1 צפייה בגלריה
מכון וינגייט (צילום: לירן טטרו)
מכון וינגייט (צילום: לירן טטרו)
מכון וינגייט (צילום: לירן טטרו)
מכון וינגייט הנתנייתי יארח בראשית חודש דצמבר הקרוב את 'ועידת וינגייט למצוינות בספורט', ועידה בינלאומית שבמסגרתה יציגו בכירי הספורט, מהארץ ומהעולם, היבטים שונים הקשורים לטיפוח מצוינות והשגיות בספורט.
הוועידה מתקיימת ביוזמת מכון וינגייט יחד עם משרד התרבות והספורט, הוועד האולימפי בישראל, הטוטו ועיריית נתניה. ערב הגאלה הפותח את הועידה יתקיים ב- 2 בדצמבר, מוצאי שבת, במלון West lagoon resort בנתניה.
בערב הגאלה צפויים לקחת חלק בכירי הספורטאים והמאמנים בישראל, מנהלים בכירים בספורט הישראלי וכמובן אורחי הוועידה מחו"ל. דיוני הוועידה יתקיימו למחרת ב- 3 בדצמבר במכון וינגייט.
את הוועידה יפתח המושב האולימפי - 'מריו דרך טוקיו לפריז' שאותו יוביל אלכס גלעדי, חבר הועד האולימפי הבינלאומי וסגן יו"ר ועדת התאום של משחקי טוקיו 2020. הדובר המרכזי במושב יהיה נשיא הועד האולימפי הצרפתי, דניס מסגליה, שיציג את המודל האולימפי של צרפת והתכנית האולימפית של פריז 2024.
המושב השני בוועידה יעסוק בתפקידם של המדע והמחקר לקידום מצוינות בספורט. המושב השלישי יעסוק בקשר שבין תקשורת וספורט וינסה לענות על השאלה מהו תפקידה של התקשורת בקידום המצוינות בספורט. המושב האחרון יוקדש להצגת המדיניות הלאומית לקידום מצוינות בספורט.
"היוזמה לקיים ועידה בינלאומית למצוינות בספורט דווקא בעיר נתניה היא בחירה טבעית והעיר נתניה שמחה להיות בית למכון וינגייט ולספורט הישראלי הודות למתקני ספורט מובילים ואירוח תחרויות בינלאומיות", אמרה ראש עיריית נתניה מרים פיירברג-איכר.
שרת התרבות והספורט מירי רגב ציינה כי "תהליך חקיקת חוק וינגייט הסתיים במושב האחרון של הכנסת הנוכחית והוא מביא בשורה גדולה לספורט הישראלי.
לראשונה, המדינה תתקצב את הכפר האולימפי בוינגייט שיקדם תשתיות ומחקר לטובת הספורט ההישגי והתחרותי, מה שיביא את הספורט הישראלי לפסגות חדשות. ועידת וינגייט למצוינות מסמלת את המבט קדימה, מציבה את האתגרים העומדים בפני הספורט הישראלי ובעיקר מגדירה את ההזדמנויות שהחוק החדש מביא לפתחינו. החוק יהפוך את וינגייט לחממה לגידול ספורטאים וספורטאיות שיביאו הישגים וגאווה למדינת ישראל מעל כל במה בעולם".