1 צפייה בגלריה
הנשיא עם בעלי הקבוצה (צילום: מארק ניימן / לע״מ)
הנשיא עם בעלי הקבוצה (צילום: מארק ניימן / לע״מ)
הנשיא עם בעלי הקבוצה (צילום: מארק ניימן / לע״מ)
נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, העניק אמש (שני) זו השנה החמישית את אות "מגן הכבוד – תקווה ישראלית" למועדון הכדורגל "מכבי נתניה" שהצטיין בעשייה ערכית וחינוכית ובמאבקו באלימות ובגזענות בעונת 2018/19.
"מגן הכבוד – תקווה ישראלית", הינו יוזמה של בית הנשיא בשותפות עם משרד התרבות והספורט, ההתאחדות לכדורגל, מנהלת הליגות, הטוטו ועמותת ערכים בספורט. ״מגן הכבוד – תקווה ישראלית״ הינו חלק מתכנית הדגל "תקווה ישראלית" אותה מוביל נשיא המדינה, לביסוס השותפות בין המגזרים שמרכיבים את החברה הישראלית. "מגן הכבוד" נולד מתוך רצון לעודד ולתמוך במועדוני הכדורגל לבסס תשתית ארגונית, חינוכית וערכית משמעותית שתסייע לצמצמם פערים, לייצר שיתופי פעולה בין מגזרים שונים ולצמצם את האלימות והגזענות במגרשים.
הזוכה במועדון המצטיין ב"תקווה ישראלית – מגן הכבוד" לעונת 2018/19 הוא מועדון הכדורגל "מכבי נתניה". מנימוקי הוועדה: "המועדון הצליח בפרק זמן קצר לסחוף אחריו קהילות שלמות בעיר. בין פעילויות המועדון ניתן למצוא אימוץ של מתנ"ס בשכונת קשת יום, פנייה אל קהלים חדשים, ביניהם ילדים, בני נוער, משפחות, בני העדה האתיופית והמגזר הערבי, קידום אורח חיים בריא של קהל האוהדים והקמת מועדון אוהדות ייחודי. המועדון הראה כי גם מועדונים שאינם בעלי תקציב רב יכולים באופן יצירתי לחבר בין קהל האוהדים למועדון ולבעליו וליצור מרחב משפחתי מהנה."
מדבריו של בעלי מכבי נתניה, אייל סגל הזוכה באות מגן הכבוד: "אנחנו מנסים לעשות הכי טוב לקהל האוהדים הגדול של הקבוצה. מבחינתי היה חשוב שנהיה מעורבים בקהילה, זה החלק החשוב ביותר במשמרת שלנו. אני מאחל למאות אלפי אוהדי הקבוצה, ומיליוני אוהדי הכדורגל בישראל שנוכל כל אחד מאיתנו לעשות מעט כדי שהחברה הישראלית תהיה חברה טובה יותר. זה התפקיד שלנו, להשתמש בפלטפורמה שניתנה לנו כדי לעזור לחברה הישראלית. מאחל לכל הנוכחים להמשיך לחוות רגעים משותפים ללא הבדלי דת, גזע ומין, כי כולנו נבראנו בצלם. תודה רבה על ההזדמנות״.
ֿ
ומתעצם מדי שנה, מאפשר לילדים בעלי פוטנציאל למצוינות מהפריפריה החברתית שוויון הזדמנויות."