בשבועות האחרונים זוכה דוכן הסנדוויצ'ים הקטן "לחם חביתה" לשלל פרסומים בעלי נופך שלילי. מה ברשימה? הסניף פועל ללא תעודת הכשרות וללא רישיון עסק ואפילו השיר החדש זוכה לתגובות צוננות וקוטלות ברשת.
3 צפייה בגלריה
ויקי עזרא ובנו דייב
ויקי עזרא ובנו דייב
ויקי עזרא ובנו דייב
(צילום: יאיר שגיא)
עם התהילה שהגיעה עם שיר שהפך ללהיט והפופ אפ שנפתח בעזריאלי תל אביב למשך שבוע ומשך אליו לקוחות רבים עולות גם בעיות. מה למשל? הרבנות הראשית בנתניה פרסמה ביום חמישי האחרון כי בית העסק הפופולרי "לחם חביתה" בנתניה, ששם את העיר על המפה הקולינרית אינו עומד תחת השגחת הרבנות נתניה, ולפיכך אין לרבנות אחריות על הנעשה שם. מה שאומר שהקהל הדתי או כל חובב כריכים ששומר כשרות ורוצה לקחת ביס מהסנדוויץ' המפורסם עם החביתה ונקניק המרגז ייאלץ לוותר על העונג.

3 צפייה בגלריה
ההודעה שפרסמה הרבנות הראשית בנתניה
ההודעה שפרסמה הרבנות הראשית בנתניה
ההודעה שפרסמה הרבנות הראשית בנתניה
(צילום: מהרשת)

מה לגבי רישיון העסק? מסתבר שלדוכן שהנפיק לנו את הלהיט המרקיד אין רישיון כזה להציג, דבר שאמור להדאיג את כל מי שחובב מוצרים העשויים מביצים, קרי חביתות. השמועות על סגירת הסניף החלו לצוץ כמו אש בשדה קוצים, אבל בפועל, מדובר בעניין בירוקרטי שניתן להסדיר.
לסיום, תגובות צוננות ואפילו קוטלות לטיזר קצר משיר ההמשך של "לחם חביתה'', וזאת חודשים ספורים לאחר שהלהיט "לחם חביתה" חרך את הרשת עם מיליוני צפיות והפך למגה להיט שהגיע גם לתוכנית "ארץ נהדרת". הוא זכה לעיבודים מגניבים שכיכבו על רחבת הריקודים, כשיר חופה ואף הביא סקרנים רבים מרחבי הארץ לבקר בדוכן של ויקי עזרא באזור התעשייה בנתניה.

קראו גם:

א-ממה? הטיזר לשיר, שכנראה ניסה לשחזר את ההצלחה של השיר הראשון, אכן מקפיץ ועם ווייב חיובי, אבל חסר את הקסם של הראשוניות שליוותה את השיר המקורי שלאחרונה נעלם מאפליקציית הסטרימינג, ולראיה, פחות מ-24 שעות לאחר שעלה, הגיע רק לעשרות אלפי צפיות באינסטגרם ובטוויטר.


הטיזר צולם בתוך הדוכן של לחם חביתה כשויקי הוא הכוכב מאחורי הדוכן והזמר אבי לוי יחד עם רמי עזרא, אחיו של ויקי ומי שהלחין את השיר החדש, מלווים אותו בהתלהבות תוך שהם שרים את המילים: "תקשיבו את וגם אתה, הכל התחיל בחביתה. כבשנו את הטיק טוק וכבשנו את האינסטגרם''.
מילים אלה ככל הנראה חוזות את עתידו של השיר שנכתב בזמן עבר ולמרות האנרגיות הטובות שהוא מביא, לא זוכה להתלהבות מצד העוקבים. חלקם עשו לייק סתמי, בעוד חלק לא חסכו בתגובות שליליות, חלקן לא מפרגנות בעליל: "זה ייגמר מהר מאוד הטרנד המוזר הזה'', "די גבר נגמר הטרנד'', וגם "אויש, עוד שיגעון" ו-"אני מכור. אבל לחם חביתה 2 השיר החדש זה לא זה. להקה של להיט אחד בלבד". מילים אלה מעיבות על החלום של משפחת עזרא להמשיך ולהלהיב את הקהל דרך הרשתות החברתיות עם עוד מגה להיט.
"יש עוד קצת זמן עד שייצא השיר. זה כרגע טיזר וזה ממש ממש ראשוני'', מבהירים בלחם חביתה לאחר שהופץ השיר ועלה ברשתות החברתיות. "זה הכי חדש שיש ונכון לעכשיו'', מבהיר מני עזרא (הבן של ומי שאחראי על יחסי הציבור) את הסיבה שבחרו להוציא דווקא עכשיו להיט נוסף שעלול להפוך למגה מדבק, באם ישווק נכון.

3 צפייה בגלריה
אבי לוי, רמי עזרא וויקי עזרא
אבי לוי, רמי עזרא וויקי עזרא
אבי לוי, רמי עזרא וויקי עזרא
(צילום: מהטיזר לשיר החדש באינסטגרם)

מהרבנות הראשית נמסר בתגובה: "מעולם לא היתה להם תעודת כשרות מהרבנות. הוצע להם והם סירבו ולנוכח פניות תושבים אנחנו מחויבים לידע את הציבור שאנחנו לא אחראים על הכשרות במקום".
מעיריית נתניה נמסר: "בעל העסק הגיע למשרדי אגף רישוי עסקים כדי להגיש בקשה לרישיון עסק".
ניסיונות רבים לקבל תגובה מויקי עזרא ובנו מני לא צלחו. עד לפרסום כתבה זאת לא התקבלה מהם תגובה.