פעמיים בשבוע בשעות אחר הצהריים מגיע מאמן השוערים, גיורא אנטמן, למתחם האימונים של בית"ר טוברוק ומתקבל בכבוד והערכה על ידי הסובבים. ילדים ומבוגרים מרוצים מכך שאנטמן בעל הניסיון בחר להתמקד בטיפוח הדור הצעיר של הכדורגל הישראלי.
2 צפייה בגלריה
גיורא אנטמן (משמאל). "שיניתי גישה"
גיורא אנטמן (משמאל). "שיניתי גישה"
גיורא אנטמן (משמאל). "שיניתי גישה"
( ראובן שוורץ)
"גיורא לא הגיע לכאן כברירת מחדל. ההיפך, היו לו הצעות מקבוצות בליגת העל, אבל הוא העדיף לעבוד בפרויקט המרתק פה", אמר השבוע גורם במועדון. אנטמן עצמו משלב עם עבודתו בטוברוק גם אימון שוערים בנבחרת נערים ב' של ישראל ובבית"ר חיפה הסמוכה למקום מגוריו.

פוטנציאל גבוה

הבחירה של אנטמן (58) לשנות מסלול מאימון בוגרים הגיעה לאחר שנים רבות של עיסוק בתחום. בגיל 9 הוא החל לשחק כדורגל ופיתח קריירה מוצלחת שכללה קבוצות בכירות בליגת העל ובנבחרת ישראל.
קראו עוד>>
עם פרישתו בשנת 1996 החל את עבודתו כמאמן שוערים במכבי חיפה כשתחתיו התאמנו מיטב שוערי ישראל ביניהם דודו אוואט, ניר דוידוביץ' ועוד. בין לבין עבד גם בקרלה בלסטרס והפועל באר שבע וכמאמן השוערים של נבחרת ישראל.
לפני כשנה עזב אנטמן את הירוקים מהכרמל עם כניסתו של ברק בכר לתפקיד המאמן ועבר לעבוד במחלקת הנוער של הפועל רמת-גן.
את העונה הנוכחית הוא החל בטוברוק אליה הגיע עם המאמן סלובדאן דראפיץ' המשמש כיועץ מקצועי. מאז בטוברוק חשים היטב במקצועיות של הצוות החדש ומאמינים שהקבוצה מהשרון שגידלה עשרות שחקנים מוכשרים תחת ניהולו של אריק איזיקוביץ' תמשיך באותו המסלול.
"כל המקום קיבל שינוי מאז שדודו מכלוף הפך לבעלים עם הדרך החדשה והטובה שהוא מכתיב כאן", מתאר אנטמן את המתרחש בטוברוק. "המקום מקצועי מאוד עם פוטנציאל גבוה ששמו הולך לפניו. אני מאוד נהנה לראות את הרצינות והגישה פה".
מה המטרות שלך?
"באופן אישי שיניתי גישה. אני עובד יותר עם נוער ונערים גם בנבחרת. אני בעצם רוצה לתת תמיכה וליווי לשוערים. טוברוק זה מקום טוב עם פוטנציאל טוב של שוערים ואני רוצה לתת לזה חיזוקים".
מה מייחד את המועדון?
"טוברוק מועדון מאוד משפחתי, חם ומקצועי. המאמנים שעובדים פה באים עם ניסיון, רקע ואהבה למקום. הבעלים מכלוף והמנהל המקצועי, דני כהן, מתנהלים במקצועיות ונותנים את היחס הכי טוב שאפשר. הם לא מחסירים כלום מהשחקנים והצוותים".
בעבר יצאו מטוברוק כוכבים כמו גולסה, עזרא, סבע, ארבייטמן ועוד. גם במתכונת הנוכחית יצאו כוכבים?
"חד משמעית כן. יש כבר כמה שחקנים מאוד מוכשרים שעברו לאחרונה למכבי נתניה. יש כמה שוערים פה עם עתיד. אנחנו עובדים בכדי לקדם אותם לבמה המרכזית ואני בטוח שהכדורגל הישראלי ירוויח מזה הרבה".
ומתי נראה שוער מטוברוק בנבחרת ישראל?
"במחלקות הצעירות יש כבר שוער שבדרך לשם. המקום פתוח לכולם וככל שהם יתקדמו ויקיימו את הכללים הם ימצאו את עצמם גם בנבחרות. אין לי ספק שזה יקרה".

אהבה גדולה

איך זה לעבור מאימון ברמות הגבוהות לאימון ילדים?
"אני לאורך כל הדרך עובד עם ילדים במחלקות נוער, אז אני מכיר את העבודה הזו. היא בנפשי. אני עושה אותה מאהבה גדולה ושלמה, תוך התמסרות לתפקיד הזה שאני מאוד אוהב. אני מרגיש וזו זכות עבורי שאני יכול לתרום ולתת לדור הבא ולתת לו את הכלים להיות שוערים גדולים וגם בני אדם טובים שזה לא פחות חשוב".
"לעבוד עם נוער זה בעצם להתוות דרך ולחנך למצוינות ומקצוענות. זאת דרך ארוכה שלאורכה יש עליות, ירידות, התמודדויות עם לחצים. בעבודה עם בוגרים צריך להוציא מכל אחד בכל רגע נתון את המקסימום שלו"

עד כמה ההבדל בין אימון בוגרים לילדים משמעותי?
"לעבוד עם נוער זה בעצם להתוות דרך ולחנך למצוינות ומקצוענות. זאת דרך ארוכה שלאורכה יש עליות, ירידות, התמודדויות עם לחצים. בעבודה עם בוגרים צריך להוציא מכל אחד בכל רגע נתון את המקסימום שלו, זאת עבודה אחרת לגמרי שדורשת דיוק נקודתי כל הזמן, ממשחק למשחק".
ומבחינת סיפוק?
"הסיפוק הוא עצום. לראות ילדים מאושרים שלומדים ומצליחים ליישם את מה שהם לומדים ואוהבים, אין סיפוק גדול מזה".
תשווה את הדור של היום לעומת הדור שלך?
"כללי המשחק השתנו. היום השוערים נדרשים להיות הרבה יותר שחקנים ולא רק שוערים וזה דורש עבודה שונה לגמרי. גם חשיבה נכונה וגם התנהגות שונה של השוער".
מה זאת אומרת התנהגות שונה?
"אם פעם שוער היה צריך רק להציל כדורים ובזה היה מסתכם תפקידו היום הוא צריך להיות שותף למשחק ואחראי על המשחק עצמו בצורה שווה כמו שחקנים בנוסף לתפקידו כשוער. הוא צריך להיות אינטליגנט, עם יכולות טכניות של משחק רגל וגם עם חשיבה מהירה. פעם זה לא כל כך נדרש והיום כן".
בכדורגל הישראלי מטפחים מספיק את השוערים?
"תמיד יש מקום לשיפור וכן, צריך לשפר ולתת יותר דגש לדבר הזה ולתת יותר הזדמנות לשוערים ובמקביל גם לנהוג יותר בסבלנות כלפי השוערים ולא להפוך אותם לשעירים לעזאזל אחרי כל טעות.
2 צפייה בגלריה
אנטמן השבוע בטוברוק
אנטמן השבוע בטוברוק
אנטמן השבוע בטוברוק
(ראובן שוורץ)
"זה אחד הקשיים פה של השוערים שהם כל הזמן נמצאים תחת מטווח. אם הם עושים טעות הם כבר עומדים ל'הוצאה להורג' ופה נדרש מצד כולם להבין את התהליך שהשוער צריך לעבור כדי להפוך למצוין".
אנחנו רואים יותר ויותר שוערים זרים.
"אני בעד שיהיו שוערים ישראלים. אני חושב שצריך לעזור ולקדם אותם. אני דוגמא טובה זאת מכבי תל אביב שיש לה שוער שגדל במחלקת הנוער, הגיע עד לבוגרים והוא עושה עבודה טובה".
לעדכונים: חדשות נתניה