תושב אזור השרון, שנלחם במלחמת יום הכיפורים, תבע אחרי כמעט חמישים שנה את המדינה ודרש להכיר בו כנפגע פוסט טראומה.
2 צפייה בגלריה
מלחמת יום הכיפורים. "המנטליות של פעם הייתה לא לתבוע את המדינה"
מלחמת יום הכיפורים. "המנטליות של פעם הייתה לא לתבוע את המדינה"
מלחמת יום הכיפורים. "המנטליות של פעם הייתה לא לתבוע את המדינה"
(ארכיון: דוד רובינגר)
את התושב מלווה עו"ד ענת קאופמן מנתניה, המתמחה בדיני נזיקין, שלאחרונה הצליחה בתום מאבק מתיש מול אגף השיקום במשרד הביטחון להעלות את אחוזי הנכות שלו בצורה משמעותית, וכמעט להכפיל את סכום הקצבה שהוא מקבל.
קראו גם>>>
"מדובר במישהו שהגיע אלינו אחרי שהוא הגיש כל מיני תביעות החמרה, והנכות שלו הייתה נכות פיזית בגין כמה בעיות רפואיות, נכות בשיעור של 46 אחוזים, כל זה מפציעה במלחמת יום הכיפורים", מסבירה עורכת הדין קאופמן, "בנינו את התיק עם כל מה שקשור לתחומים הרלוונטיים - גסטרו, נוירולוגיה, אורתופדיה.
"שלחתי אותו לרופאים לחוות דעת ושלחתי אותו לוועדות רפואיות של אגף השיקום. הפגיעה שלו באמת מורכבת, ופרוסה על פני כמה תחומים.
2 צפייה בגלריה
עו"ד ענת קאופמן
עו"ד ענת קאופמן
עו"ד ענת קאופמן
(רמי זרנגר)
"אחרי שאגף השיקום שלח אותו לעוד בדיקות וביקש עוד מסמכים, והגענו לעוד ועדה, כמעט כל הטענות שלנו התקבלו. בגלל זה הנכות שלו עלתה משמעותית ל-73 אחוזים, ובהתאם גם הגמלה שלו. בנוסף, הוא הגיש לפני שהוא הגיע אלינו תביעה להכיר בו כנפגע פוסט טראומה, כי הפגיעות הפיזיות גרמו לו לנזק נפשי, זה לא הוכר, ולכן אנחנו נגיש איתו תביעה כדי להכיר בו כנפגע פוסט טראומה".
איך הוא נפצע?
"הוא היה חייל בשריון, הוא יצא מהטנק להביא אוכל לחברים שלו, והוא חטף רסיס. טיפלו בו, חשבו שהוא מת וכיסו אותו כבר. פתאום היה שם איזה איש רפואה שראה שהוא עדיין נושם, נלחמו עליו ואיכשהו הוא ניצל".
מה גרם לו להגיש תביעה אחרי כל כך הרבה זמן?
"זה הדור הקודם. המנטליות של פעם הייתה שלא צריך לתבוע את המדינה, ושהיא לא צריכה לקחת אחריות על מה שהפצועים עברו. אבל אחרי שנים של סבל וכאבים, הוא החליט לתבוע - והצליח".
לעדכונים: חדשות נתניה