לאחר מאבק עיקש ונחוש שהוביל הוועד בשיתוף ראש עיריית נתניה מרים פיירברג-איכר, מתחם המלונות הדרומי בעיר ימים יועתק לאזור שירת הים והמתחם הצפוני בשכונה יוקפא.
3 צפייה בגלריה
עיר ימים. המאבק הצליח
עיר ימים. המאבק הצליח
עיר ימים. המאבק הצליח
(צילום: אסף פרידמן)
"במשך שישה חודשים מאז החלטת בית המשפט העליון ניהלתי מו"מ דיסקרטי מול נציגי החברה שזכתה במכרז הקרקעות הכי קרוב לקו הים'', מספר דודו סלמה, ממובילי המחאה נגד בניית בתי המלון בחוף פולג. "העליתי בפניהם מספר רעיונות והרעיון שתפס אותם הוא להעתיק את המלון שלהם לאזור המלונות החדש במזבלה. לפני שלושה שבועות עדכנתי גם את ראש העירייה בנושא והיא יחד עם רמ"י בירכו על כך''.
מי שהעניקה רוח גבית למהלך היא ראש העירייה שניהלה משא ומתן עם היזמים וחברות הבנייה בכדי לשכנע אותם להעתיק את המתחם לשכונת שירת הים.
"הצלחנו, הנוף וקו הרקיע בעיר ימים יישמר", מסרה פיירברג-איכר. "בתי המלון שתוכננו במתחמים הצפוניים והדרומיים יעברו שינויים דרמטיים. המתחם הדרומי יועתק לשירת הים, המתחם הצפוני הוקפא ויעבור ולתכנון מחודש ברשות מקרקעי ישראל".

3 צפייה בגלריה
מרים פיירברג-איכר
מרים פיירברג-איכר
מרים פיירברג-איכר
(צילום: ריאן פרייס)

כזכור, בינואר האחרון, משכו הפעילים המתנגדים לתוכנית המלונות בפולג את הערעור שהגישו נגד תוכנית הבנייה במקום, במסגרתה צפויים להיבנות אלפי חדרי מלון, 500 חניות ומתחם בילוי. זאת בעקבות המלצת הרכב של שלושה שופטים בראשות השופט יצחק אמית למשוך את העתירה, שהוגשה על ידי דודו סלמה, חבר המועצה רני אלוש וחבר המועצה לשעבר הרצל קרן.
יש לציין כי במכתב מטעם החברה הזוכה לרמ"י מבקש הקבלן לברר בעניין החלפת הקרקעות, תוך שהוא מציין את מאבק הפעילים והתגייסותה של ראש העירייה למציאת פתרון המלווה בפשרות.
בהודעה שיצאה השבוע מטעמה של ראש העירייה נכתב: "מבין שלושת מתחמי המלונאות בעיר ימים, שיווק המתחם הצפוני הוקפא, ובמקום מוקמת בימים אלה גינה ייחודית. מבין שני מתחמי המלונאות הנוספים, שכבר שווקו על ידי רשות מקרקעי ישראל ליזמים פרטיים, גם מתחם המלונאות הדרומי יועתק למתחם המלונאות החדש בשירת הים. לגבי המלון במתחם האמצע, הוצא היתר בנייה למלון יוקרתי אשר ייבנה בקרוב''.

3 צפייה בגלריה
דודו סלמה
דודו סלמה
דודו סלמה
(צילום: פרטי)

קראו גם:

יש לציין כי בתוכנית המקורית של עיר ימים, שקיבלה תוקף חוקי לפני שנים רבות, היה מתחם נוסף על חוף הים של 400 יחידות דיור, אשר בוטל לחלוטין.
"אני שמח שהצלחתי לרתום למהלך את אלי נבו נציגו של הבעלים, את ראש העיר ואת המנהל'', אומר סלמה. "המאבק שלנו נשא פרי אחרי מאבק אדיר של כל הפעילים בזירה הציבורית ואנו נבטיח שזה גם יקרה".