בעקבות מבצע "שומר החומות", בצל האזעקות והנפילות ברחבי הארץ, לא מעט אזרחים לקו בחרדה. בר אדדי מנתניה, מאמנת להתמודדות עם חרדה ודיכאון במקצועה, החליטה להרים את הכפפה, והקימה "קו חם" לאלה המתמודדים עם חרדה ודיכאון. את הפרויקט הקימה על שמו של אביה, בני אדדי ז"ל. עד כה, גייסה אדדי מעל חמישים מטפלים בהתנדבות, שמסייעים טלפונית לאלה הזקוקים להם.
1 צפייה בגלריה
בר אדדי. לזכר האב
בר אדדי. לזכר האב
בר אדדי. לזכר האב
(צילום: פרטי)
"כשהתחיל המצב הביטחוני, קיבלתי עשרות פניות של אנשים שנמצאים בחרדות, שלא נרדמים בלילה, לא מצליחים לתפקד, לא יודעים מה לעשות עם הילדים", אומרת אדדי, "אני זוכרת שבן הדוד שלי שלח סרטון יירוט של אחד הקסאמים בקבוצת הוואטסאפ המשפחתית".
קראו גם:
הוא צילם מהכביש, הם עצרו את הרכב בגלל האזעקה. ותוך כדי שהוא מצלם שמעתי מישהי מתנשמת ברקע והבנתי שזה התקף חרדה. ואז חשבתי על ששומעים את האזעקות וחווים התקפי חרדה. התקף חרדה זה ממש להרגיש כאילו אתה עומד למות וזה נמשך כמה דקות, שזה ממש סבל נוראי.
אמרתי לעצמי שאני אציע לאנשים שיחת טלפון חינמית שתעזור להם ותעודד אותם, אבל מצד שני אני מקבלת עשרות פניות ואני לא יכולה להתמודד עם זה לבד. אז פרסמתי בקבוצות של מטפלים ושאלתי מי מוכן להתנדב בתחום, קיבלתי המון פניות. כרגע יש מעל חמישים מטפלים מכל הסוגים שמתנדבים איתי. אז התחלתי גם לפרסם את הפרויקט הזה, והתחילו להגיע המון פניות וגם הודעות מאנשים אחרי הטיפול, שאמרו לי שהם לא האמינו שבשיחת טלפון אחת מישהו יכול לאזן ולהרגיע אותם חזרה למציאות".
למה בחרת לקרוא לפרויקט על שם אבא?
"אבא שלי עבר בשלב מסוים בחייו אירוע מוחי, היה לו קשה מאוד לקבל את זה. בשנים האחרונות שלו הוא תמיד סבל מדיכאונות. בסופו של דבר הוא הגיע לתובנות בחיים, שהמשמעות של החיים האלה היא האנשים שיש סביבך, וכמה אתה יכול לעזור להם. בחמלה, בהקשבה, בלהיות חבר. והוא כל הזמן דיבר איתי על זה. הוא נפטר לפני חודשיים, והחלטתי לקחת את הדבר הזה לא למקום של כאב, אלא של נתינה, הבנה ואכפתיות".
עכשיו כשהמצב הביטחוני נגמר, מה מתוכנן לפרויקט?
"הפרויקט נפתח בגלל המצב, אבל אנשים עדיין ממשיכים לפנות אלינו. זה כנראה יישאר, ויכול להיות שזה יעבור לשיחות תמיכה בחיילים ובחיילים בודדים".
לעדכונים - חדשות נתניה