29 ביוני, 2016. אייל סגל מגשים חלום והופך לבעלים של מכבי נתניה, אהבתו הגדולה. 2 בפברואר, 2020. סגל מודיע שהרומן שלו עם הצהובים הגיע לסיומו, יוצא לחופשה מתוכננת בחו"ל וגורם לסערת רגשות גדולה בעיר.
היו אלה שלוש שנים וחצי של רכבת הרים אחת גדולה ושמה אייל סגל. האוהד הצהוב מהטריבונה שנחלץ לעזרת המועדון שהוא כל כך אוהב. הפירוק היה ממש מעבר לדלת, וסגל החליט לקפוץ למים העמוקים של הבעלות. בדרך היו שם עליית ליגה נהדרת, שנתיים מצוינות שהסתיימו בפלייאוף עליון, והעפלה לגמר הגביע שהסתיימה במפח נפש אחד גדול.
3 צפייה בגלריה
סגל. לקח ללב
סגל. לקח ללב
סגל. לקח ללב
(צילום: אסף פרידמן)
והיה שם גם לא מעט כסף שסגל שפך על אהובתו. והייתה גם מערכת יחסים מורכבת מאוד עם הקהל ביציע. רגיש ואמוציונלי, יש שיאמרו יותר מדי, הוא לקח ללב קצת יותר מדי, עד שהחליט לשים לזה סוף בתחילת השבוע.

רכישת המועדון

"לנגד עיניי אני רואה את היום שבו 10,000 מנויים גודשים את יציעי היהלום (בדיוק כמו שחווינו בשנות ה-70 וה-80), רוכשים מניות ומנהלים את המועדון היקר הזה. עד אשר נזכה לאותו היום או עד אשר יגיע בעלים ראוי ממני, עם תוכניות לטווח הרחוק שירצו את כולנו, אני אהיה כאן כדי להעמיד תקציב ראוי לכל ליגה שנשחק בה" (אייל סגל חודש אחרי שרכש את הבעלות).
עונת 2015/16 הסתיימה בקול ענות חלושה, כשמכבי נתניה קובעת שיא שלילי עלוב ומביך, כשירדה ללאומית וסגרה את עונת הכדורגל הגרועה ביותר בתולדותיה. המועדון היה על סף פירוק. בסוף יוני אישר בית המשפט בלוד את העברתו לידיו של אייל סגל, שלאחר שנים של סיוע מאחורי הקלעים, התייצב בפרונט ושילם כמיליון וחצי שקלים.
3 צפייה בגלריה
אייל סגל
אייל סגל
אייל סגל
(צילום: אסף פרידמן)
סגל הפשיל שרוולים והתחיל לעבוד. הוא מינה את ניב גולדשטיין הצעיר, אז בן 28 בלבד, לתפקיד מנכ"ל המועדון, והפקיד בידיו סמכויות נרחבות. על הקווים הנחית את דראפיץ' וברדה, שסיימו עונה פנטסטית בבית"ר ירושלים. סלובו חזר למועדון נעוריו, וברדה, שהפך לחצי השני שלו, הצטרף אליו. הבעלים החדש דיבר על תוכניות ארוכות טווח, ביניהן בראש ובראשונה כמובן להחזיר את הקבוצה הבוגרת למקומה הטבעי, שיקום מחלקת הנוער וקירוב של האוהדים חזרה למועדון, עם דיבורים על המודל הגרמני 51 אחוז, אוהדים כבעלים ויציעים מפוצצים.

בסימן עלייה

"אם אגיד שאני לא רוצה את זה, יתחילו כל מיני כותרות כאילו אני זמני. אני כאן כי אף אחד אחר לא חשב, רצה או היה יכול לקנות את מכבי נתניה. וכל עוד אני כאן, אעשה את הכי טוב שאני יודע ויכול. אבל זאת לא הייתה שאיפת חיי להפוך לבעלים של מכבי נתניה" (סגל מתכונן לעונה ראשונה בליגת העל).
אמנם על פניו זאת נראתה משימה כמעט בלתי אפשרית, כאשר הקבוצה פותחת עונה במינוס תשע נקודות, אך בנתניה כיוונו גבוה. ערן לוי ודיא סבע, שחזרו מפציעות, קיבלו את המפתחות מהצוות המקצועי. מוחמד עלי הגיע מבית"ר תל אביב-רמלה והפך לבינגו מטורף.
נתניה יצאה לדרך, מהר מאוד נסגר המינוס והקבוצה התייצבה במקום שממנו חוזרים לליגת העל. סבע את לוי הוציאו לפועל, וארבעה מחזורים לסיום הובטחה העלייה, לעיני אצטדיון מלא בנתניה. סגל התמוגג ביציע, ונתניה סגרה עונה נהדרת עם 70 נקודות ו-80 שערים, והבעלים סימן לעצמו 'וי' ראשון וחשוב.

נפרדנו כך

"ערן לוי הוא היסטוריה מבחינתנו. אם הוא היה רוצה, הוא היה נשאר במועדון וזה ברור לכולם. גם אם לא הייתה לו קבוצה כיום, הוא לא היה נשאר בנתניה. הכול נעשה בצורה מכובדת, קורה שלפעמים צריך להיפרד" (סגל פותח עונת 2018/19 בלי אהוב הקהל).
נתניה פתחה את עונת החזרה שלה לליגת העל עם סגל שנראה לא מספיק חזק, שהתבסס על שחקנים שהעלו את הקבוצה, בתוספת של דני עמוס ודן גלזר. אך מה שנראה אפור ולא איכותי מספיק על הנייר, הוביל את הקבוצה להצלחה גדולה מאוד שהסתיימה במקום הרביעי.
3 צפייה בגלריה
אייל סגל
אייל סגל
אייל סגל
(צילום: אסף פרידמן)
הקפטן ערן לוי סיים כמלך הבישולים, עם 11 אסיסטים (ו-10 שערים), והפך ליקיר היציע. מצד שני, לוי כמו לוי, דאג גם לבעוט בדלי בוולה. לאחר אין-ספור מתחים, התבטאויות מעוררות מחלוקת, ריאיונות ופוסטים חריפים, ופגישה אחת בין לוי, סגל והצוות המקצועי, היה ברור שהפרידה בדרך. לוי הרגיש שאינו זוכה לכבוד ולהערכה המגיעים לו. סגל מצידו נפגע אישית מהתנהלותו של הקפטן, והחליט לסיים את הרומן עם לוי.
למרות ניסיונות נואשים לכבות את השריפה, סגל היה נחוש לסיים סופית את סאגת ערן לוי. וכך, לאחר חמש שנים עם 122 הופעות, 50 שערים ואין-ספור רגעים בלתי נשכחים, עזב לוי את משרדי המועדון בפעם האחרונה.
ביציע התקשו לקבל את הבשורה. חלק מהאוהדים ביקשו מסגל לשקול מחדש. הבהירו שערן לוי זה מכבי נתניה. אבל הבעלים היה נחוש, וכך הסתיים סופית פרק ערן לוי.

הגביע בורח

"הבעיטה של יובל אשכנזי עדיין לא נכנסה, הכדור עדיין שם. הפעם, בניגוד לעבר, הסתכלתי לנאחס בפנים. כל כך האמנתי שהגביע שלנו, שצפיתי בכל הפנדלים ואני חושב שהכדור עדיין מתגלגל לו שם מתחת ליד של דני עמוס. באותו הרגע זה הרגיש כמו סיכה בבלון שכל כך קיוויתי שלא יתפוצץ" (סגל עם תובנות אחרי הבומבה בגמר הגביע).
בלי שני הכוכבים הגדולים שלה, ערן לוי ודיא סבע, פתחה נתניה את עונת 2018/19. סגל הנחית את פאטוס בצ'יראי ואת גיא מלמד, שהגיע בעסקת סבע. גבי קניקובסקי הצעיר הגיע מעכו. אחרי פתיחה מזעזעת, שכללה תבוסה להפועל חיפה, החלה נתניה לייצר את הכדורגל שמאפיין אותה בשנים האחרונות: מהיר, התקפי והרפתקני. סגל צפה בקבוצה שלו עושה את דרכה לצמרת, ומסיימת את העונה במקום הרביעי.
הדובדבן היה בגביע המדינה. לאחר שהעיפו בשמינית הגמר את באר שבע, והדיחו אחר כך את מכבי פתח תקוה ואת הפועל חדרה, התייצבו סגל ונתניה בגמר הגביע, מרחק של 90 דקות מתואר היסטורי. כ-15 אלף נתנייתים הגיעו לסמי עופר, וכבר ראו את הגביע נוסע לנתניה אחרי שער נהדר של גיא מלמד בדקה החמישית. אבל אז הגיע השוויון של הכתומים בדקה ה-83, ואחריו הפנדלים ששלחו הביתה אוהדים צהובים ממררים בבכי, ובעלים בטראומה.

אשליית אלמוג כהן

"זה היה רצון הדדי של שני הצדדים. אלמוג כהן חוזר כמנהיג וכקפטן. המטרה של החתמת שחקנים כאלה היא שלא יקרה שוב מצב שאנחנו מובילים 0:1 בגמר הגביע עד הדקה ה-82, ומסיימים בלי תואר" (סגל מבהיר בדיוק למה הוא מצפה בעונת 2019/20).
אחרי האכזבה העצומה בגמר הגביע, החליט סגל לפתוח את העונה הרביעית שלו במועדון בגדול, להכניס את היד עמוק לכיס ולבנות קבוצה שתעשה את קפיצת המדרגה המיוחלת. לאחר קיץ ארוך ומאבק גדול עם באר שבע, הצליח סגל לבצע את הרכש הגדול ביותר שלו במועדון, והחזיר את אלמוג כהן הביתה אחרי עשר שנים. הניצחון על אלונה ברקת במאבק על שירותיו של כהן היקנו לבעלים לא מעט נקודות זכות ביציע. לא עוד בעלים שמסתפק במועט, אלא כזה שאינו חושש להרים את רף הציפיות.
אימון הפתיחה נראה כמו קרנבל. האופוריה השתלטה על המתחם. אלמוג כהן נישא על כתפי האוהדים, שהחלו לפנטז על תואר.
אלא שפנטזיות לחוד ומציאות לחוד. בשטח התוצאות לא הגיעו. נתניה לא הצליחה לייצר ולעמוד ברף שהציב הבעלים, ואייל סגל נאלץ להתמודד לראשונה עם משבר אמיתי.

מודה ועוזב

"ביום שבו מתחדדת ההבנה שבאופן שיטתי מאמינים בך ובדרכך רק בהצלחות, ובימים קשים דורש היציע לנהל במקומך, כל שנותר זה לקבל החלטות, גם אם הן קשות במיוחד. בניגוד למהירות בקבלת ההחלטה לרכוש את המועדון, זאת החלטה שהתבשלה אצלי כבר זה זמן רב ובלב כבד" (סגל מחזיר את המנדט).
העונה של נתניה הלכה והידרדרה. שחקני מפתח לא פגעו, וסחפו איתם את חבריהם. צמד המאמנים, שעשה ניסים ונפלאות בשנים עברו, לא מצא פתרון, וכל הניסיונות הכושלים רק העצימו את הנפילה וגרמו לתסיסה ביציע.
סגל, שהיה רגיל לחיבוק חם מהיציע, החל לשמוע קולות אחרים ולקח ללב. באותו הזמן, הוא זומן לבית הדין של ההתאחדות לכדורגל אחרי התנהגות לא נאותה במשחק של קבוצת הנוער, ושם ננזף והורחק ממשחקי הקבוצה.
המקורבים לבעלים הבינו שהוא עומד להרים ידיים. סגל הגיע למשחק החוץ באשדוד, ואחרי התיקו המאופס הודיע כי החליט להחזיר את המפתחות של מכבי נתניה.