משחק אחד נותר למכבי נתניה עד סיום הליגה הסדירה. משחק חוץ מול מכבי חיפה, אליו היא תגיע כשהיא חייבת ניצחון כדי להישאר בתמונת הפלייאוף העליון. מדובר במשימה לא פשוטה אותה הצליחה העונה להשיג רק מכבי פתח תקווה.
1 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי נתניה נגד חדרה. הם הגיעו למשחק, הקבוצה שלהם לא | צילום: אורן אהרוני
אוהדי מכבי נתניה נגד חדרה. הם הגיעו למשחק, הקבוצה שלהם לא | צילום: אורן אהרוני
אוהדי מכבי נתניה נגד חדרה. הם הגיעו למשחק, הקבוצה שלהם לא | צילום: אורן אהרוני
( אורן אהרוני)
אם לא די ביריבה הקשוחה, בנתניה יש מתח גדול סביב המשחק הגורלי, כשההפסד מפתיע להפועל חדרה 0:1, רק העצים את הלחץ.

מאבק קשה

בנתניה קיוו מאוד לסגור את הסיפור שני מחזורים לסיום הסיבוב השני. האוהדים שבו ליציעים, העידוד היה מופתי, גם נוכחותו של הבעלים, אייל סגל שצפה במשחק יחד עם האוהדים ביציע המזרחי, סיפקה ביטחון. אבל הלחץ גבר על הרצון לנצח וכעת בנתניה יודעים ואף אומרים: "זה כבר לא תלוי בנו, בטח לאור העובדה שיש מאבק קשה על הכרטיס לפלייאוף העליון".
קראו עוד<<<<

פרשן הכדורגל, איציק אהרונוביץ לא אופטימי לגבי השגת הכרטיס ומסביר מדוע: "נתניה משחקת פרוע בהתקפה והיא מאוד מופקרת בהגנה. אין לה אג'נדה קבוצתית. סגנון המשחק שלה פתוח מדי ולפעמים ניראה שהשחקנים מחפשים לשחק את הכדורגל היפה רק שזה לא תמיד מתאים. לא בכדי בגלל אותו סגנון משחק הם הפסידו משחקים העונה ואיבדו נקודות יקרות".
המאמן הוא זה שמוביל את הסגנון.
"המאמן לא שינה אג'נדה מהקבוצה ממנה הגיע לפני נתניה. זה לא מתאים ואין לו את הכלים לשחק את הכדורגל שהוא רוצה. כשהכדור אצלו הוא עושה בצורה נהדרת שהכדור אצל היריבה השחקנים 'עושים במכנסים'"
כלומר מכבי נתניה לא מתאימה לפלייאוף העליון?
"נתניה בסך הכול קבוצה טובה שמשחקת אטרקטיבי, אבל לוקה בחסר הגנתית ובצד הזה יש לה הרבה במה להשתפר. כשהיא תעשה זאת נכון מקומה יהיה בין הגדולות".
אתה רואה אותה מנצחת את מכבי חיפה בסמי עופר?
"בכדורגל הכלי יכול להיות. קבוצה שרוצה לנצח את מכבי חיפה לא יכולה לבוא טקטית וסגור ולא יכולה להרשות לעצמה לחפש את נקודות התורפה אלא צריכה לשחק בסגנון שלה. חיפה יותר איכותית. לדעתי לנתניה אין את האיכות לנצח את מכבי חיפה מה שאומר שכנראה היא לא תהיה בפלייאוף העליון. היא זאת שגרמה את זה לעצמה".

שואפים קדימה

מה הוביל את נתניה למצב הנוכחי? חודש יולי האחרון. המועדון מודיע רשמית על שינוי בעמדת המאמן כשבמקומם של סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה שעזבו אחרי ארבע שנים מוצלחות, ממונה המאמן ריימונד אטפלד ההולנדי בן ה-53, שאימן עונה קודם את בית"ר תל אביב-בת ים ושם גם שימש כמנהל המקצועי של מחלקת הנוער. המינוי הוא שדרוג עבור אטפלד שלראשונה קיבל הזדמנות לאמן בליגת העל.
אהרונוביץ: "נתניה בסך הכול קבוצה טובה שמשחקת אטרקטיבי, אבל לוקה בחסר הגנתית ובצד הזה יש לה הרבה במה להשתפר. כשהיא תעשה זאת נכון מקומה יהיה בין הגדולות"
אטפלד נותן את האני מאמין שלו, סגל מתרשם וקדימה לעבודה. ההחתמות אותן דרש המאמן מתקבלות על ידי הבעלים. הראשון מהשחקנים לחתום לשנתיים נוספות הוא השוער דני עמוס ואחריו שחקנים נוספים כשבמקביל רשימת העוזבים הולכת וגדלה: רועי קהת, גיא מלמד וטים הויבאך קיבלו הודעה שהם משוחררים.
פאטוס בצ'יראי עזב, ויקי כחלון וניקו אולסק סיימו את החוזים שלהם. החששות מעזיבת סגל והצערת הסגל מעוררים לא מעט דאגה בקרב האוהדים. הם מקבלים מסרים מרגיעים מהנהלת המועדון שדואגת להבהיר כי מכבי נתניה תהיה קבוצה טובה ואטרקטיבית ותשאף לפלייאוף העליון. רמז עבה לכך מופיע גם בחוזהו של המאמן שם יש סעיף לפיו במידה שהקבוצה תשיג את היעד הוא יוחתם לעונה נוספת.
עם תקציב של כ-17 מיליון שקל ובצל מגפת הקורונה סגל הכריז על קיצוצים נרחבים אותם ספגו בין היתר הקפטן, אלמוג כהן, חן עזרא והשוער עמוס שבאו לקראת המועדון וקיצצו משכרם. הסגל התגבש והסקרנות לגבי העונה שבפתח מתגברת נוכח המצב. בהמשך, תוך כדי תנועה, החששות מתחילים להתפוגג ונראה שהמאמן ההולנדי מתחבר למערכת.
"ההתחלה כמו כל ההתחלות לוותה בהרבה חששות. הדרישות של המאמן והקשיחות שלו עשו טוב", טוען אחד משחקני הקבוצה. "היינו בהתחלה תחת זכוכית מגדלת. כמובן שתמיד אפשר יותר אבל בסך הכול נתניה לא הלכה אחורה למרות כל הקשיים בתקווה שנסיים באמת בפלייאוף העליון ומשם נמשיך ונשאף קדימה".
לעידכונים: ספורט נתניה