עיריית נתניה מדורגת במקום ה-13 מתוך 47 רשויות מקומיות בארץ ביחס ללהט"ב, כך עולה ממדד הגאווה ברשויות המקומיות של האגודה למען הלהט"ב. במקום הראשון והשני מדורגות עיריות ת"א יפו וגבעתיים ובתחתית הרשימה עיריות נהריה, יבנה ובית שמש.
המדד שמתפרסם בפתח חודש הגאווה, בדק בצורה מקיפה את יחסן של ערים ורשויות מקומיות ברחבי הארץ לקהילת הלהט"ב וכיצד תמכו וקידמו את צרכי הקהילה במרחב העירוני בשנה החולפת. השנה נמדדו 47 ערים ורשויות מקומיות שמקדמות עשייה למען להט"ב ומלוות על ידי האגודה על סמך עשרות שאלות בחמש קטגוריות: רווחה, חינוך, תשתיות, נראות ציבורית ותרבות. מטרת הפרויקט הינה לקדם מרחב בטוח ללהט"ב בכל מקום בישראל. נבדק בין היתר, האם העירייה אישרה רישום זוגיות ללהט"ב והתאימה את הטפסים העירוניים עבור משפחות גאות, האם קיים מענה טיפולי עבור להט"ב והאם עירייה תמכה או סירבה לתמוך באירוע הגאווה.
1 צפייה בגלריה
דגל הגאווה. יש לחדרה במה להשתפר
דגל הגאווה. יש לחדרה במה להשתפר
דגל הגאווה. יש לחדרה במה להשתפר
(צילום המחשה: ריאן)
מנתוני המדד עולה בין היתר כי העירייה אינה מאפשרת רישום זוגיות לזוגות להט"ב לצורך קבלת זכויות והטבות ואינה התאימה את הטפסים העירוניים למשפחות גאות באופן מלא.
לצד זאת, בעיר קיימת קבוצה של ארגון הנוער הגאה איגי בתמיכה מלאה של העירייה, העירייה מקיימת הכשרות לצוותי החינוך והרווחה בנושא להט"ב ומעסיקה אחראי להט"ב בשירות הפסיכולוגי החינוכי. כמו כן, העירייה מעסיקה עו"ס שאחראי על נושא הלהט"ב.
בנוסף, העירייה העירה את האצטדיון העירוני בצבעי הגאווה כאות הזדהות לאורך כל חודש הגאווה.
על פי הנתונים הארציים, כ-11 ערים ורשויות מקומיות אישרו רישום זוגיות לזוגות להט"ב לצורך קבלת זכויות ושירותים מהרשות המקומית וכ-28 רשויות מקומיות התאימו השנה את הטפסים העירוניים למשפחות גאות ו-20 מתוכן התאימו את הטפסים באופן מלא. בכ-21 רשויות מקומיות קיים עו"ס פעיל שאחראי על נושא הלהט"ב וכ-17 רשויות ביצעו הכשרה בנושא להט"ב לצוותי הרווחה.
קראו גם:
מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב רן שלהבי:
״בשנים האחרות בישראל חלה מהפכה מקומית גאה. נתוני המדד מראים את כוחה הארצי של הקהילה הגאה והמאבק הגאה בכל הארץ. אנחנו רואים ורואות יותר ויותר ראשי עיר, חברי מועצה, פעילים ותושבים ותושבות שמצטרפים למסע שלנו לשיוויון וביטחון עבור כל אחד ואחת. בכל הארץ יש התעוררות של עשרות התארגנויות גאות של פעילים ופעילות מהקהילה הגאה שאנחנו מלווים ושפועלות יום יום ליצירת מרחב בטוח ללהט"ב בכל יישוב, עיר וכפר ברחבי הארץ. המאבק שלנו לחיים בביטחון ובכבוד ולהיות מי שאנחנו בכל מקום בארץ עוד רחוק מלהסתיים ואנחנו נמשיך להביא את אור הסובלנות והגאווה לכל ישראל".