תושבת השרון הגישה לאחרונה תלונה למשרד הבריאות בגין התנהגות לא הולמת מצד רופא בבית החולים "לניאדו", לאחר שלטענתה התייחס באופן מזלזל ומתנשא אליה ואל בעלה בזמן טיפול בפציעתו של בעלה.
2 צפייה בגלריה
רופא
רופא
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
קראו גם:
"הסיפור התרחש ביום שבת האחרון", סיפרה תושבת האזור שהגישה את התלונה ל-"מיינט נתניה", "לבעלי התחשק שקשוקה תרד, הוא רצה לנסוע לסופרמרקט בבית ינאי להביא מצרכים. הוא חזר אחרי כמה זמן, אמר לי שהוא נפצע בידו בסופר מאיזה מדף קרוע שחתך אותו. הלכנו למרכז לרפואה דחופה, ואז הפנו אותנו ל-"לניאדו" כדי לתפור את זה.
"הגענו, אמרו לנו להמתין לרופא אורתופד. הוא הגיע, לקח אותנו לחדר, אז אני אמרתי 'אני אעמוד ליד החלון, כדי לא להפריע'. הרופא אמר לי 'הכי לא יפריע אם לא תדברי, כי נשים מדברות הרבה'. אני בלעתי רוק, זה עצבן אותי, אבל עניין אותי שיתפרו לבעלי את היד וזהו. ואז בצחוק אמרתי לבעלי 'רצית שקשוקה, קיבלת תפרים'.
2 צפייה בגלריה
בית החולים לניאדו בנתניה
בית החולים לניאדו בנתניה
בית החולים לניאדו בנתניה
(צילום: אסף פרידמן)
הרופא משום מה חשב שהיינו בסופר בחדרה, ושאל 'מה היה יותר טוב בסופר בחדרה מאשר הסופר בנתניה?'. אמרתי לו שהיינו בסופר בבית ינאי. ואז הרופא אמר 'עכשיו אולי תשקלו אם לעשות קניות בשבת'. שתקתי כמה שניות, ואז הוא הוסיף 'ככה כתוב בתורה'. עניתי שלא זכור לי שכתוב בתורה על סופרים בשבת והוא ענה, 'לא כתוב על סופרים, אבל כתוב על תשלומים'".
ומה קרה אז?
"אמרתי לו שזה ממש לא יפה שהוא מדבר ככה למטופלים, ושאלתי אותו האם כשיגיע פצוע שנפצע בתאונת דרכים בשבת הוא גם ידבר ככה. הוא אמר לי 'בטח שכן, זה בית חולים דתי, זה מה שאומרים לי להגיד'. אמרתי לו שזה ממש לא יפה לדבר ככה למטופל, שהוא רופא ולא רב או מטיף, והוא ענה 'מאיפה את יודעת מה אני?'".
"אם בן אדם מגיע כמטופל, אתה כרופא לא צריך להתערב לו בחיים", מוסיפה, "הוא פשוט שמח לאיד והתנשא מעלינו. שלחתי מכתבי תלונה למנכ"ל בית החולים, המנהל הרפואי ומנהל חדר המיון. שלחתי מכתב דומה גם למשרד הבריאות.
"זאת לא פעם ראשונה שנתקלתי בדברים כאלה בבית החולים. לפני בערך 12 שנים, היה לי כבר מקרה שאמא שלי ז"ל הייתה מאושפזת בבית החולים, ולא נתנו לי להכניס פיתה עם חביתה, ונאלצנו להגניב את זה מתחת לגדר. בפעם אחרת הגעתי אתה לבדיקה ולבשתי חולצה בלי שרוולים, והמאבטח נתן לי סדין להתכסות בו. סירבתי בכל תוקף".
מהפורום החילוני, שם פורסם המקרה לראשונה, נמסר בתגובה: "לניאדו הוא בית חולים ציבורי הממומן בין השאר בכספי מיסים, והוא גם בית החולים היחיד המשרת את תושבי נתניה רבתי. אין שום סיבה שמטופלים יהיו חשופים בו ליחס משפיל, להטפה ולכפייה דתית. הגיע הזמן שתושבי נתניה והסביבה יזכו לבית חולים עירוני בו הם יקבלו טיפול מקצועי ויחס מכבד, ותישמר גם זכותם לחופש דת וחופש מדת".
מבית החולים "לניאדו" נמסר בתגובה: "מדיניות בית החולים הנה הענקת טיפול רפואי , לכל הפונים , ללא הבדל דת, גזע ומין, בימי חול ובשבת. מדיניות זו עומדת בניגוד מוחלט לדברים המצוטטים בכתבה על ידי הרופא. אנו רואים בחומרה את הטענות והן יבדקו ביסודיות, הרופא יזומן לבירור".
כל העדכונים - חדשות נתניה