1 צפייה בגלריה
שיחקו אותה. נבחרת הכדורעף של "שטקליס" שזכתה באליפות
שיחקו אותה. נבחרת הכדורעף של "שטקליס" שזכתה באליפות
שיחקו אותה. נבחרת הכדורעף של "שטקליס" שזכתה באליפות
הפתעה: מגמת הכדורעף בת השנה בחטיבת הביניים "שטקליס" בשכונת קריית השרון בנתניה לקחה את אליפות מחוז תל אביב בכדורעף. הקבוצה הותירה מאחוריה אבק לבתי ספר בתל אביב, שם יש מסורת רבת שנים של טיפוח הענף, הכולל תקצוב עירוני.
זוהי המגמה היחידה של הענף בנתניה, שהוקמה ב"שטקליס" אחרי עשור לפחות מאז גסס הענף בעיר. מאמן מגמת הכדורעף, ש-30 שחקניה חזרו לנתניה עטורי תהילה הוא ליאור לוק, 26, שחקן בליגת העל ובעל חזון להפוך את 'שטקליס' לאימפריית כדורעף. לוק גדל בפנימיית ספורטאי וינגייט, שיחק בנבחרת ישראל הבוגרת והיום הוא שחקן בנבחרת העל.
"השאיפה היא להגיע עם התלמידים לליגת העל, לקחת אליפות ולטוס עם התלמידים לתחרויות בחו"ל", אומר השבוע לוק.
אתה נשמע מאוד אופטימי. "נכון, כי הדברים מתקדמים בקצב הנכון ובתוך כמה שנים נכבוש את היעד. התחלתי את השנה הראשונה עם תלמידי ז'-ח' שהם מלאי מוטיבציה. 30 חבר'ה מתאמנים שלוש פעמים בשבוע אימוני כדורעף ופעם בשבוע אימון אתלטיקה. הם בהחלט רציניים. בשנה הבאה כבר תקום קבוצת בנות".
מדובר במגמה מקצועית? "כן. נפעל ונתקדם מהחטיבה לתיכון ובוגרי המגמה יסיימו חמש יחידות בגרות בחינוך גופני. בשנה הבאה אף נגדיל את מספר האימונים לארבעה. השאיפה היא לפתוח מרכז מצוינות לטובת המגמה. המרכז יאסוף אליו שחקנים מכל האזור ונשביח את המגמה ואת הענף".
יש תמיכה עירונית? "אנחנו עדיין לא זוכים להכרה, אנחנו לא כדורגל ולא כדורסל ותמיכה היא תמיד יקרה, אבל אנחנו מביאים הצלחות. גם זכינו באליפות כדורעף חופים, הזמן יעשה את שלו".
וההורים? "תומכים במאה אחוז ומאוד מעורבים".
מנכ"ל "שטקליס", ורד דברת, ומי שהחליטה על הקמת המגמה ביחד עם מנהלת בית הספר, זיו טוגנברג-אלמוג: "לתלמידי 'שטקליס' אין איפה להתאמן כי באולמות ספורט מתקיימים בשעות אחר הצהריים חוגים שונים ובבוקר מתקיימים לימודים, לפיכך הם מתאמנים כרגע רק ב"אורט לבוביץ'. המאמן ליאור לוק הגיע בשנה להישג מדהים בענף שאינו פעיל בעיר, במיוחד לא בבתי ספר. הוא הצליח לגבור עם הילדים על בתי ספר עם מסורת כדורעף בת 20 שנה. אני מאמינה שצריך להכניס את הכדורעף כבר לבתי הספר היסודיים ומהם לבנות עתודה. אני מאמניה שעל העירייה לפתוח חוגי כדורעף ולהקצות אולמות לאימונים. בסופו של דבר יכירו בנו כי נביא עוד ניצחונות".
מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "'אורט שטקליס' הינו מהמובילים בקידום ענפי ספורט שונים, לרבות כדורעף ואנו מברכים על כך. אגף הספורט של העירייה תומך כספית מדי שנה בפעילות זו ובכלל זה בענף הכדורעף ושמחים להתבשר שגם רשת אורט תתמוך כספית בפעילות זו. סוגיית אולם הספורט הייתה ידועה לבית הספר עוד במועד קבלת ההחלטה על פתיחת פעילות הכדורעף בין כתליו, והעירייה הציעה כי פעילות הכדורעף תשתלב בשעות הבוקר באולם הספורט שהעירייה הקימה ב'אורט לייבוביץ'. נשמח להמשיך ולסייע בכל דרך שתתאפשר לנו במגבלות הקיימות".