העונה האחרונה של קבוצת בית"ר טוברוק נתניה בליגת העל לנוער היתה מורכבת. הקבוצה הידרדרה אל תחתית הליגה וכאשר החליטה ההתאחדות לכדורגל להפסיק את הליגות – מוקמה הקבוצה במקום ה־14, מקום אחד בלבד מעל המקום שממנו יורדים לליגה השנייה. עצירת הליגה הצילה למעשה את טוברוק ממאבקי ירידה מרים ואולי אף מירידה.
1 צפייה בגלריה
אריק איזיקוביץ'. "לא היה לנו חשש מירידה"
אריק איזיקוביץ'. "לא היה לנו חשש מירידה"
אריק איזיקוביץ'. "לא היה לנו חשש מירידה"
(צילום: אסף פרידמן)
"חשוב לציין שהקבוצה לא נשארה בליגת העל בזכות הקפאת הליגה", אומר אריק איזיקוביץ', הבעלים של המועדון. "הקבוצה היתה בכל מקרה נשארת כי היא לא מתחת לקו האדום. החלפנו צוות מקצועי, היינו בכיוון טוב והאמנו שנישאר. לא היה לנו חשש מירידה. בנוסף, שאר הקבוצות שלנו, שנמצאות בליגות הנערים, סיימו במקומות טובים".
איזיקוביץ' מספר עוד כי מאז שהופסקה הפעילות בקבוצות המועדון, הושם דגש מיוחד על שמירת הקשר הרציף עם הילדים ומשפחותיהם. "המאמנים נמצאים בקשר שוטף עם הילדים ואנו דואגים לשמור על שגרת האימונים שלהם. חוץ מזה, אני מקפיד לבדוק מה המצב של המשפחות ואם הכל בסדר אצלן בימים קשים אלה. לפני חג הפסח, פניתי לכל המשפחות ואמרתי להן שאם יש לצישהו בעיה כלכלית עם ההיערכות לחג, הוא מוזמן לפנות אליי ואני אעזור בצורה דיסקרטית. זה מבחינתי הדבר הכי חשוב, אפילו לפני הכדורגל".
גם המנהל המקצועי של בית"ר טוברוק, אמנון זוהר, טוען כי הדבר שנמצא בראש סדר העדיפויות של המועדון, הוא הקשר עם הילדים. "מיד כשנפסקו האימונים, המאמנים דאגו לשמור על קשר ישיר, אישי וחם עם השחקנים שלהם וזה לא מסתכם בשליחת הודעות בוואטסאפ", אומר זוהר. "המטרה היא ממש לשוחח איתם, לשאול מה הם עושים, איך הם מרגישים ומה הם צריכים. אני חושב שיש מאמנים שאפילו חיזקו את הקשר עם הילדים בתקופה הזאת. אנחנו מקבלים תגובות מאוד טובות מהילדים ומההורים על ההתנהלות שלנו".
לדברי זוהר, הילדים מתאמנים באופן קבוע בעזרת הזום. "יש להם תוכנית שבועית מפורטת שכוללת אימונים שגרתיים, לצד תרגילים מיוחדים ומשימות הקשורות בגיבוש. אנחנו משתדלים להיות יצירתיים כדי שהילדים גם יתאמנו וישמרו על כושר, אבל גם ייהנו ויהיו במצב רוח טוב. זה המעט שיכולנו לעשות עבורם בימים האלה".
בעניין תשלומי ההורים, הבעלים איזיקוביץ' טוען כי הוא ממלא את בקשותיהם בנושא זה. "אני נותן להם את חופש ההחלטה. אם יש הורה שרוצה החזר מיידי, הוא מקבל אותו. אם יש הורה שמבקש זיכוי לעונה הבאה, אנחנו נענים בחיוב. מעבר לכך, בתקווה שבקיץ נוכל לחזור לשגרה, אני מתכנן לעשות קייטנה של שבועיים לכל הילדים, ללא עלות. זאת קייטנה שהשווי שלה הוא 2,000 שקלים ואנחנו ניתן אותה בחינם לילדי טוברוק, כדי לעשות להם טוב, אחרי הסגר".