אחרי פתיחת הקיץ, שכללה ניסיון להעביר את הקבוצה לידיים פרטיות, עם מכרז שפירסמה העירייה וביטלה אותו כמה ימים לפני תום המועד שבו אמור היה לפוג, במועדון הכדורסל של אליצור עירוני נתניה החלו השבוע להעביר הילוך בבניית הקבוצה לקראת עונת 2019/20 בליגה הלאומית.
2 צפייה בגלריה
נייברגר. לא אימן גברים בשנים האחרונות | צילום: עוז מועלם
נייברגר. לא אימן גברים בשנים האחרונות | צילום: עוז מועלם
נייברגר. לא אימן גברים בשנים האחרונות | צילום: עוז מועלם
בעיריית נתניה קיבלו גם העונה את האישור ממשרד הפנים, שמאפשר להם זו השנה השנייה לנהל את קבוצת הבוגרים של מועדון הכדורסל. זאת, אף שמדובר בקבוצה שמשחקת בליגה מקצוענית. עיריית נתניה תעמיד לרשות הקבוצה את תקציב המינימום הדרוש לליגה הלאומית, והשבוע, כאמור, ההכנות לעונה הבאה ייצאו לדרך באופן רשמי.
לא הצליח לאחר שרובי בלינקו, המנהל המקצועי של קבוצת הבוגרים ושל מחלקת הנוער בשנים האחרונות, קיבל הודעה על סיום דרכו, מונה השבוע מנהל מקצועי חדש לקבוצת הבוגרים של המועדון, שחקן העבר ליאור ליובין. אגב, אותו ליובין, יש לציין, מונה רק לפני שבועות ספורים למאמנה של קבוצת גלבוע/גליל מליגת העל, אבל זה לא הפריע לאנשי נתניה להחתימו כאיש מספר אחת במערכת בכל הנוגע לנושאים המקצועיים, והוא ישמש, במקביל לתפקידו בגלבוע/גליל, גם כמנהל המקצועי של קבוצת הכדורסל הנתנייתית.
בנתניה ובגליל סיפרו השבוע, כי החתמתו של ליובין בן ה-41 כמנהל המקצועי של נתניה, בו זמנית עם עבודתו בקבוצה מליגת העל, נעשתה בתיאום מלא בין בצדדים. "חיים אוחיון נתן לנו את ברכת הדרך למהלך הזה", אמר השבוע יו"ר המועדון הנתנייתי, אבידן נגר, שימשיך גם העונה בתפקידו. בגליל אמרו מצדם, כי בעובדה שליובין יעבוד בשני המועדונים בו זמנית "אין שום פסול" מבחינתם. הבעלים חיים אוחיון אף צוטט כאומר, כי "אני מאמין שליאור יידע לחלק את הזמן בצורה נכונה. אנחנו מתואמים בנושא הזה בצורה מלאה. אני מאמין שהוא יצליח גם אצלנו וגם בנתניה".
קריירת האימון של ליובין בשנים האחרונות לא הייתה מזהירה במיוחד. בעונת 2013/14 מונה למאמן הפועל חולון, אבל פוטר במהלך העונה, כשהקבוצה עם מאזן של 11 ניצחונות ו-12 הפסדים. בקיץ הבא מונה למאמנה של מכבי אשדוד, אבל פוטר גם משם, לאחר שהשיג שלושה ניצחונות בלבד ב-16 משחקים. את עונת 2016/17 העביר כעוזר המאמן במכבי תל אביב, שם הספיק לעבוד עם לא פחות מארבעה מאמנים ראשיים: ארז אדלשטיין, רמי הדר, איינראס בגאצקיס ואריק שיבק.
2 צפייה בגלריה
ליובין. קריירה בנסיגה? | צילום: חורחה נובומינסקי
ליובין. קריירה בנסיגה? | צילום: חורחה נובומינסקי
ליובין. קריירה בנסיגה? | צילום: חורחה נובומינסקי
עכשיו הוא חוזר לעמדת המאמן הראשי בליגת העל, וכאמור, יהיה גם אמון מקצועית על אליצור נתניה.
אימון נשים בתחילת השבוע הודיע היו"ר נגר כי מי שיעבוד תחת ליובין בתפקיד המאמן, ויחליף את עידן פלדה, הוא רובן נייברגר. המאמן בן ה-42 שימש בעשור הקודם (2007) כעוזרו של עודד קטש בגליל, וכן כעוזרו של אריק אלפסי באליצור אשקלון (2012). האיש שיעמוד בעונה הבאה על הקווים ב"ישורון" אימן בעבר גם בליגה הלאומית את הפועל לב השרון, ובקבוצות נוער מליגת העל, אבל בשנים האחרונות אימן בעיקר קבוצות בכדורסל הנשים: אליצור חולון, א.ס. רמת השרון ואליצור תל אביב.
נייברגר וליובין עובדים יחד בשנים האחרונות, בפרויקט פרטי של קידום שחקני כדורסל צעירים, כשבמועדון הכדורסל הנתנייתי מאמינים ביכולתם לבנות סגל שיענה על צרכים ועל המטרות של הקבוצה בעונה הבאה. המנהל המקצועי החדש והמאמן שיעבוד תחתיו צפויים אמנם לבנות סגל צעיר, אך בשילוב עם שני זרים דומיננטיים וכמה ישראלים מנוסים, המטרה היא להגיע לפלייאוף העליון.
נכון לעכשיו, המשך דרכו במועדון של הקפטן המיתולוגי של הקבוצה, אלירן גואטה, לוט בערפל. נודע, כי בכוונתו של השחקן הוותיק בן ה-44 להמשיך לשחק כדורסל גם בעונה הבאה, כשהשאלה היא, האם הצוות המקצועי החדש מעוניין בשירותיו של הסמל הנתנייתי. עוד נודע, כי כמה קבוצות בליגה הארצית, ואף בלאומית, מעוניינות בשחקן, למרות גילו המופלג במונחים של כדורסל, וממתינות להתפתחויות בעניינו.