לאחר שאליפות אירופה בג'ודו הגיעה לארץ הקודש, ואפילו הג'ירו ד'איטליה האגדי עשה עלייה, החגיגה הבין-לאומית צפויה להימשך, כשב-12 ביולי תתקיים בנתניה אליפות העולם באחד מענפי הספורט שנמצאים בצמיחה בעולם ובארץ בשנים האחרונות, הלקרוס (Lacrosse).
למי שלא מכיר, מדובר בענף ספורט קבוצתי, שבו נדרשים השחקנים להשתמש במקל ייחודי שבקצהו רשת, כדי למסור זה לזה כדור גומי קשיח, ולקלוע אותו לשער היריב. מדובר בשילוב של כדורגל, כדורסל והוקי. הלקרוס נחשב לספורט הקיץ הלאומי של קנדה, ולענף הספורט הצומח ביותר בארצות הברית בשנים האחרונות.
'איגוד הלקרוס הישראלי' הוא ארגון בלי מטרת רווח, המשמש כגוף המנהל של הענף בישראל. האיגוד מייצג את ישראל בפדרציות הבינלאומיות והאירופיות של הענף.
2 צפייה בגלריה
נבחרת הלקרוס (צילום: דוברות עיריית נתניה)
נבחרת הלקרוס (צילום: דוברות עיריית נתניה)
נבחרת הלקרוס (צילום: דוברות עיריית נתניה)
הוא הציב לעצמו כמטרה לקדם את הלקרוס בארץ, באמצעות הקצאת משאבים, קידום תוכניות ותמיכה בספורטאים מקומיים מכל הארץ. חזונו של הארגון מושתת על האמונה, שעל-פיה, ללקרוס יש תפקיד חשוב ומהותי בחיזוק הקשר של יהדות התפוצות למדינת ישראל.
ישראל עשתה היסטוריה בענף, כשהפכה למדינה הראשונה אי פעם שאנגלית אינה השפה הרשמית שלה, ותארח את טורניר אליפות העולם. הבחירה בישראל לאירוח האליפות הגיעה על רקע ההצלחות האחרונות של ישראל בזירה הבין-לאומית: זכייתה של הנבחרת במקום השני באליפות אירופה 2016, ובמקום השביעי באליפות העולם האחרונה, שנערכה בשנת 2014. כמו כן, ישראל הפכה בשנים האחרונות למדינה הצומחת ביותר בעולם בתחום, עם 18 מועדונים ומאות שחקנים פעילים.
הישגים אלה ממקמים את ישראל כאחת המועמדות המובילות לזכייה באליפות העולם בשנה הבאה. הנבחרת הישראלית זכתה באליפות BOXLACROSSE בפינלנד ב-2017, ואף בטורניר שהסתיים ביום ראשון שעבר בפראג. בטורניר "אלס הרברסקי", שנערך זו השנה ה-25 בפראג, השתתפו 24 נבחרות מובילות מכל העולם. הנבחרת הישראלית הרשימה מאוד וסיימה אותו בלי הפסד.
2 צפייה בגלריה
נבחרת הלקרוס (צילום: דוברות עיריית נתניה)
נבחרת הלקרוס (צילום: דוברות עיריית נתניה)
נבחרת הלקרוס (צילום: דוברות עיריית נתניה)
אף שהענף נמצא עדיין בחיתוליו, בנבחרת ישראל משחק השחקן הצעיר ביותר בטורניר, אורי בר דוד, תלמיד כיתה י"ב בתיכון "טשרניחובסקי" בנתניה. בר דוד היה חלק בלתי-נפרד מהנבחרת באליפות העולם בפינלנד.
הליגה הישראלית מונה 14 קבוצות, ובצמרתה נמצאת הקבוצה הנתנייתית. במסגרת טורניר אליפות העולם יתארחו בנתניה 2,000 ספורטאים, שייצגו את 50 המדינות המשתתפות לטורניר.
מנכ"ל איגוד הלקרוס הישראלי, דיוויד לסדיי: "אנחנו גאים להביא לישראל את אליפות העולם. אנחנו לא רק נהיה על המפה, אנחנו מביאים את המפה אלינו. מדובר באליפות הגדולה ביותר שנערכה אי פעם בענף הזה".