ביום ראשון הלך לעולמו זאב (זאביק) כספי, מגדולי השוערים של קבוצת מכבי נתניה, כשהוא בן 90. כספי שיחק בקבוצת מכבי נתניה במשך 16 עונות, עד שנת 1970, ולאחר מכן הפך לחבר הנהלת הקבוצה, תפקיד בו כיהן בשנות ה-70 וה-80. מלבד ענף הכדורגל, כספי היה גם אתלט מחונן, והיה אלוף ישראל בהטלת כידון.
2 צפייה בגלריה
זאביק כספי ז"ל בימי הזוהר במכבי נתניה
זאביק כספי ז"ל בימי הזוהר במכבי נתניה
זאביק כספי ז"ל בימי הזוהר במכבי נתניה
(צילום: באדיבות חגי מרום)
"שמעתי על זאביק כשהייתי ילד בן 10", מספר שחקן העבר מוטל'ה שפיגלר, חברו של כספי. "כשהייתי בן 16 שיחקתי איתו את המשחק הראשון שלי בבוגרים. הוא היה בן 29, כמו אח גדול בשבילי, לאורך כל התקופה עד שהוא פרש. כך הרגשתי אליו. אני בא ממשפחה שהיו לי אחים גדולים, וזאביק התנהג אליי ממש כמו אח, תמיד רציתי להיות על ידו, ולשבת על ידו באוטובוס כשנסענו למשחקי חוץ. רציתי לבוא מוקדם לאימון, שהוא יהיה מוכן שאני אבעט כדי לאמן אותו.
קראו גם:
"כששמעתי על מותו, זה היה עצוב לי מאוד. לפני כמה חודשים אחד האחים שלי נפטר, והוא היה פחות או יותר בגיל של זאביק, אז אני יודע מה זה. זאביק היה ספורטאי גדול, הוא היה שוער נהדר ואדם יקר. איש של לב גדול, נתינה ועזרה לזולת. היינו מחליפים זכרונות, והוא היה אדם מיוחד ותמיד נזכור אותו. אם יש מכבי נתניה,, אז הוא אחד ממניחי היסודות של הקבוצה, זה זאביק היקר".
2 צפייה בגלריה
זאביק כספי ז"ל
זאביק כספי ז"ל
זאביק כספי ז"ל
(צילום: אביתר לנג)
"לזאביק היה אח, יצחק. ושניהם היו אבות היסוד של מכבי נתניה", אומר אביתר לנג, חבר המשפחה וכתב ספורט לשעבר בנתניה, "זאביק היה השוער הראשון בנבחרת ישראל ממכבי נתניה אי פעם. הוא היה שנים דמות מוכרת, הוא היה אגדה של כדורגל. הוא היה במכבי נתניה מההתחלה, הוא לא היה מפספס אף משחק של מכבי נתניה, כל משחק הוא היה מגיע כל עוד הוא היה מסוגל בריאותית להגיע. הוא היה דמות מאוד אהובה ומוכרת בעיר.
"גם כשהיו מפסידים ובעונות הכי קשות, הוא היה אומר שהקבוצה תקום על הרגליים מחדש. הוא היה איש מדהים. רק לפני כמה שבועות דיברתי איתו, הוא היה בן 90, התקשרתי לאחל לו מזל טוב, הוא התרגש נורא. היה לי עצוב מאוד ששמעתי על פטירתו".
כל העדכונים - חדשות נתניה