אמיר ברקוביץ' בן ה-21, חתם בשבוע שעבר במכבי נתניה לשתי עונות עם אופציה לשתי עונות נוספות ועם הרבה תקווה מצד המועדון והקשר שהרומן יצליח וישדרג את שני הצדדים.
1 צפייה בגלריה
ברקוביץ. "נתניה זכתה"
ברקוביץ. "נתניה זכתה"
ברקוביץ. "נתניה זכתה"
(אורן אהרוני)
התקווה במכבי נתניה היא שברקוביץ יהפוך מהר מאוד לבורג חשוב בסגל הקבוצה שמסמנת את הפלייאוף העליון במטרה מרכזית לקראת העונה הבאה.

זיכרונות מאנגליה

"אני שמח לחתום במועדון גדול בישראל, עם עבר ועתיד", הצהיר ברקוביץ', יליד רעננה, לאחר החתימה והוסיף: "אני שמח על האמון הגדול שניתן בי, מקווה להחזיר על המגרש. יאללה נתניה". האוהדים שמתכננים לרכש החדש קבלת פנים באימון הפתיחה לאחר הפגרה הציפו של הרשתות החברתיות במחמאות על ההחתמה ונראה כי מדובר בתחילתו של סיפור אהבה.
תחילת חודש אוגוסט 2019. הקשר הצעיר ברקוביץ', חותם על חוזה לשנתיים במכבי תל אביב שרואה בו אחד משחקני העתיד של המועדון. בדומה לשחקנים כמו דן גלזר, יונתן כהן ועוד שחקנים בולטים ועל מנת להכשירו לרגע האמת הוחלט להשאילו לבית"ר תל אביב/בת ים בכדי ששם יצבור ניסיון נוסף מעבר לזה שכבר קיבל שלוש שנים קודם כשהיה בן 16.
קראו גם>>>
אז שיחק ברקוביץ' באנגליה במדי בארנסלי האנגלית. הוא עשה זאת בזכות העובדה שאמו אנגלייה והוא עצמו מחזיק באזרחות אנגלית. לא לקח הרבה זמן וברקוביץ' הוקפץ לקבוצת המילואים של המועדון. ובהיותו כמעט בן 17 זכה כבר לשחק לצד שחקנים בני 23 בקבוצה המשנית של בארנסלי ובמועדון צפו לו עתיד ורוד. רק שלקשר הצעיר היו תוכניות אחרות ובמקום להישאר ולבסס את עתידו המקצועי באנגליה הוא ביקש לחזור לישראל, התגייס לצה"ל והדבר הוביל אותו הישר לשורות מכבי תל אביב בהעברה חופשית.
בצוות המקצועי שעקב אחרי ברקוביץ' לפני ההחלטה לצרפו לא חסכו מחמאות. פטריק ואן לוון, אז בתפקיד המנהל המקצועי של הצהובים-כחולים החמיא: "מדובר בקשר שמאלי יצירתי ומוכשר שצבר ניסיון באנגליה. הוא צד את עינינו במהלך משחקים של הנבחרות הצעירות של ישראל והרשים אותנו במספר אימונים שערך במועדון. אנחנו בטוחים כי משחקים במדי קבוצת בוגרים יועילו רבות להתפתחות של אמיר ככדורגלן".

שחקן חופשי

מי שמכיר מקרוב את הקשר הוא עמיר נוסבאום שאימן אותו בבית"ר תל אביב/בת ים. "אמיר הוא שחקן מצוין וילד מדהים ומיוחד, חייכן ותמיד חיובי", הוא אומר, "הוא ילד שצריך חיבוק ויחס אותו נתניה תהיה צריכה לתת לו כחלק מתהליך ההתפתחות שלו במועדון".
אילו עוד עצות יש לך לנתניה?
"להכיל אותו ולתת לו את הזמן. הוא פותח קריירה בליגת העל וזה דבר חדש לו למרות הניסיון שכבר צבר. אם זה יקרה אין לי ספק שנתניה והוא יצליחו יחד ובגדול. אני כבר יכול להגיד שנתניה זכתה".
ומה אתה צופה לו בעתיד?
"הוא אומנם עכשיו רק בשלבי מימוש הפוטנציאל, אבל יש לו הרבה לאן להתפתח. נתניה תהיה רק תחנה עבורו בדרך לקריירה גדולה יותר אבל כמובן שזה תלוי בו ובהרבה גורמים מסביב".
ניר לוין: "הוא מאוד מוכשר. יש לו רגל שמאל טובה וטכניקה טובה. הוא יודע לכבוש ולמסור. אני חושב שנתניה עשו רכש טוב כשלקחו אותו, בטח לאור העבודה שהוא יכול לשחקן בכנף שמאל ובכנף ימין"
בצוות המקצועי של מכבי נתניה בראשותו של המאמן ריימונד אטוולד שמכיר היטב את בית"ר תל אביב אמרו: "אין ספק ששחקן צעיר ומוכשר עם יכולות כמו של אמיר יוכל לתרום למועדון הרבה מיכולתו וניסיונו". גם בהנהלה בירכו וסיפרו כי מלבד ההתרשמות המקצועית גם מהבחינה הכלכלית העסק השתלם מאחר וברקוביץ' הגיע כשחקן חופשי לאור סיום חוזהו מה שהקל על צירופו לאור התקציב המוגבל של נתניה.
ניר לוין ששימש כמנהל טכני של הנבחרות הצעירות כשברקוביץ' היה בנבחרת הנערים מכיר הוסיף: "הוא מאוד מוכשר. יש לו רגל שמאל טובה וטכניקה טובה. הוא יודע לכבוש ולמסור. הוא שחקן שהתקדם עם השנים ועשה קפיצת מדרגה בבית"ר תל אביב.
"הוא פוטנציאל שיודע לעבוד קשה. אני חושב שנתניה עשו רכש טוב כשלקחו אותו, בטח לאור העבודה שהוא יכול לשחקן בכנף שמאל ובכנף ימין".
לעדכונים: חדשות נתניה