תכירו את שיר גיא בת ה-26, במקור מחיפה והיום גרה עם בן זוגה בפרדסיה. בימים אלה, לומדת גיא בשנה שלישית לתואר ראשון בחינוך גופני במכללה האקדמית בוינגייט, במגמת פעילות גופנית ובריאות בגיל המבוגר. "ההורים שלי תמיד דחפו אותי ללמוד ולהצטיין. כשהגיעו מיונים ל-8200, היה ברור שאלך אליהם כי זו יחידה שלא מסרבים לה. אחרי הצבא לא ראיתי את עצמי עובדת בחברת הייטק כפי שהיה מצופה מבוגרת היחידה. אני לא אוהבת לשבת והעבודה בהייטק היא מאוד יושבנית", מספרת גיא על מסלול הלימודים שבחרה אחרי השירות שלה ביחידה המובילה.
3 צפייה בגלריה
שיר גיא
שיר גיא
שיר גיא
(צילום: וינגייט)
גיא כל כך מחוברת לספורט שאפילו את הריאיון הטלפוני הזה היא עשתה איתנו תוך כדי צעידה. "אני לא מסוגלת לשבת רגע אחד", היא מצהירה וצוחקת. "כבר במהלך השירות הצבאי הבנתי שאני מאוד אוהבת להתאמן. עשיתי קורס חדר כושר בבה"ד 8 בוינגייט וממש התאהבתי במקום ובאווירה".
בגלל דימויי גוף נשיים וגבריים, פעם להתאמן בעזרת משקולות בחדר כושר, נתפס כתחום מאוד גברי, בעיקר בגלל הפחד מגוף 'שרירי מדי' שייווצר אצל נשים אלו. היום המיתוסים האלה כבר מתחילים להיעלם ונשים כמו גיא מנפצות אותם בגאווה. "נכון, עדיין יש בנות שמרימות גבה כלפי אימוני הכוח שלי. מצד שני, יש כאלה שאוהבות את העובדה שאני מצליחה לעשות מתח למשל. באופן כללי, אני שמחה שכיום רואים שינוי בגישה כלפי נשים שמתאמנות עם משקולות בחדר כושר. כולם כבר מבינים שזה תורם לתחושה, לנראות ולבריאות. עם זאת, אני רוצה לראות יותר נשים שמתאמנות עם משקולות. כמו בשאר המקומות, גם בחדר כושר, אין שום סיבה שנשים לא יעשו בדיוק את מה שגברים עושים. אני רואה את השרירים שלי ואני ממש גאה בהם", אומרת גיא.
מה המוטו שלך בחיים?
"אולי זה ישמע לך קצת קלישאתי, אבל אני דוגלת בלהקשיב ללב שלנו, למה שהוא רוצה ולמקום שהוא מכוון אותנו אליו. זה המוטו המרכזי שלי. זו הסיבה שבגללה בחרתי בתחום הספורט וללמוד במכללה. אחרת המסלול שלי בחיים היה מנותב כבר מהיחידה ששירתי בה בצבא. בדיוק בגלל זה, המסר שלי לנערות אחרות, הוא שרק הן יודעות מה טוב להן. תלכו ותעשו מה שהלב שלכן רוצה. מה שמרגיש לכן נכון ומה שטוב בשבילכן. אל תקשיבו לרעשי רקע פנימיים וחיצוניים. תאמינו בעצמכן, כי בעולם הזה אין משהו פיזית או מנטאלית שאתן לא יכולות לעשות. אתן רק צריכות לעשות את הצעד הראשון".
3 צפייה בגלריה
שיר גיא
שיר גיא
שיר גיא
(צילום: וינגייט)
בלימודי התואר בחרה גיא להתמקד במגמה לפעילות גופנית ובריאות בגיל המבוגר בראשותה של ד"ר אילת דונסקי. שם, יחד עם ד"ר דונסקי, היא שותפה בפרויקט הרב דורי. פרויקט שמחבר בין מבוגרים לבין תלמידי בית ספר בתיווך של סטודנטים מהמכללה האקדמית בוינגייט. אחת המטרות העיקריות של הפרויקט, היא ליצור קשר חברי ומשפחתי בין המשתתפים, כדי שזה ימשיך גם לאחר סיום הפרויקט עצמו.
אז מה התוכניות לעתיד ולחיים של הסטודנטית המצטיינת? "בימים אלה קיבלתי מינוי להפוך לאסיסטנטית במעבדה לביומכניקה ואני מאוד גאה בכך. בהתחלה אפילו חששתי לגשת למשרה וזו ההוכחה שאם מנסים, גם מצליחים. החלום שלי זה להמשיך ללמוד ולהתקדם גם באקדמיה וגם בשטח באימון אנשים. אני מרגישה צורך גדול לקדם את המודעות לאימון בגיל השלישי, כי ספורט מאוד חשוב לאנשים בגיל הזה. בעתיד הייתי רוצה להישאר באקדמיה ובזכות כך להשפיע על אנשים אחרים, כי אני מאוד אוהבת אנשים", גיא מסכמת.