון ההעברות של ינואר לסגל של גיא לוזון כמושאל עד תום העונה. המלאבסים היו בטוחים ששחקן הכנף של הירוקים יסיע להם להשתדרג ולכבוש מקום בצמרת הטבלה שיוביל את המועדון לאירופה בסיום העונה.

לא מה שצריך

אלא שתוכניות לחוד ומציאות לחוד. הרומן בין הצדדים לא הצליח, ואבו אלשיך (21) ששיחק בעברו שלוש שנים בהצלחה בבית"ר תל אביב/בת ים בליגה הלאומית לא שיחזר במכבי פתח תקווה את ההצלחה מהלאומית. עוד לפני כן, בשורות חיפה, רשם 11 הופעות באף אחת מהן לא שיחק 90 דקות.
הוא לא כבש ולא בישל. לא מפתיע שלאחרונה הושאל משורות הירוקים למכבי נתניה, כשלקבוצה של אייל סגל יש אופציה לרכוש את השחקן בסיום העונה הקרובה.
"לא לקח הרבה זמן עד שהבנו שהוא לא השחקן שאנחנו צריכים", הודו השבוע בחיפה והסבירו: "הוא לא היה מספיק טוב. צירפנו אותו כי הוא כישרוני וקשה שלא להבחין בדברים הטובים שלו כמו היכולת שלו באחד על אחד.
קראו עוד>>
"אנחנו מאמינים שבעתיד הוא יהיה טוב יותר ויתאים יותר לחיפה ובגלל זה חשוב שיהיה מושאל ויצבור ניסיון ודקות משחק כדי לחזור לפה משודרג מקצועית".
במכבי פתח תקווה הסבירו מדוע אבו אלשיך לא מימש את כישרונו בקבוצה. "הוא קיבל צ’אנס אצלנו", טען השבוע גורם במכבי פתח תקווה." הוא פתח במספר משחקים ולא לקח את ההזדמנות שניתנה לו".
אולי עם עוד קצת סבלנות זה היה מצליח.
"לא בטוח. אחרי כמה משחקים היינו במאבק על כרטיס לאירופה ואז הוא כבר לא קיבל יותר צ'אנסים. חבל שזה לא הסתדר".

מיליון וחצי שקל

במכבי נתניה לא התרגשו מחוסר ההצלחה של אבו אלשיך והחליטו לצרפו לסגל לקראת העונה שבפתח. על פי הסכם ההשאלה נתניה תקבל את אבו אלשיך ללא תמורה עם אופציית רכישה תמורת מיליון וחצי שקל ובמקביל תישא בעלויות חוזהו המוערך בכ-25 אלף שקל לחודש.
יום אחרי שהעסקה נסגרה כבר המריא השחקן לסרביה והצטרף למחנה האימונים של ריימונד אטוולד לקראת העונה הבאה. אבו אלשיך עצמו לא הסתיר מאז שחבר לנתניה את רצונו להוכיח כי הוא ראוי ללבוש את מדי הקבוצה וכי העונה האחרונה לטעתו לא שיקפה את היכולת האמיתית שלו. "רואים עליו שהוא רוצה להצליח", אמר אחד מחבריו החדשים לסגל בנתניה.
"אין ספק שיש לו רצון להוכיח גם לחיפה וגם למכבי פתח תקווה שהוא היה ראוי ליותר קרדיט. בקיצור, הוא בא לפה כדי להפגיז ובגדול".
ביום שבת סיימה נתניה משחק אימון מול קבוצה סרבית מקומית בתוצאת תיקו מאופסת. אבו אלשיך קיבל קרדיט בהרכב הפותח ובדומה לייתר חבריו לא הפגין יכולת גבוהה מה שעורר לא מעט ביקורות בקרב חלק מאוהדי הקבוצה שצפו בשידור המשחק.
גורם במכבי חיפה: "הוא לא היה מספיק טוב. אנחנו מאמינים שבעתיד הוא יהיה טוב יותר ויתאים יותר לחיפה ובגלל זה חשוב שיהיה מושאל"
הביקורת גרמה לבעלים אייל סגל באחד להגיב ולהתייחס לסגל החדש: "זה היה משחק האימון החמישי והאחרון שלהם, בשבת הבאה משחק הליגה הראשון נגד הכוכב האדום.
"נתניה בעיצומו של מחנה אימון (שני אימונים ביום, היום אימון ומשחק), שבמהלכו מתרגלים תוכנית משחק, סגירות ולחץ ומשלבים שחקנים חדשים (שלושה הגיעו אתמול ואחד ביום שלישי) ומשתדלים לתת דקות משחק למקסימום שחקני רוטציה ולבחון שילוב של הרכבי שחקנים מגוונים.
"ברור לכולנו שיש המון עבודה. סגל השחקנים לא הושלם, הקיים מהווה בסיס לקבוצה, שנהנה כולנו לראות בשנה הקרובה, גם עם השמות שצורפו ויצורפו הם לא השמות שחלק מהאוהדים היו רוצים לראות על כר הדשא".
לעדכונים: חדשות נתניה