2 צפייה בגלריה
משפחת זינגר. כולם גולשים | צילום: אסף פרידמן
משפחת זינגר. כולם גולשים | צילום: אסף פרידמן
משפחת זינגר. כולם גולשים | צילום: אסף פרידמן
בפעם השלישית ברציפות נתניה מארחת את סבב אליפות העולם בגלישת גלים בהשתתפות טובי הגולשים. התחרות הגדולה והמובילה בישראל החלה השבוע ותסתיים בשבת הבאה.
היא מתקיימת בחוף קונטיקי (האמפי) כחלק מסבב תחרויות ליגת הגלישה העולמית ה-WSL, ויותר מ-100 גולשים מקצוענים, מהטובים בעולם, מתחרים על מקומם בסבב אליפות הגלישה העולמי.
אחד המשתתפים בתחרות הוא הכישרון הצעיר גל זינגר, 17, ממושב כפר ידידיה שבמועצה האזורית עמק חפר. הוא תלמיד בית ספר רמות ים במושב מכמורת, במגמת ימאות כמובן.
גל גולש מגיל שבע והחל להתחרות לראשונה בגיל עשר, בהשפעת אביו ודודתו שגולשים גם הם. למרות גילו הצעיר הספיק זינגר להתחרות ולהתאמן במקומות רבים ברחבי העולם כמו סרי לנקה, המלדיביים, טנריף ופורטוגל. פעמיים השתתף באליפויות העולם בחו"ל עד גיל 16 עם נבחרת ישראל, ובשנה שעברה זכה באליפות ישראל בקטגוריית הגילים הזו. השנה הוא משתתף לראשונה בתחרויות עד גיל 18.
גל מתאמן בחוף נעורים במושב חבצלת השרון. כל משפחתו מושפעת מאהבתה לים, ולראיה שמו ושמות אחיו ואחותו: ריף, של (צדף באנגלית) ואלמוג.
"אבא שלי גולש מגיל צעיר וכבר בגיל שש הוא לקח אותי לגלוש עם מצוף. מאז אני גולש בכל פעם שיש גלים", מספר זינגר. "יש לי מסגרת אימונים עם מאמן אישי, וחוץ ממנה אנחנו מנתחים קטעי וידאו שבהם הוא צילם אותי גולש, בודקים איפה טעיתי ומחפשים היכן להשתפר. לא רק אני גולש, ההורים שלי החליטו שלכולנו יהיה שמות שקשורים לים, ויצא שגם אחיי ואחותי גולשים".
2 צפייה בגלריה
תחרות גלישה (צילום: ארגון גולשי הגלים בישראל)
תחרות גלישה (צילום: ארגון גולשי הגלים בישראל)
תחרות גלישה (צילום: ארגון גולשי הגלים בישראל)
מה התוכניות לעתיד?
"אני מקווה לקבל מעמד של ספורטאי מצטיין בצבא, כי אני לא רואה את עצמי מתנתק מהגלישה. השקעתי בתחום עד עכשיו ואני מתכנן לעסוק בו בעתיד, אם לא כגולש מקצועי, אז כמאמן".
זינגר שומר שבת, אבל זה אינו מונע ממנו לגלוש בסופי שבוע. "אין הנחיה חד‑משמעית בנוגע לגלישה בשבתות, אז כשיש גלים אני נוסע לים בסקייטבורד וגולש", הוא מסביר.
בחוף קונטיקי, שבו תתקיים התחרות כאמור, יייערך הפנינג גלישה גדול וחגיגי והוא ילווה במגוון אירועים בחוף ובכיכר העיר, ובהם הופעות ומתחם אקספו של החברות המובילות בתחום הגלישה בארץ ובעולם.
ראש העירייה מרים פיירברג-איכר: "נתניה התברכה ברצועת חוף מדהימה שמושכת אליה תיירים מכל העולם, ואנו גאים לארח את אליפות גלישת הגלים זו השנה השלישית. מסורת נהדרת זו מושכת לעיר תיירים מרחבי העולם ומרחבי הארץ. אני מאחלת הצלחה למשתתפי התחרות, 'גלים טובים' לגולשים ומזמינה את כולם לבוא וליהנות מחגיגה צבעונית בחופינו".
חבר המועצה רפי ימין, גולש ומדריך גלישת גלים בעצמו, הוסיף: "לפני שלוש שנים הכרזנו על נתניה כעל בירת הגלישה בישראל בזכות החופים הטובים בארץ לגלישת גלים. בישראל יש קהילת גולשים גדולה של כ-100 אלף איש. אני מקווה שכולם יגיעו לנתניה וייהנו מהתחרות"